Megane III 1.6 CVT teknik bilgileri

newvegas

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2017
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
6
Merhaba arkadaÅŸlar. 2013 model 1.6 cvt fluence aracım var ve ben subap ayarı yaptırmak istiyorum ama yetkili ve özel servisler ısrarla subap açıklık ayarının yapılmayacağını söylüyorlar. Ä°lk sayfadaki bilgilerde ve internette yaptığım araÅŸtırmalarda subap açıklık ayarının her 90 bin km de yapılması gerektiÄŸi yazıyor. Ne yapmamı önerirsiniz? Daha önce subap açıklık ayarı yaptıran var mı? TeÅŸekkür ederim.

Nissan HR16DE güvenilir ve dayanıklıdır. Bu motor bazen alternatör kayışında (düdük sesi) bir sorun yaşar. Eski kemeri sıkmak veya yenisiyle değiştirmek gerekiyor. Bazen motor kapanabilir. Sorun ateşleme ünitesinin rölesinde. Nissan, bu konuyla ilgili bir dizi araba resmen geri çağırdı. Bu sorun, ateşleme ünitesinin tamamen değiştirilmesiyle giderilir.

Buna ek olarak, HR16DE-H4M motorun soğuk havada (5 F (-15 C) altında) başlaması zordur. Daha kolay hale getirmek için bujileri değiştirebilir ve açık gazla başlayabilirsiniz, durumu iyileştirebilir.

Motor zamanlama zincirine sahiptir, hizmet ömürleri yaklaşık 150.000 mil (200.000-250.000 km) kilometredir. Valf açıklığı, her 60.000 mil uzunluğa (90.000 km) ayarlanmalıdır. HR16DE motor ömür beklentisi 200.000 mil uzunluğunda (300.000 km) veya daha fazladır.
 

slh_68@hotmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba. Ben de Fluence 1.6 cvt araç sahibiyim. erdem444 isimli arkadaşa çok teşekkür ediyorum bu konuda en sağlıklı bilgiyi buradan aldım. Bende faydalı olması temennisiyle birkaç bilgiyi burada paylaşmak istiyorum. Aracın şanzıman yağı için servisle görüştüm klasik cevap "sorun omadıkça bu yağ değişmez" dediler. fakat bu şanzıman hakkında en ufak bir bilgileri yok. CVT diyorum EDC'dir o diye cevap gelebilir o yüzden servsileri arayıp sinirlerinizi yıpratmayın.
Bu siteden bilgileri edindikten sonra renault merkeze mail attım uygun yağın ne olduğunu sordum. Elf Renaultmatic D3 SYN diye cevap attılar tabiki onlara güvenmeyip biraz araştırınca bu yağın eski kasa 4 ileri tam otomatik DPO tip şanzımanlar için olduğunu CVT ile hiçbir alakasının olmadığını hatta bu yağ kullanılırsa şanzımanda ciddi hasarlar olabileceğini öğrendim ve tekrar mail attım. İkinci mailde uygun yağı da yazdım teyit istedim. Aynı gün içinde arayıp bir yanlışlık olduğunu özür dilediklerini uygun yağın Elf Matic CVT olduğunu servislerden temin edebileceğimi söylediler. Bu kez de şöyle bir durum çıktı bu ElfMatic CVT iki tip birisi NS-2 birisi NS-3. Bu ayrımı biraz araştırdım. Neticede NS-3'ün Ns-2'nin gelilştirilmişi olduğunu öğrendim. İkisi de bizim şanzımanlar için uygunmuş ama NS-3 daha tercih edilesi imiş. Birinci soru NS-2 ve NS-3 arasındaki fark hakkında bilgisi olan var mı?
İkincisi küçük bir yerde yaşıyorum ve bulunduğum yerde tek şanzıman ustası var ve sorduğumda klasik usta cevabı olarak "filtre değişmez filtre değişimi için şanzımanın inmesi gerek" dedi. BU filtreyi değiştirmeden sadece yağı değiştirsem sorun olur mu? Yine mıknatıslar içinde düşük km li araçlarda burayı açıp temizlemeye gerek yok diyorlar sanki çok zor bir iş gibi, ısrarcı olsan olmuyor olmasan olmuyor. Türkiye'de konu ile alakalı yeterli bilgi bulamayınca ingilizce sitelere baktım. Nissan bu şanzımanların bakım aralığını 60.000 km'den 120.000 km'ye çıkarmış. Sadece yoğun tozlu, çamurlu vs. bölgede yaşayanlar için 60.000 km'de değiştirilmesini tavsiye ediyor. İnternetten bir ustaya sordum ve o da İstanbul trafiğinde 90.000 km'de değiştirmek lazım 120.000 İstanbul için çok, küçük yerde yaşıyorsan sorun olmaz dedi.
Renaultun bu konudaki bilgisizliği gerçekten can sıkıcı.
 

slh_68@hotmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bir de megane III CVT ile Fluence Makyajlı CVT arasında motor şanzıman olarak bir fark yok diye biliyorum ama daha iyi bilenlerden teyit bekliyorum.
 

slh_68@hotmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Parçaları nasıl bulacağız diyen arkadaşlar henüz parçacıları gezmemiş galiba. Ufak bir şehirdeyim, Mitsubishi servisine girdim, 10 dolarlık filtre için bana 200TL fiyat verdiler. Nissan servislerine de sorulabilir tabi. Arayıp sorup en uygun fiyatı kim veriyorsa ondan alacaksınız. Bursa Nissan servisini telefonla aradım, 5 lt NS3 yağ için 630TL fiyat verdiler, Çanakkale Total bayisi de yine telefonla Elfmatic CVT için litresi 75 TL olarak fiyat verdi. Yani yurtiçinde mevcut çoğu parça ama ben filtre-conta vb. ufak malzemeleri yurtdışından sipariş geçtim.
Yağ gerçekten çok pahalı, nassan baiyleri 630 tl diyor. Antalya total Elfmatic CVT litresi için 85 TL dedi. Fakat bu yağın NS-2 mi NS-3 mü olduğunu bilmiyorlar. Bende o şehirde yaşamadığım için gidip görme fırsatım olmadı. Yukarıda da sizden alıntı yapacaktım ama forumdaki ilk mesajlarım acemiyim kusura bakmayın:)
 

erdem444

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
74
Merhaba. Ben de Fluence 1.6 cvt araç sahibiyim. erdem444 isimli arkadaşa çok teşekkür ediyorum bu konuda en sağlıklı bilgiyi buradan aldım. Bende faydalı olması temennisiyle birkaç bilgiyi burada paylaşmak istiyorum. Aracın şanzıman yağı için servisle görüştüm klasik cevap "sorun omadıkça bu yağ değişmez" dediler. fakat bu şanzıman hakkında en ufak bir bilgileri yok. CVT diyorum EDC'dir o diye cevap gelebilir o yüzden servsileri arayıp sinirlerinizi yıpratmayın.
Bu siteden bilgileri edindikten sonra renault merkeze mail attım uygun yağın ne olduğunu sordum. Elf Renaultmatic D3 SYN diye cevap attılar tabiki onlara güvenmeyip biraz araştırınca bu yağın eski kasa 4 ileri tam otomatik DPO tip şanzımanlar için olduğunu CVT ile hiçbir alakasının olmadığını hatta bu yağ kullanılırsa şanzımanda ciddi hasarlar olabileceğini öğrendim ve tekrar mail attım. İkinci mailde uygun yağı da yazdım teyit istedim. Aynı gün içinde arayıp bir yanlışlık olduğunu özür dilediklerini uygun yağın Elf Matic CVT olduğunu servislerden temin edebileceğimi söylediler. Bu kez de şöyle bir durum çıktı bu ElfMatic CVT iki tip birisi NS-2 birisi NS-3. Bu ayrımı biraz araştırdım. Neticede NS-3'ün Ns-2'nin gelilştirilmişi olduğunu öğrendim. İkisi de bizim şanzımanlar için uygunmuş ama NS-3 daha tercih edilesi imiş. Birinci soru NS-2 ve NS-3 arasındaki fark hakkında bilgisi olan var mı?
İkincisi küçük bir yerde yaşıyorum ve bulunduğum yerde tek şanzıman ustası var ve sorduğumda klasik usta cevabı olarak "filtre değişmez filtre değişimi için şanzımanın inmesi gerek" dedi. BU filtreyi değiştirmeden sadece yağı değiştirsem sorun olur mu? Yine mıknatıslar içinde düşük km li araçlarda burayı açıp temizlemeye gerek yok diyorlar sanki çok zor bir iş gibi, ısrarcı olsan olmuyor olmasan olmuyor. Türkiye'de konu ile alakalı yeterli bilgi bulamayınca ingilizce sitelere baktım. Nissan bu şanzımanların bakım aralığını 60.000 km'den 120.000 km'ye çıkarmış. Sadece yoğun tozlu, çamurlu vs. bölgede yaşayanlar için 60.000 km'de değiştirilmesini tavsiye ediyor. İnternetten bir ustaya sordum ve o da İstanbul trafiğinde 90.000 km'de değiştirmek lazım 120.000 İstanbul için çok, küçük yerde yaşıyorsan sorun olmaz dedi.
Renaultun bu konudaki bilgisizliği gerçekten can sıkıcı.

Bir de megane III CVT ile Fluence Makyajlı CVT arasında motor şanzıman olarak bir fark yok diye biliyorum ama daha iyi bilenlerden teyit bekliyorum.

Yağ gerçekten çok pahalı, nassan baiyleri 630 tl diyor. Antalya total Elfmatic CVT litresi için 85 TL dedi. Fakat bu yağın NS-2 mi NS-3 mü olduğunu bilmiyorlar. Bende o şehirde yaşamadığım için gidip görme fırsatım olmadı. Yukarıda da sizden alıntı yapacaktım ama forumdaki ilk mesajlarım acemiyim kusura bakmayınsmile.png

Siz yazalı çok olmuş, ancak görüyorum.
Elfmatic CVT yeni serilerin üzerinde Approved for NISSAN CVT NS-3 yazmakta. Gözünüzle görmeden almayın. Benim görme şansım olmadığı için gidip Nissan bayisinden NS-3 aldım direkt.

Kâğıt filtre mutlaka değişmeli, mıknatıslar da temizlenmeli. Siz motorun yağ filtresini değiştirmeden motor yağı değişiyor musunuz ? :) Zaten çok basit bir işlem, tabi usta daha önce yapmadığı için ve konu hakkında hiç bilgisi olmadığı için böyle diyecektir.

NS-2 ile 3 arasında da akmazlık farkı bulunmakta, aslında konu biraz daha derin(firmware vs.) ama çok da detaya girmeye lüzum yok.

Megane ile Fluence benzinli otomatik aynı evet.
Şanzıman DK0, Jatco JF015E, Jatco CVT7
Motor H4M/HR16DE
 
Son düzenleme:

erdem444

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
74
Son iki haftadır rastgele bir şekilde motor radyatör fanı yüksek devirde(çeşitli devirleri mevcut su sıcaklığına göre) devreye giriyor ve devreden çıkmıyordu.
Motor soğutma suyu sıcaklık sensörü değişimi yaptırınca düzeldi, bu mesajı yazdığım günlerde 330TL fiyatı var, bilginize. Çok daha ucuza Bosh olanı da var, zamanım olmadığı için orijinalini aldım. Orijinal motor soğutma suyu sıcaklık sensörü kodu 23 45 012 920
 

slh_68@hotmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siz yazalı çok olmuş, ancak görüyorum.
Elfmatic CVT yeni serilerin üzerinde Approved for NISSAN CVT NS-3 yazmakta. Gözünüzle görmeden almayın. Benim görme şansım olmadığı için gidip Nissan bayisinden NS-3 aldım direkt.

Kâğıt filtre mutlaka değişmeli, mıknatıslar da temizlenmeli. Siz motorun yağ filtresini değiştirmeden motor yağı değişiyor musunuz ? :) Zaten çok basit bir işlem, tabi usta daha önce yapmadığı için ve konu hakkında hiç bilgisi olmadığı için böyle diyecektir.

NS-2 ile 3 arasında da akmazlık farkı bulunmakta, aslında konu biraz daha derin(firmware vs.) ama çok da detaya girmeye lüzum yok.

Megane ile Fluence benzinli otomatik aynı evet.
Şanzıman DK0, Jatco JF015E, Jatco CVT7
Motor H4M/HR16DE
Filtre değişiminin olması gerekiyor, biliyorum. Ama bunu ustalara anlatmak mesele. Şanzıman inmeden olmaz deyip çıkıyorlar. Laf anlayabilecek bir usta bulmam ve anlatmam gerekiyor. 90.000 km de değiştirmeyi düşünüyorum şanzıman yağını, o zamana kadar birini bulurum inşaallah:)
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler:)
 

erdem444

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
74
Filtre değişiminin olması gerekiyor, biliyorum. Ama bunu ustalara anlatmak mesele. Şanzıman inmeden olmaz deyip çıkıyorlar. Laf anlayabilecek bir usta bulmam ve anlatmam gerekiyor. 90.000 km de değiştirmeyi düşünüyorum şanzıman yağını, o zamana kadar birini bulurum inşaallah:)
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler:)

Şanzımanı indirmek nedir yahu, şöför tarafındaki ön tekerlek sökülecek sadece. :)
Ama normaldir, bizim ülkede bilmeyen adam bilmiyorum demez, illa yorum yapacak. Listeyi verdiğim mesajda bir youtube videosu var, olmadı onu izletirsiniz. Eliniz anahtar tutmaya vs. yatkın ise siz bile değiştirebilirsiniz.
 

slh_68@hotmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Aynen öyle bilmiyorsan bilmiyorum de. Ama ustalığın şanındandır her şeyi bilmek:) Videoyu izledim. Ustalarla uğraşmamak için, evde bütün malzemelerim mevcut aslında az çok kendim yapabilirim ama şanzıman önemli, usta değiştirsin diye düşünüyordum. Bakalım artık daha vakit var yağ değişimi için inşaallah bir yer denk gelir.
 

slh_68@hotmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu bilgilere nasıl ulaştınız acaba. Servisler bile bilmiyor. Gerçekten yaptığınız hayır işi kapsamında değerlendirilmeli:) Çünkü başka bir yerde sağlıklı bilgi bulamadım ben.
 
Üst