Megane 2016 GT-LINE arızaları hakkında

linebacker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Herkese merhabalar,

2016 model megane gt-line sahibiyim ve 1 yıldır aracımı kullanıyorum. Bu zamana kadar performansından, yakıtından, aldığım tüm opsiyonlu donanımlarından memnundum ta ki Ocak ayına kadar. Şu anda bana resmen rezillik yaşatıyorlar ve ben bunları sizlerle paylaşmak istedim ki belki bu bilgiler birilerine yol gösterir.

1) R-Link 2 bluetooth sorunu: Telefonumu sisteme bağlanmıyordu ve bunun için servis müdahele etti. Yükledikleri güncel yazılım sonucunda bluetooth çalışıyor ancak bu sefer radyo frekansları kafasına göre değişiyor. Düşünebiliyor musunuz büyük ekranlı ekstra ödeme yaparak multimedya alıyorsunuz ve en temel unsur radyo çalışmıyor. Hedef çözüm süresi 6 ay. Yanlış okumadınız 6 ay. Bu yüzden R-link 2 kullanıp bluetooth sorunu yaşayanlar sakın güncel sürüm yükletmeyin.

2) Tavan iç direği plastik parçanın atması: Sol direkte bulunan plastik parça dişlerinden attı ve bana parça sipariş ettiklerini söyledir. 3 hafta oldu henüz hiç bir gelişme yok. Arayıp sorunca hep aynı cevaplar.

3) Sürücü tarafı cam arızası: Cam belli bir seviyeye kadar indirilip tekrar kapatmaya basınca ''çat'' ediyor ve yavaş bir şekilde kapanıyor. Yeni ortaya çıktı ve henüz servise gösterme şansım olmadı.

4) Start&Stop arızası: Bu sabah itibariyle Ankara'da hava sıcaklığı sabah -6 dereceydi ve işe gitmek için aracıma binince daha çalıştırmadan ekranımda start&stop kontrol ettirin yazısı belirdi. Bütün gün kullandım araba ısındı hava ısındı ama sistem arızası gitmedi. Bununla ilgili şikayet dosyası oluşturdum ama tabi daha çok yeni bir durum. Servis tecrübesinden sonra insan korkuyor gitmeye.

5)Lastik hava basınç uyarısı: Bir süredir sürekli ekranımda bu arıza çıktı ve lastiklerdeki hava basıncını göstermesi gereken sistem basınçları göstermemeye başladı. Tek çözüme ulaştırılan konu bu oldu.


Arkadaşlar bunlar okuyunca belki normal şeylermiş gibi gelebilir ama kesinlikle bir bir patlak veren kalite problemleri. Aracım gerçekten çok güzel ama bunlar keyif kaçıran şeyler. Sizlerle de paylaşmak istedim.
 

marillion

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Radyo AF özelliğinin kapanamaması yüzünden değişiyor. Bende de bazı kanallar eğer az çekiyorsa başka kanala atlıyor ve AF özelliğinin kapanamaması da yine yazılımsal bir problemden kaynaklı. Üzerine ekstra para verip aldığımız donanım, yazılım yüzünden en basit arabadaki özelliği bile doğru çalışmıyor ve yazılım güncellemesini bazı arkadaşlar 1 yıldır bekliyor. Renault ile görüşüldüğünde güncellemenin geleceğini söyleyip duruyorlar ve hiçbir çözüm sunulmuyor.
 

gurkanyil

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
ben bluetooth sorunu ile ilgili gittim güncelleme yaptılar ama tabiki AF kapanmadığı sürece olacak bu dediler. Mart nisan gibi yeni bir sürüm çıkacak bekliyoruz dediler güncelleme talebini sürekli ilettiklerini söylediler
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
ben bluetooth sorunu ile ilgili gittim güncelleme yaptılar ama tabiki AF kapanmadığı sürece olacak bu dediler. Mart nisan gibi yeni bir sürüm çıkacak bekliyoruz dediler güncelleme talebini sürekli ilettiklerini söylediler

AF konusunda son derece sikintiliyim bende. Benim teyp eski tip fakat AF actigimda sisinde belirttiginiz gibi surekli frekans arama modunda oluyor ve dinlediginiz muzigi mahvediyor. Kapatip kurtulayim dedim bu seferde AF kapali iken teyp uzerindeki hafizada olan kanallara ornegin 1 numaraya bastigimda frekans ekrana geliyor fakat ses yok. Ses alabilmek icin manule bir frekans ileri gidip geri gelmeniz gerekiyor ve bu durumdan nefret ediyorum acikcasi. Servis tarafini ( cok samimi oldugum yetkili servisim olsa da ) inanin multimedya konusunda cok cok yetersiz buluyorum. Af nin ne oldugunu bilmeyen servis elemani var. Hal boyle iken hafizadaki kanal sorununa ragmen af kapali tutarak kullanmaktayim. Radyo ile cok isim olmamasina ragmen ( genelde Bluetooth ile telefondan dinliyorum ) arada bir radyoya gecince ve her islemi direksiyondaki radyo kumandasindan yaparken bir de teybe uzanip frekans tusunu bir ileri bir geri yapmak acikcasi isime de gelmiyor ve durum boyle olunca can sıkıcı bir mevzu oluyor. Sonuc olarak cozumunu bende bulamadim bulabilen varsa bize yardimci olsun lutfen [emoji2]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

linebacker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
R-Link gerçekten berbat bir multimedya sistemi. Sürekli güncelleme bekliyoruz diyorlar. Öğrendiğim bilgiye göre Türkiye'de bu sorun tespit edilmiş 200-300 arası araç var. Daha önce bildirdiğim sorunları şikayetvar gibi siteler üzerinden yayınladım ancak kimsenin sorun çözmek gibi bir amacı yok. İstanbul merkezden biri '' Şikayvar.com üzerinden ilgilenmiyorlar yazmışsınız'' diye hesap sorar gibi aradı.

AF kapalı olmaması olabilir sorun ancak eğer bu kadar basit bir çözümse çoktan yazılımla sorunu çözebilirdik. Renault artık bunu bildiği için konuyla ilgilenmiyor bile. İki defa bu konuyla ilgili aradılar. İlk aramalarında hedef tarih olarak Mart-Nisan dediler. İkinci aramalarında Haziran - Temmuz dediler. Kısacası bu ürün şu anda ayıplı mal statüsünü korumaya devam ediyor...
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
R-Link gerçekten berbat bir multimedya sistemi. Sürekli güncelleme bekliyoruz diyorlar. Öğrendiğim bilgiye göre Türkiye'de bu sorun tespit edilmiş 200-300 arası araç var. Daha önce bildirdiğim sorunları şikayetvar gibi siteler üzerinden yayınladım ancak kimsenin sorun çözmek gibi bir amacı yok. İstanbul merkezden biri '' Şikayvar.com üzerinden ilgilenmiyorlar yazmışsınız'' diye hesap sorar gibi aradı.

AF kapalı olmaması olabilir sorun ancak eğer bu kadar basit bir çözümse çoktan yazılımla sorunu çözebilirdik. Renault artık bunu bildiği için konuyla ilgilenmiyor bile. İki defa bu konuyla ilgili aradılar. İlk aramalarında hedef tarih olarak Mart-Nisan dediler. İkinci aramalarında Haziran - Temmuz dediler. Kısacası bu ürün şu anda ayıplı mal statüsünü korumaya devam ediyor...

Rlink bence cihazin araca uyumu konusunda androide gore daha iyi. Zevkler renkler ayridir tabi saygi duyarim. Bugun satisi olmayan bir urun rlink. Eger satisi rlink olarak yapilsa android yerine. BU sistemi alirim aracima. Ozellikle navigasyonu piyasadaki pek cok premium aracin navigasyonundan cok daha iyi calisiyor. Radyo kismi muamma cok basit bir islem ama cozulemiyor. Renault zaten yazilim konusunda sikintili malesef sorun biliniyor ama cozum yok. Bu tip kucuk detaylar yuzunden insan araba satmaya kadar gidiyor. Yani bu olay icin degil sadece sorun yasandiginda cozum bulunamayinca hic bir kullanici gidip aracini tekrar ayni marka ile degistirmez. Bunlar bugun bir kisi olur 5 sene sonra 10.000 kisi olur ama markalar sadece renault degil hepsi duyarsiz bu konuda.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

linebacker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu konuda cevap bekleyeceğiz artık yapacak bir şey yok. Diğer konularla ilgili güncellemeleri paylaşayım. Belki aynı sorunu yaşayanlar vardır ve yol gösterir.

Tavan iç direği plastik parçanın atması: Sol direkte bulunan plastik parça dişlerinden attı ve bana parça sipariş ettiklerini söyledir. 3 hafta oldu henüz hiç bir gelişme yok. Arayıp sorunca hep aynı cevaplar. Bu konu hala açık ve parçayla ilgili durum güncelliğini koruyor.

Sürücü tarafı cam arızası: Cam belli bir seviyeye kadar indirilip tekrar kapatmaya basınca ''çat'' ediyor ve yavaş bir şekilde kapanıyor. Yeni ortaya çıktı ve henüz servise gösterme şansım olmadı. 7 Şubat tarihinden yetkili servise gittim. Kontrolü sağlandı ve mekanizma için parçaların hatalı olduğunu söyledir. Yeni parçalar sipariş edildi.2016 üretim yılına sahip araçlarda bu konu görülebilir. Yetkili servise bu konuda başvurarak sorunu çözüme oluşturabilirler.


Daha önce yazdığımı arızalara ek olarak serviste şu konuları da tespit ettik:

- Bagaj kapağı ayarsızlığı ve düşüklüğü: Bagajın kapandığı noktada iz yapıyor olabilir. Servis ayarlama yapıyor
- Ön iki kapı zor açılma durumu: Kapı ayarlarına bakıldı ancak sorunun fitilden olduğu anlaşıldı. Fitiller fazla oturuyor ve arka kapı fitilleriyle üst üste geliyor. Ayar yapıldı ama parça iyileştirmesi gerekiyor çünkü ileride tekrarlayacaktır.

Bunlar ufak tefek konular ve çözüme ulaştırmaya çalışılıyor. Umarım diğer konularda da bir aksiyon alabiliriz.
 
Üst