Megane III uzun dönem incelemem. (2011/ 1.5 dci/ 85bg/ expression)

ankay2

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
132
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar,

Daha önce başka bir forumda paylaştığım kendime ait inceleme yazısıdır. (Biraz editledim) Umarım beğenirsiniz.

Araç almayı düşünen ve tercihleri arasında Megane olanların fikir sahibi olması için bu konuyu açtım. Elimden geldiğince objektif olacağım. Konuyu aracı satana kadar güncel tutmaya çalışacağım.

Araç: Renault Megane
Model:2011 – Expression 1.5dci (85) KP

Dış Tasarım;
Sportif bir havası var ama kardeşi coupe kadar çekici değil. Kaslı görüntüsü sayesinde olduğundan daha büyük gözüküyor, Türkiye şartları göz önüne alınarak yükseltilmiş yapısı da katılınca C segmenti araçlar ile yan yana park edince hafif bir "büyüğe yer açın bakayım" modunda

İç Tasarım;
Benim gibi sadelik sevenler için Megane iyi bir tercih ama bol düğme, oyuncak isteyenler için uzak durulması gerekiyor. İç mekanda kullanılan malzeme kaliteli / göze çarpan işçilik hatası yok. Ünlü yumuşak hissi veren plastik sadece orta konsolda mevcut. Aracı aldığımdan bugüne dek birleşim yerlerinden v.s. ses gelmedi. (Forumda bazı arkadaşlarda Gösterge güneşliklerinden ve kemer tokasından ses geldiğini belirtmişlerdi.) Araçtan gelen olağan dışı tek önemli ses bence;Yakıtı full depo yaptığınızda, ilk birkaç lt harcayana kadar gelen lıkırtı sesi(Sanırım bu fiyatlar ile kimse depo fullemez diye düşünüp atlamışlar)

Gelelim sürücüyü ilgilendiren kısma; Far yükseklik /Park sensörü devre dışı / Gösterge ışıkları ayarı direksiyon tarafından perdelenmesi dışında Tuş yerleşimi ile ilgili ergonomik bir sorun yok.

Direksiyon ele iyi oturuyor, tepkileri rahatça hissediyorsunuz, yüksek hızlarda sertleşme özelliği mevcut. (Bu donanım paketin de, Yükseklik ayarı olmasına rağmen Derinlik ayarı olmaması bence bir eksik.) Göstergeler rahat takip edilebiliyor, yol bilgisayarı oldukça fonksiyonel. Kullanımı kolay. Direksiyon üzerinde CC sistemi kontrol tuşları olması güzel, ışıklandırmasının olmaması ve sistemi devreye alma tuşunun kol dayama yerinde olması ilginç(?)

Elektrikli cam/ayna kontrolleri kullanımı rahat, sadece ön camlar tek dokunuş ile açılıyor. Sıkışma önleyici sistem mevcut. Çoçuk kilidi (Arka kapı/cam) açıldığında yanan kırmızı ışık gündüzleri rahat görülmüyor. Sürücü cam/ayna kontrol tuş takımında da sağ/sol ayna seçim tuşunda aydınlatma yok?(Ampül hesabı yapıp zengin mi oluyorlar nedir?)

Yerleşim olarak klima - Radyo yer değiştirse daha iyi olabilirmiş ama çokta sorun değil. Digital klimanın tuşları biraz ufak ve kullanım için alışmak gerekiyor. Radyo üzerindeki tuşlar ile pek bir işiniz olmuyor. Direksiyon arkasındaki kumanda ile her istediğiniz yapabiliyorsunuz. Ses sisteminin kalitesi vasat, daha iyi olabilirdi. Ses sistemi vasat yorumum radyo için geçerli, CD dinlerken çok daha kaliteli / performans alıyorum. Arada çok fark oluyor. Ön konsoldaki tweeter için tüm hazırlıklar tam ama içi boş 50tl verip serviste taktırıyorsunuz. Aux için RCA (kırmızı-beyaz) girişler bence çok çağdışı kalmış:/ Artık usb, 3.5 jack giriş yerleri revaçta.

Tüm yolcular açısından bakarsak; koltuklar rahat, kullanılan kumaş kaliteli kolay kir tutmuyor ve temizleniyor.(Denenmiştir, Aracımda bej iç döşeme mevcut.) Sadece sürücü koltuğu yükseklik ayarlı(bel destek ayarı olması güzel bir ayrıntı), araçta 5 kişi için yer var ancak arka ortada oturan ön kol dayamanın arka çıkıntısı yüzünden diz mesafesinde sorun yaşayabilir. Diz mesafesi demişken her araçta olduğu gibi arka kısımda öndeki kadar geniş yaşam alanı yok.Diz ve baş mesafesi bizim aile için yeterli. (İnsanların boyları standart olmadığı için bu diz mesafesi muhabbeti bana pek mantıklı gelmiyor.)

Araç içerisinde yeterli denilecek kadar göz bulunduğunu düşünüyorum; Torpido oldukça derin(Soğutmalı), kol dayama içerisine birçok ıvır zıvır konabilir. Dört kapıda bulunan; Kapı içi cepler yeterli hacimde. Vitesin olduğu kısımda iki adet bardaklık mevcut.(Ancak konsola yakın olan bardaklık vites tarafından perdelendiği için kullanım esnasında sorun yaratabiliyor.) Ön kol dayama yeri kapağı tam dik olarak açılmıyor, farkında olmadan (bilmeyen bir yolcu tarafında mesela) zarar görebilir.

Tavanda bulunan gözlük saklama yeri güzel bir düşünce ama içine normal güneş gözlüklerinin sığması pek imkan dahilinde olmadığı için kullanışsız.

Arka koltuklar asimetrik olarak yatabiliyor, ısofix sistemi standart.

Bagaja gelirsek; ölü hacim yaratan bir noktası yok bu nedenle kullanışlı. Bagaj hacmi 372lt (Trde broşüre göre 368) Bazı yerlerde gördüğünüz 405lt yalan değil ama eksik 372 + 33 (saklama gözleri) =405lt. Bagaj tabanı düz yedek lastik nerede derseniz; aracın altında ama dışarıda… Bir kere “kedi” kurtarma operasyonu için lastiği yerinden çıkartıp tekrar taktım, çok uğraştırmıyor. (Eski aracımda aynı olduğu için ben zorlanmadım, ancak sisteme yabancı olanlar için zor gelebilir?)

Motor/Konfor/Performans
Motor 1.5dci 85bg (Euro IV), ısınana kadar biraz sesli çalışıyor, ısındıktan sonra sakin kullanımda pek rahatsız edici sesi yok. Yalıtımı başarılı. Sakin kullanımdan kastım 2000-2250dv… devir arttıkça araçta motor sesi doğal olarak artıyor, ancak max torkunu 1750dv itibaren verdiği için rahatsız edici ses moduna geçmeden bir üst vitese geçmiş oluyorsunuz. Ekonomik amaçlı tasarlanmış 85bg bir araçtan performans beklemek biraz haksızlık olur. Ama üzecek yada sollamalarda kalp atışı hızınızı arttıracak kadarda kötü değil
Konfor konusunda orta karar diyebilirim. Yol/lastik/motor sesi hız sınırlarına uyuyorsanız rahatsız edecek düzeye gelmiyor. Yüksek hızlara çıktıkça bu 3’lü size var olduklarını hatırlatıyor.

Yakıt tüketimi konusunda dci motor oldukça başarılı, fabrika verilerine oldukça yakın değerler elde edebiliyorsunuz. (İnat ettim bir kere yakaladım Ş.içi 5.1lt/100km, genelde 5.5 – 6.0 lt civarlarında oluyor.)
Yıllık bakım periyodu 20bin km/1 yıl…

Güvenlik
ABS
AFU
6 hava yastığı (ön/yan/perde)
Güç limitörlü ön/arka emniyet kemerleri
Isofix
Euro ncap tam puan ile 5 yıldız:)

Bana göre + / - lerden bazıları...
+ dci motor / tüketim
+ yaygın servis ağı
+ ciddi kronik sorun yok
+ F/P oranı yüksek

- Yurtdışı üretimde olan bazı özelliklerin yerli üretim arasında fark olması(gündüz farı, ESP, tüm donanım paketlerinde kart anahtar v.s)
- Arka diz mesafesi
- Radyo-cd ses kalite performansı

1.Yıl / 15.000 km kullanım raporu:

- Ön cam silecekleri ses yaptığı için değişti. (Garanti)
- Sola çekme şikayeti nedeniyle rot ayarı yapıldı. (Garanti)
- Yolcu emniyet kemeri ses şikayeti giderildi. (Garanti)
- Rutin bakım yapıldı. 330TL


2.Yıl / 28.260 km kullanım raporu:
- Rutin bakım yapıldı. 526 TL
- Arka cam sileceği değişti. (Ücretli)
- Bagaj amörtisörü değişti. (Garanti)
- Kalkışta debriyajdan gelen ses giderildi. (Garanti)

Buda bizim Bulut'tan birkaç kare..

phu5.jpg


wkhd.jpg


flfy.jpg
 

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Tüm bu yararlı bilgiler için teşekkür ederiz. Allah nazarlardan saklasın Bulut çok temiz duruyor.:eyv
 

ankay2

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
132
Tepki puanı
0
Puanları
0
4.yıl bakımına çok az kaldı ama :)

3.Yıl / 46.490 km kullanım raporu:

- Rutin bakım yapıldı. 425 TL (Yağ değişimi,yağ filtresi, polen filtresi,hava filtresi,soğutma suyu değişimi, fren hidroloği değişimi)
- Radyo-CD değişim (Garanti - Sorun:Radyo kanallarında sürekli parazitlenme)
 

croman

Burak ÖZKAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,063
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
33
maşallah aracınıza ve bilgiler güzel, sonuna kadar akıcı yorumunuzu okudum. güle güle binin.
 

pirveli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
İncelemenizi okudum ...Paylaşımınız için teşekkürler.Benimde 2011megane 3 sport Touer 1.5 dci aracım var.39.800 km de...20.000 km de iken 40.000 bakımı yaptılar.Araç 2011 temmuz ayında trafiğe çıktı.Şimdi 60.000 km bakımı mı yapılacak, yoksa 4.yıl bakımı denilen trigerin vs. nin değiştiği ağır bakım mı yapılacak...Siz 4.yıl bakımını yaptırdınız mı?
 

ankay2

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
132
Tepki puanı
0
Puanları
0
Evet kazasız, belasız bir seneyi daha geride bıraktık... Bu sene içerisinde bakım dışında sadece akü bitmesi nedeni ile ek masrafımız oldu.

Ağır bakım olarak geçen 4.yıl bakım Fix paket + ön fren balata değişimi yapıldı. Şu anda süren kampanya ile %25 indirimli olarak 1.169 TL ödedim. Kredi kartına 9 taksit yaptılar. Bir sonraki bakıma kadar servis yüzü görmeyiz inşallah.

Tutar yüksek biliyorum ama yetkili servis fiyatlarına göre ağır bakım için normal. Balata hariç tutulduğunda bakım 995 TL tutuyordu.

Fix paket içeriği;
- 5w40 yağ
- polen filtresi
- yağ filtresi
- mazot filtresi
- triger kayışları
- hava filtresi

Ayrıca müşteri memnuniyeti kapsamında bu sene içerisinde ücretsiz olarak aşağıda ki parçalar değişti.
- Direksiyon simidi. (Aşınma şikayeti)
- Sürücü tarafı kapı gergisi (ses şikayeti)

Geride bıraktığım bu 65bin km boyunca genel olarak araçtan memnun kaldım. Rahatsız edici trim sesleri (belkide benim şansıma) aracımda yok. Sadece ara sıra sol tweeter bazen zıngırdıyor, bastırınca geçiyor:)

Sorusu olan varsa yanıtlayabilirim. Allah kaza bela vermez ise uzun yıllar kullanmayı düşünüyoruz. Nazar değmesin Bulut'umuza :)

Herkese iyi hafta sonları...
 

bavcigs_1975

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2014
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar öncelikle açıklayıcı yazılarınız için teşekkür ederim. Bende artık megane3 almaya karar verdim. 2012 model 17.000 km'deki 1.5 dCi Expression modelini alacağım inşallah. Forum yazılarınızı okudum ve hevesim daha çok arttı. Citroen c4'mü yoksa megane3'mü konusunda kararsızdım. Sizlerinde 2012 model c4 hdi mi yoksa megan3 mü konusunda fikirlerinizi almak istiyorum Gerçi ben yazınızı okuduktan sonra megane3 almaya karar verdim. Yine de sormak istiroum. Şimdiden teşekkürler...
 
Son düzenleme:

lilikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
araç takip sistemi; Araçların kötü kullanımını ve iş dışı seyahatler nedeniyle gereksiz yere fazla km yapılmasını engellenmesinin yanı sıra; özel yazılımlar ile araçların bakım, servis, onarım gibi faaliyetlerini de takip eder.
 

suttek

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
slm,
2012 model megan sport tourer 95.000 km. de privilage modeli 45.000 TL' ye alınır mı sizce yardımlarınızı bekliyorum.(Sunroof ve navigasyon yok.)
 
Üst