Megane 4 ilk sürüş sessizmiş :) - nisan da geliyor

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
KAYNAK : http://www.arabam.com/otomobil-haberleri/lansman/ilk-surus-izlenimi-yeni-renault-megane/300459

Renault’nun kompakt segment temsilcisi Megane, dördüncü jenerasyonuyla Eylül ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sahne aldı. Türkiye’de satışına Nisan 2016’da başlanacak otomobili Portekiz’de deneme fırsatı yakaladık.

YAZI: TULU DARICAN

Yeni Renault Megane, önceki nesillere göre daha büyük bir model. Uzunluğu 64 mm artarak 4359 mm’ye ulaşmış. Ayrıca dingil mesafesinde de 28 mm’lik artış gerçekleşmiş. Yeni Renault Megane ön ve arka iz mesafesi ile segmentinin en geniş modeli olmuş.

Yeni Renault Megane, markanın Talisman modeli ile ortaya çıkan yeni tasarım anlayışından izler taşıyor. Önde yer alan C şeklindeki gündüz farları LED 3D-efektli aydınlatmaya sahip. Yeni Megane’ın Icon versiyonundan itibaren hem kısa hem de uzun aydınlatma fonksiyonlarına sahip Full-LED aydınlatma modülleri standart olarak sunuluyor. Bu Pure Vision LED teknolojisi halojen aydınlatma sistemlerine göre gece görüşünde dikkate değer bir iyileştirme sağlıyor. Arkada, sürekli yanan LED stoplar, Edge Light teknolojisi sayesinde yatay ışık imzası sunuyor. Yeni Edge Light teknolojisi sayesinde derin, koyu kırmızı bir ışık ile 3D fırça darbesi etkisi uyandırılıyor.

Yeni Megane GT-Line; sportif dış tasarımı, GT line’a özel iç tasarım paketi ile bir araya getiriyor. Yeni Megane GT-Line’da spesifik, sportif bir ön tampon bulunuyor. Alttaki hava giriş kanalı daha geniş ve her iki yanında menfezler yer alıyor. Kendine haz petek desenli alt ızgara ile birlikte üst ızgara Yeni Megane ile aynı. Yeni Megane GT Line’ın yan kanatlarında ve arka kısmında özel GT line logosu yer alıyor.

Yeni Renault Megane GT Line standart olarak 17’’ koyu renk metal alüminyum alaşımlı jantlara sahip. Ayrıca yeni Megane’da yer alan18”alüminyum alaşımlı jantlar GT Line versiyonunda da opsiyonel olarak seçilebiliyor. Yan aynalar, difüzör ve öndeki yan hava kanalları da koyu renk metalden imal edildi. Yeni Megane GT-Line’ın kabini şık ve sportif. Kişiyi sarmalayan koltuklar ilave yan destek sağlıyor ve entegre başlıklar, mavi üst dikiş ve spor logoları ile sunuluyor. Kabin içerisindeki düz alanlarda göze çarpan mavi tonları ve üst dikişler Iron Blue gövde rengiyle uyum içinde. Ön panelde ise Yeni Megane ile aynı TFT ekran yer alıyor. Özel direksiyon simidi ise daha iyi tutuş sağlıyor. Ön çamurluklarda bulunan GT-Line logosu ön panel döşemesinde de göz çarpıyor.

Standart Renault Megane’ın kabini zengin özellikleri ile dikkat çekiyor. Renkli Head Up Display, renkli 7-inçlik TFT ekran, portre formatında 8.7-inçlik multimedya tablet, R-LINK 2 ve yükseltilmiş orta konsol bu özellikler arasında. İç mekanda işçilik ve kaliteye büyük özen gösterilmiş. Ön göğüs için tercih edilen yumuşak dokunuşlu malzeme, kapı kaplamaları boyunca zarif biçimde uzanıyor. Bu malzeme aynı zamanda ön panelin alt kısmından orta konsola doğru da uzanıyor. Touch versiyonundan itibaren deri kaplamalı direksiyon simidi ve direksiyonun üzerinde gösterge, havalandırma, konsol ve düğme çerçevelerinde zarif krom detaylar yer alıyor. Koltuklarda kullanılan çift yoğunluklu köpük sayesinde araç yolcularına optimum konfor ve destek sağlanıyor. Koltukların şekli Yeni Espace ve Talisman’dakiler ile aynı.



Multisense geliyor

Yeni Renault Espace ve Talisman’da da bulunan Multi-Sense teknolojisi sayesinde kullanıcılar sürüş deneyimlerini kişiselleştirebiliyor. Gaz pedalı ve motor tepkisinin modifiye edilmesi, EDC otomatik şanzımanın vites değiştirme hızının ayarlanması, direksiyon sertliğinin ayarlanması, koltuklardaki masaj fonksiyonun (Icon versiyonunda) ve kabin aydınlatmasının ayarlanması bu sistem sayesinde gerçekleşiyor.

Orta konsoldaki Multi-Sense tuşu tüm bu fonksiyonlara erişilmesini mümkün kılıyor. Sistem beş farklı sürüş modu sağlıyor: Neutral, Sport, Comfort, Perso ve Eco. GT versiyonunda Eco modunun yerini ‘R.S. Drive’ modu alıyor.

Beş farklı iç aydınlatma seçeneği mevcut: sepya, kırmızı, mavi, mor ve yeşil. Aydınlatma ambiyansı orta konsolu ve Icon versiyonundan itibaren ön ve arka kapıları kapsıyor. Yansıttığı renk TFT ekran ve portre-formatlı multimedya ekran ile bağlantılı. Ayrıca, MULTI-SENSE teknolojisi sayesinde sürücünün üç farklı ayara bağlı olarak motor sesini ayarlaması mümkün oluyor. Megane’daki 4Control sistemi kompakt segmentte dünyada ilk kez kullanılmış. Bu sistem Renault Sport eseri bir süspansiyonla bir araya getirilmiş. Böylece sportif ve dinamik bir yol tutuşu, üstün viraj alma kabiliyeti ile birleştirilmiş oldu. 4Control sisteminde arka tekerlekler de belirli bir açıda dönüyor ve düşük hızlarda manevra, yüksek hızlarda yol tutuş kabiliyeti artıyor.



Geniş motor gamı

Yeni Renault Megane Türkiye pazarında 2 benzinli, 4 dizel olmak üzere 6 farklı motor seçeneği ile satılacak. Benzinli üniteler 1.6 litre atmosferik 115hp, 1.2 litre turbo TCe 130hp olacak. Dizeldeyse 1.5 litre dCi 90 ve 110 hp, 1.6 litre dCi 130 ve 165 hp seçenekleri bulunacak. Özel siparişle gelecek Megane GT modelindeyse 1.6 litre 205hp’lik turbo-benzinli motor kullanılacak. Bu versiyonun motor hacminin 1618cc olmasından ötürü yüksek vergi dilimine girdiğini belirtmeliyiz. EDC otomatik şanzıman 1.2 litre benzinli, 1.5 litre 110hp ve 1.6 litre 165 hp dizel motorlarda sunulacak.

Yeni Renault Megane, Nisan 2016’da Türkiye’de 4 ekipman seviyesi ile satışa sunulacak. Fiyatları o dönemde açıklanacak. JOY donanımla birlikte; perde hava yastıkları, ESP + Hill Holder, Cruise Control, manuel klima, elektrikli ön ve arka camlar,4,2’’ ekran & multimedya sistemi, USB & Bluetooth,, 6 LED gündüz farları, 16’’ jantlar sunulacak. TOUCH sonanımdaysa, Joy’a ek olarak; yağmur sensörü ve otomatik yanan farlar, elektronik klima, eller serbest kart sistemi, deri direksiyon simidi, arka park sensörü, C şeklinde LED gündüz farları, krom çerçeveli ön sis farları, 16’’ alüminyum alaşımlı jantlar bulunacak.

En üst donanımlar olan ICON & GT Line’da ise elektronik el freni, geri görüş kamerası, Multisense, 7’’ dokunmatik ekran & R Link 2.0, elektrikli katlanır yan aynalar, Full-LED farlar, 17’’ alüminyum alaşımlı jantlar bulunacak. 8,7’’ dokunmatik portre ekran formatı ile R.link 2.0 ve sürüşe yardımcı teknolojiler Yeni Megane’da 4 Control sistemi ile donatılmış Icon ve GT Line versiyonlarında opsiyon olarak sunulacak. Yeni Renault Megane GT versiyonu ise özel sipariş ile Türk tüketicisi ile buluşacak. Yeni Renault Megane markanın İspanya’daki Palencia Fabrikasında üretilecek.



Sürüş İzlenimi

Markanın Portekiz-Lizbon’da gerçekleştirdiği Yeni Megane lansmanında 1.6 litre 130hp’lik dizel seçeneği manuel vites kombinasyonu ile 150 km, Megane GT modeliniyse 60 km kullanma fırsatı yakaladım. GT modeli özel siparişle geleceğinden onunla ilgili izlenimimi daha kısa tutacağım. Araç Megane R.S tanıtılana kadar performans tutkunlarını memnun etmeye çalışacak. Motor tepkileri ve yol tutuş konusunda göz dolduruyor. Keşke o 18 cc’lik vergi dilimi yıkan hacmi olmasa diyoruz. 1.6 litrelik dizel motorsa performansıyla göz dolduruyor. Her devirde çekişi başarılı. Bir diğer başarısı da ekonomik karakteri. Portekiz’in virajlı dağ yollarında da kullanmamıza karşın 5.2 litre olarak yakaladığımız tüketim ortalaması bizi etkiledi. Tek sorun bu motorla EDC şanzıman sunulmuyor oluşu. Otomatik istiyorsanız ya daha güçlü 165 hp’lik versiyonu almanız gerekiyor ki bu ciddi bir fiyat farkı getirecektir. Ya da 1.5 litrelik düşük güçlü modelle yetineceksiniz. Yeni Megane’ın iç mekan kalitesi neredeyse bir üst segmentteki Talisman ile aynı. Bu onun rakipleri karşısındaki iddiasını güçlendirecektir. Yol tutuş dinamikleri de başarılı olan araçta sunulan Multisense sistemi sayesinde sürüş tipinize göre direksiyon, gaz pedalı gibi parametreleri ayarlamanız mümkün. Yine de spor konumda bile direksiyonun biraz yapay hissettirdiğini söylemeliyim. Bu arada yeni Megane, Portekiz’deki sürüşlerimizde sessizliği ile dikkat çekti. Türkiye yollarında da aynı sessiz yapısını sürdürebilirse bu alandaki yumuşak karnını gidermiş diyebiliriz. Bunu söylemek içinse Türkiye’deki detaylı testini beklememiz gerekiyor.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Detaylı inceleme yapılmış lakin video olsaymış iyiymiş...
 

selim_ugur

Selim Uğur ŞAHİNTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2013
Mesajlar
4,686
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
güzel inceleme olmuş, :eyv

 

or_by

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2014
Mesajlar
1,411
Tepki puanı
0
Puanları
0
iyi güzelde ispanya yada fransa üretimidir o araç. türkiyede üretilecekse bu araç aynı kalitede olacağını hiç sanmıyorum.
 

selim_ugur

Selim Uğur ŞAHİNTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2013
Mesajlar
4,686
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
iyi güzelde ispanya yada fransa üretimidir o araç. türkiyede üretilecekse bu araç aynı kalitede olacağını hiç sanmıyorum.

Araç ispanya'da üretilecek, sedanı türkiyede üretilecek,

 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
efsane denirse wolkswagen'in golf'ü varsa, reno'nun meganı var:)
 

mehmet_ozturk05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
5,048
Tepki puanı
0
Puanları
0
Megane 4 çok tutulacak. Bakın görün buraya yazıyorum
 

yacun

Yalın ACUN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
612
Tepki puanı
17
Puanları
0
Yaş
35
umarım bir clio 4 vakası daha olmaz:kahve gelince test sürüşü yapacağım hatta mümkünse 6 ay 1 yıl bekleyip öyle değerlendireceğim..."sütten dili yanan yoğurdu üfleyerek yer"hehe
 

brawogt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2015
Mesajlar
303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Megane IV 1.6 dci EDC 165Hp bunu merakla bekleyeceğim...

Umarım fıyatı 75-85 bin arası olur
 

brawogt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2015
Mesajlar
303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Birçok yere baktım fakat?

MEGANE GT ile MEGANE GTline arasındaki farkı göremedim??

Aynı tasarıma mı sahip olacaklar?
 
Üst