Megane2 baski balata değişiminden sonra yaşadiklarim

akifsamed

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
21
Arkadaşlar hepinize merhaba,
ilk konum olduğu için yanlış yere açtıysam modlar kusuruma bakmasın lütfen 12 3

Bende 2007 model 1.5 dci Megane2 var 100 beygirlik.
aracımın baskı balatası bitmişti ben de baskı balatayı orijinal parçayla değiştirttim.
lifte kaldırıldığında aksların da kötü durumda olduğunu gördük ön 2 akisler de değişti.
aracı sanayiden çıkardım 10 dk sonra cihaz enjeksiyon kontrol edin uyarısı verdi ve bu uyarıyı verdiği günden beri ne o duyduğum turbo ıslığı sesi var ne de araç eskisi gibi hızlanmıyor. önceden her devir kendini hissettiren araba 2000 devirden sonra gaza tamamen bassam bile (roketleme dahil) hiçbir şekilde farklı tepki vermiyor. ayrıca gaza basınca elektrik cızırtısı gibi ses geliyor. bu sorunla karşılaşan hiç oldu mu?

bu dediğim her şey baskı balata ve akisler değiştikten sonra oldu. 3 gündür canım çok sıkkın. araba eski halinde değil.
enjeksiyon arızası acaba turbodan dolayı mı veriyor bilemedim çünkü araba turbosuz ilerliyor gibime geliyor.
Başına gelen varsa ya da fikri olan arkadaşları bu konuya bekliyorum şimdiden çok teşekkür ederim.
 

Uğur

Yönetici
Başkan
33-Mersin
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3,704
Tepki puanı
28
Puanları
48
Yaş
48
Merhaba , öncelikle geçmiş olsun. Taktırdığınız yere tekrar gidip aracı kaldırın. Egzost üzerindeki oksijen (Lambda) sensöründen başlayarak tüm o civardaki elektrik fişlerini bir kontrol ettirin. Enjeksiyon yazısını bir çok sebepten yazabiliyor,bence takılmayan ya da fark edilmeden çıkmış bir fiş falan var. Megane 2 şanzımanı sökmek biraz extra işçilik istiyor , fazla yer sökülüyor araçta. O esnada unutulmuş olabilir.
 

akifsamed

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
21
Merhaba , öncelikle geçmiş olsun. Taktırdığınız yere tekrar gidip aracı kaldırın. Egzost üzerindeki oksijen (Lambda) sensöründen başlayarak tüm o civardaki elektrik fişlerini bir kontrol ettirin. Enjeksiyon yazısını bir çok sebepten yazabiliyor,bence takılmayan ya da fark edilmeden çıkmış bir fiş falan var. Megane 2 şanzımanı sökmek biraz extra işçilik istiyor , fazla yer sökülüyor araçta. O esnada unutulmuş olabilir.

Hocam cevabınız için teşekkür ederim. peki bu fişlerden herhangi birisinin takılmaması da söylediğim çekiş sorununu da halleder mi? ya da turboyu devre dışı bırakacak kadar önemli bir fiş mi var mıdır orada. pazartesi aynı ustaya götüreceğim
 

Uğur

Yönetici
Başkan
33-Mersin
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3,704
Tepki puanı
28
Puanları
48
Yaş
48
Hocam cevabınız için teşekkür ederim. peki bu fişlerden herhangi birisinin takılmaması da söylediğim çekiş sorununu da halleder mi? ya da turboyu devre dışı bırakacak kadar önemli bir fiş mi var mıdır orada. pazartesi aynı ustaya götüreceğim

Tabiki var, ilk oksijen sensörü fişinden başlayın dememin sebebi çok fazla o bçlgeye ustanın elini kolunu sokması. Enjeksiyon yazması sadece enjektörden olmuyor , ateşleme sisteminin tamamına enjeksiyon yazar megane 2 , yani bir bujinin kablosunu çeksenizde onu yazar,turbo basınç sensörünün fişide çıksa onu yazar.Bu sistemi aksatan bir şey olduğunda araç çekişten düşer , arkasından biri tutup bırakmıyor gibi olur araç.
 

akifsamed

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
21

Tabiki var, ilk oksijen sensörü fişinden başlayın dememin sebebi çok fazla o bçlgeye ustanın elini kolunu sokması. Enjeksiyon yazması sadece enjektörden olmuyor , ateşleme sisteminin tamamına enjeksiyon yazar megane 2 , yani bir bujinin kablosunu çeksenizde onu yazar,turbo basınç sensörünün fişide çıksa onu yazar.Bu sistemi aksatan bir şey olduğunda araç çekişten düşer , arkasından biri tutup bırakmıyor gibi olur araç.

hocam cevabınız için teşekkür ederim. İnşallah sadece bir fişle hallederiz yoksa yine sanayide volta atacağız :)
 

akifsamed

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
21

Tabiki var, ilk oksijen sensörü fişinden başlayın dememin sebebi çok fazla o bçlgeye ustanın elini kolunu sokması. Enjeksiyon yazması sadece enjektörden olmuyor , ateşleme sisteminin tamamına enjeksiyon yazar megane 2 , yani bir bujinin kablosunu çeksenizde onu yazar,turbo basınç sensörünün fişide çıksa onu yazar.Bu sistemi aksatan bir şey olduğunda araç çekişten düşer , arkasından biri tutup bırakmıyor gibi olur araç.

hocam tekrardan merhabalar,
aracı bugün aynı ustaya götürdüm ve lifte kaldırttığımda birkaç hortumun yerinden çıktığını ve yine birkaç fişin takılı olmadığını gördük. aracın çekişi düzeldi ve enjektör arızası silindi. tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
 

Uğur

Yönetici
Başkan
33-Mersin
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3,704
Tepki puanı
28
Puanları
48
Yaş
48
hocam tekrardan merhabalar,
aracı bugün aynı ustaya götürdüm ve lifte kaldırttığımda birkaç hortumun yerinden çıktığını ve yine birkaç fişin takılı olmadığını gördük. aracın çekişi düzeldi ve enjektör arızası silindi. tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.


Geçmiş olsun , masrafsız atlattığınıza çok sevindim.Rica ederim .Güle güle kullanın
:eyv
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Geçmiş olsun
 
Üst