megane 3 eller serbest sorunu çözümü

mstkrn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
arkadaşlar; uzun süredir 2012 model megane 3 ümde eller serbest çalışmıyordu. önce sürücü kapısı,kısa bir süre sonra sol yolcu kapısı ve yakın bir zamanda da sağ ön kapı devre dışı kaldı. Ancak merkezi kilit ve yürüken otomatik kitleme, eller serbest kitleme çalışıyordu.
Bu sorunun çözümü için; yetkili servis, özel servis ve sanayi ustalarına gittim. Kimse bir şey bilmiyor ve fikir yürütüyordu. Bu fikirler 3 başlıkta toplandı.

1- Sol ön kapı kolu içinde yer alan anten arızalıdır. ( Mantıklı değildi. Çünkü araçtan uzaklaşınca araç kendini kitliyor ve araç anahtarsız çalışıyordu. Yani anten anahtarı algılıyordu. yine de servis denemek için değiştirdi anteni ancak sorun çözülmedi. geri söktüler.)

2- Kapılardan gelen kablolarda nem, toz, rutubet nedeni ile temassızlık var. ( Yine mantıklı değildi. aynı hat üzerindeki bir kapı çalışırken, biri çalışmıyordu. Merkezi kilit mekanizması tüm kapılarda çalışıyordu. Böyle bir durumda merkezi kilit motorlarına da elektrik gitmemeliydi. ancak ona da tama dedik, em ustalar hem de ben WD40 ya da kontact temizleyici spreyleri kapı içlerinden gelen kabloların araç sistemine giriş yaptığı fişleri temizledik. Çözüm olmadı)

3- Kapı kolu içinde yer alan sensör arızalıdır. Kapı olu tüm mekanizması değişecek. Serviste kapı başı 800-900 TL / sanayide 500 TL fiyat biçildi. ( Mantıksızdı. Çünkü zaman içinde peyder pey sistem dışı kalıyordu kapılar. Ayrıca sensör denilen cihaz tamamen kapalı bir kutuydu ve içine toz su rutubet girmesi imkansızdı. araçta yüksek voltaj da yok ki yansın.)

Neyse geçen gün gözü kararttım. Bir tanıdık oto kilitçiye gittim. Sol ön kapı kilidini sökmelerini istedim ve her an aynlarında durarak izledim.


A- Önce kapı kolu söküldü.( https://www.faceclips.net/video/ONmaWS0OmIM/fluence-megan.html )
B- İç döşeme söküldü. ( https://www.youtube.com/watch?v=oGPIK4-O30Q )
C- Kilit mekanizması söküldü. ( Video bulamadım.. Ben anlatmaya çalışayım. Söktüğümüz kapı kolunun hemen altında bir vida çıktı. Onu söküyoruz. Kapıyı açıp yandan baktığımızda görünen kilit mekanizmasının çevresindeki üç vidayıda söküyoruz. Şimdi kolayca kapı kolu ve kilit sistemi dışarıya alınabilir oldu. Ancak jaklara dikkat.
D- Şimdi arızanın giderilmesine geldi sıra. Kilitçi arkadaş, sağlam bir kilit mekanizmasındaki sensörü benim kapıya aktardı ama sistem yine çalışmadı. o mu bu mu derken, sensörün hemen arkasına denk gelen yerde bir plastik parça ve metal kol dikkatimi çekti. Plastik parçanın tırnağı kırılmış ve altındaki yay nedeni ile sensöre baskı yapıyordu. Bunu düzeltince eller serbest çalışmaya başladı. Sonrasında çıkma bir sağlam plastik takarak aracı topladık. Eller serbet bu kapıadan sorunsuz çalışıyor. Ancak sorun o plastik parçayı bulmaktaydı. Tabii ki bulamadık. 1 TL etmeyecek bir plastik için 800-900 TL masraf çıkıyordu. ertesi gün kilitçi ustaya uğradım nasıl bir çözüm üretilebilir diye. Benim arkamdan bir tanede fluence gelmiş, onun kapılarından plastik parçayı ve altındaki yayı olduğu gibi çıkarınca sistem tamamen düzelmiş sorunsuz çalışıyormuş..

Ben bu sorunu yaklaşık 3 yıl çektim ve bu kadar basit bir şekilde hallettim. Ekte anlatmak istediğim mekanizmanın ve plastiğin resimleri var. İnşallah sizlere de faydası olur.


9k=


2Q==




2Q==
 

mstkrn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
arkadaşlar; uzun süredir 2012 model megane 3 ümde eller serbest çalışmıyordu. önce sürücü kapısı,kısa bir süre sonra sol yolcu kapısı ve yakın bir zamanda da sağ ön kapı devre dışı kaldı. Ancak merkezi kilit ve yürüken otomatik kitleme, eller serbest kitleme çalışıyordu.
Bu sorunun çözümü için; yetkili servis, özel servis ve sanayi ustalarına gittim. Kimse bir şey bilmiyor ve fikir yürütüyordu. Bu fikirler 3 başlıkta toplandı.

1- Sol ön kapı kolu içinde yer alan anten arızalıdır. ( Mantıklı değildi. Çünkü araçtan uzaklaşınca araç kendini kitliyor ve araç anahtarsız çalışıyordu. Yani anten anahtarı algılıyordu. yine de servis denemek için değiştirdi anteni ancak sorun çözülmedi. geri söktüler.)

2- Kapılardan gelen kablolarda nem, toz, rutubet nedeni ile temassızlık var. ( Yine mantıklı değildi. aynı hat üzerindeki bir kapı çalışırken, biri çalışmıyordu. Merkezi kilit mekanizması tüm kapılarda çalışıyordu. Böyle bir durumda merkezi kilit motorlarına da elektrik gitmemeliydi. ancak ona da tama dedik, em ustalar hem de ben WD40 ya da kontact temizleyici spreyleri kapı içlerinden gelen kabloların araç sistemine giriş yaptığı fişleri temizledik. Çözüm olmadı)

3- Kapı kolu içinde yer alan sensör arızalıdır. Kapı olu tüm mekanizması değişecek. Serviste kapı başı 800-900 TL / sanayide 500 TL fiyat biçildi. ( Mantıksızdı. Çünkü zaman içinde peyder pey sistem dışı kalıyordu kapılar. Ayrıca sensör denilen cihaz tamamen kapalı bir kutuydu ve içine toz su rutubet girmesi imkansızdı. araçta yüksek voltaj da yok ki yansın.)

Neyse geçen gün gözü kararttım. Bir tanıdık oto kilitçiye gittim. Sol ön kapı kilidini sökmelerini istedim ve her an aynlarında durarak izledim.


A- Önce kapı kolu söküldü.( https://www.faceclips.net/video/ONmaWS0OmIM/fluence-megan.html )
B- İç döşeme söküldü. ( https://www.youtube.com/watch?v=oGPIK4-O30Q )
C- Kilit mekanizması söküldü. ( Video bulamadım.. Ben anlatmaya çalışayım. Söktüğümüz kapı kolunun hemen altında bir vida çıktı. Onu söküyoruz. Kapıyı açıp yandan baktığımızda görünen kilit mekanizmasının çevresindeki üç vidayıda söküyoruz. Şimdi kolayca kapı kolu ve kilit sistemi dışarıya alınabilir oldu. Ancak jaklara dikkat.
D- Şimdi arızanın giderilmesine geldi sıra. Kilitçi arkadaş, sağlam bir kilit mekanizmasındaki sensörü benim kapıya aktardı ama sistem yine çalışmadı. o mu bu mu derken, sensörün hemen arkasına denk gelen yerde bir plastik parça ve metal kol dikkatimi çekti. Plastik parçanın tırnağı kırılmış ve altındaki yay nedeni ile sensöre baskı yapıyordu. Bunu düzeltince eller serbest çalışmaya başladı. Sonrasında çıkma bir sağlam plastik takarak aracı topladık. Eller serbet bu kapıadan sorunsuz çalışıyor. Ancak sorun o plastik parçayı bulmaktaydı. Tabii ki bulamadık. 1 TL etmeyecek bir plastik için 800-900 TL masraf çıkıyordu. ertesi gün kilitçi ustaya uğradım nasıl bir çözüm üretilebilir diye. Benim arkamdan bir tanede fluence gelmiş, onun kapılarından plastik parçayı ve altındaki yayı olduğu gibi çıkarınca sistem tamamen düzelmiş sorunsuz çalışıyormuş..

Ben bu sorunu yaklaşık 3 yıl çektim ve bu kadar basit bir şekilde hallettim. Ekte anlatmak istediğim mekanizmanın ve plastiğin resimleri var. İnşallah sizlere de faydası olur.


9k=


2Q==




2Q==
 

yleventcilingir

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
5 Nis 2017
Mesajlar
91
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
57
faydalı paylaşım için çok teşekkür ediyorum

arkadaşlar; uzun süredir 2012 model megane 3 ümde eller serbest çalışmıyordu. önce sürücü kapısı,kısa bir süre sonra sol yolcu kapısı ve yakın bir zamanda da sağ ön kapı devre dışı kaldı. Ancak merkezi kilit ve yürüken otomatik kitleme, eller serbest kitleme çalışıyordu.
Bu sorunun çözümü için; yetkili servis, özel servis ve sanayi ustalarına gittim. Kimse bir şey bilmiyor ve fikir yürütüyordu. Bu fikirler 3 başlıkta toplandı.

1- Sol ön kapı kolu içinde yer alan anten arızalıdır. ( Mantıklı değildi. Çünkü araçtan uzaklaşınca araç kendini kitliyor ve araç anahtarsız çalışıyordu. Yani anten anahtarı algılıyordu. yine de servis denemek için değiştirdi anteni ancak sorun çözülmedi. geri söktüler.)

2- Kapılardan gelen kablolarda nem, toz, rutubet nedeni ile temassızlık var. ( Yine mantıklı değildi. aynı hat üzerindeki bir kapı çalışırken, biri çalışmıyordu. Merkezi kilit mekanizması tüm kapılarda çalışıyordu. Böyle bir durumda merkezi kilit motorlarına da elektrik gitmemeliydi. ancak ona da tama dedik, em ustalar hem de ben WD40 ya da kontact temizleyici spreyleri kapı içlerinden gelen kabloların araç sistemine giriş yaptığı fişleri temizledik. Çözüm olmadı)

3- Kapı kolu içinde yer alan sensör arızalıdır. Kapı olu tüm mekanizması değişecek. Serviste kapı başı 800-900 TL / sanayide 500 TL fiyat biçildi. ( Mantıksızdı. Çünkü zaman içinde peyder pey sistem dışı kalıyordu kapılar. Ayrıca sensör denilen cihaz tamamen kapalı bir kutuydu ve içine toz su rutubet girmesi imkansızdı. araçta yüksek voltaj da yok ki yansın.)

Neyse geçen gün gözü kararttım. Bir tanıdık oto kilitçiye gittim. Sol ön kapı kilidini sökmelerini istedim ve her an aynlarında durarak izledim.


A- Önce kapı kolu söküldü.( https://www.faceclips.net/video/ONmaWS0OmIM/fluence-megan.html )
B- İç döşeme söküldü. ( https://www.youtube.com/watch?v=oGPIK4-O30Q )
C- Kilit mekanizması söküldü. ( Video bulamadım.. Ben anlatmaya çalışayım. Söktüğümüz kapı kolunun hemen altında bir vida çıktı. Onu söküyoruz. Kapıyı açıp yandan baktığımızda görünen kilit mekanizmasının çevresindeki üç vidayıda söküyoruz. Şimdi kolayca kapı kolu ve kilit sistemi dışarıya alınabilir oldu. Ancak jaklara dikkat.
D- Şimdi arızanın giderilmesine geldi sıra. Kilitçi arkadaş, sağlam bir kilit mekanizmasındaki sensörü benim kapıya aktardı ama sistem yine çalışmadı. o mu bu mu derken, sensörün hemen arkasına denk gelen yerde bir plastik parça ve metal kol dikkatimi çekti. Plastik parçanın tırnağı kırılmış ve altındaki yay nedeni ile sensöre baskı yapıyordu. Bunu düzeltince eller serbest çalışmaya başladı. Sonrasında çıkma bir sağlam plastik takarak aracı topladık. Eller serbet bu kapıadan sorunsuz çalışıyor. Ancak sorun o plastik parçayı bulmaktaydı. Tabii ki bulamadık. 1 TL etmeyecek bir plastik için 800-900 TL masraf çıkıyordu. ertesi gün kilitçi ustaya uğradım nasıl bir çözüm üretilebilir diye. Benim arkamdan bir tanede fluence gelmiş, onun kapılarından plastik parçayı ve altındaki yayı olduğu gibi çıkarınca sistem tamamen düzelmiş sorunsuz çalışıyormuş..

Ben bu sorunu yaklaşık 3 yıl çektim ve bu kadar basit bir şekilde hallettim. Ekte anlatmak istediğim mekanizmanın ve plastiğin resimleri var. İnşallah sizlere de faydası olur.


9k=


2Q==




2Q==
2011 megane 3 privilege aracımın 3 kapısında mevcut olan bu sorunu buradaki değerli paylaşım sayesinde çözdürdüm, konuyla ilgili gerçekten hiç bir servis, yetkili veya yetkisiz bir şey bilmiyor. Optik göz arızalı deniyordu gittiğim her yerde ama gel gör ki alakası yokmuş, tırnağı kırık küçük bir plastik parça sadece, yayıyla beraber o parçayı çıkarınca kapılar şıkır şıkır çalıştı maşallah, optik gözler sağlammış ki hurdacı adedine 300tl istiyordu. Yardımcı olan ustam de servisten ayrılmış değerli bir kardeşimdir sağ olsun , artık o da konuya vakıf oldu buradaki paylaşımlar sayesinde. Çok teşekkür ediyorum tekrar.
 
Son düzenleme:
Üst