''motor hasar riski'' megan3 dci

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Hocam paylaşım için teşekkürler [emoji122]5bddac1951f952f28f6fb6a3310f402d.jpg
 

onuroktayy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Hocam paylaşım için teşekkürler [emoji122]5bddac1951f952f28f6fb6a3310f402d.jpg
Hocam bende şuan tatil nedeniyle şehirdışındayım ve aynı başınıza gelenler bendede oluyor

P0002 Yakıt Ayar regülatörü Kontrol Performans Tesisat - Ayar Kontrol Selonoid
P0094 Yakıt Sistemi Düşük Miktarda Kaçak Var Kablo sistemi - Basınç Sensör - Mekanik Hata
Obd2 cihazı ile geziyorum 3 aydır arıza veriyor ben siliyorum ve bu hataları veriyor pompacıya gittim ve mazot pompasının yanında 2 tane müşür vardı onları değiştirdik mazot filtresini değiştirdik fakat sorun yine devam ediyor, paylaşımınızı gördüm ve gerçekten sizdeki bu problemin aynısı bendede olacağını düşünüyorum, bu yağ sensörü tam arabanın neresindedir kendimiz alsak biz değiştirebilirmiyiz yada ustaya gittiğimizde tam anlamıyla hangi parçayı nerdeki parçayı değiştiriceğimizi nasıl tarif edeceğim beni yönlendirirmisiniz? Hatta telefon numaramı yazayım bana fotoğraf atarsanız gerçekten çok memnun olurum?kurban bayramınızıda en içten dileklerimle kutlarım. 0505 486 08 08
 

onuroktayy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Motor Hasar Riski Bilgilerimi paylaşıyorum.
Grand Senic 2011 privilege aracımda ben aynı sorun ile karşılaştım. Ben Aynı zamanda Elektronik Teknik Öğretmeniyim. Bu sorunla ilk karşılaştığımda Servis ve servisten ayrılarak özel servis açmış ustaların fikirlerine başvurdum. Sürekl aracı bilgisayara bağlayıp arıza kodlarına bakıp yakıt sistemi arızası olabileceğini ama motorun ekran arızası yanmış durumda dahi hata kodlu vermediği söylediler. Hatta bir ustam yetkili servisteki arkadaşlarını arayıp tecrübelerini sordu. Motor arızası ol olmadığını tft display ekranda arıza olabileceğini dahi söylediler. Ben ODB 2 diye tabir edlilen ve 1992 yılında. Sonra üretilen tüm araçların arıza kodlarını gösteren hatta cep telefonu ile uyumlu bir cihaz ile gezer oldum. Karşılaştığım en büyük sıkıntı MOTOR ARIZA RİSKİ yazıp stop ışığını yaktığı sırada aracın çekişten düştüğünü motoru stop edip tekrar çalıştırdığımda çekişin normale döndüğünü gözlemledim. Bu sırada ODB 2 cihazından hiçbir arıza kodu okumadım. Eski bir öğrencim (Araç beyni üzerine işyerinde. çalışıyor) ile aracımı blgisayara bağlayıp incelediğimizde yine arıza hafızaya almadığını gördük. Bu sohbet sırasında başka Renault araçların yaşadığı sıkıntılara yazdığım yağ basınç sensörünü değiştirmeye karar verdim. Nedeni ise araç arıza ışığı yaktığında çekişten düşmesi ile ve öğrencim ile yaptığım öz değerlendirme sonucudur. Hatta motor tamircisi arkadaşa yağ basınç sensörünü alıp gittiğimde bana bu arıza bundan olmaz. Dedi. Ben ısrarla değişmesini söyledim. Hatta Yağ Basınç Sensörünü birlikte sökerken sensöre giriş yapan kabloda biraz yağ bulaştığını gördüğümde usta arkadaşıma işte problem bu dememe rağmen, bana ısrarla bu müşür arızalı olsa buradan çok tayzikli yağ kaçağı olur demesine gülerek o eski müdürlerdi. Bu sensör. Benim Elektronik Teknik Öğretmeni olduğumu unuttun herhalde. Eskiden Yağ müşiri motor kartelinin yakın bir yere monteli olarak motorun çalışabileceği minimum YAĞ SEVİYESİNİ ölçüyordu. Bu ise YAĞ SENSÖRÜ. Motordaki yağın basıncını okuyor. Belirli değerlerin içinde kalması şartıyla aracın. beynine olumlu veriyi gönderiyor. Yağ Basınç Sensörü arızalı veya böyle hafif yağ yeşermesi olduğunda da Aracın tüm senatörlerinden gelen bilgileri değerlendirip ona göre motor ile aracı sevk ve idare etmemizi sağlıyor. Sensörden doğru bilgide gelmeyince motor beyni veriyi iyi ve tam doğru olarak değerlendiremediği için motıru ve kendini korumaya alıyor. Motoru çekişten düşürüp ekranda da MOTOR ARIZA RİSKİ yazısını yazıyor. Dedim. Muhterem ustam sensörü değiştirdi. Hatta ısrarla arızanın bundan olmayacağımı söyleyeli yaklaşık üç ay oldu. Bugün kendisini ziyaret ettim. Çayını içtim. Üç aydır daha bir arıza görmediğimi söylediğimde bana kendisinin tek başına motor ustası olmasının bir anlam taşımadığını hatta benim yağ basınç sensörünü şu an bile aracın motorunda yerini bulamayacağımı söyleyerek ikimizin bilgisinden sonuca ulaştığımızı söyledi. Hatta hocam mümkünse bunu yaz bu bilgiden insanlar faydalansın. Boşuna yere aracın enjektör veya yakıt sistemi ile uğraşıp fazla paralar ödemesinler dedi. BİLGİ PAYLAŞILDIKÇA ARTAR. Kalın Sağlıcakla. TEKNİK ÖĞRETMEN

Hocam bende şuan tatil nedeniyle şehirdışındayım ve aynı başınıza gelenler bendede oluyor

P0002 Yakıt Ayar regülatörü Kontrol Performans Tesisat - Ayar Kontrol Selonoid
P0094 Yakıt Sistemi Düşük Miktarda Kaçak Var Kablo sistemi - Basınç Sensör - Mekanik Hata
Obd2 cihazı ile geziyorum 3 aydır arıza veriyor ben siliyorum ve bu hataları veriyor pompacıya gittim ve mazot pompasının yanında 2 tane müşür vardı onları değiştirdik mazot filtresini değiştirdik fakat sorun yine devam ediyor, paylaşımınızı gördüm ve gerçekten sizdeki bu problemin aynısı bendede olacağını düşünüyorum, bu yağ sensörü tam arabanın neresindedir kendimiz alsak biz değiştirebilirmiyiz yada ustaya gittiğimizde tam anlamıyla hangi parçayı nerdeki parçayı değiştiriceğimizi nasıl tarif edeceğim beni yönlendirirmisiniz? Hatta telefon numaramı yazayım bana fotoğraf atarsanız gerçekten çok memnun olurum?kurban bayramınızıda en içten dileklerimle kutlarım. 0505 486 08 08
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Hocam bende şuan tatil nedeniyle şehirdışındayım ve aynı başınıza gelenler bendede oluyor

P0002Yakıt Ayar regülatörü Kontrol PerformansTesisat - Ayar Kontrol Selonoid
P0094Yakıt Sistemi Düşük Miktarda Kaçak VarKablo sistemi - Basınç Sensör - Mekanik Hata
Obd2 cihazı ile geziyorum 3 aydır arıza veriyor ben siliyorum ve bu hataları veriyor pompacıya gittim ve mazot pompasının yanında 2 tane müşür vardı onları değiştirdik mazot filtresini değiştirdik fakat sorun yine devam ediyor, paylaşımınızı gördüm ve gerçekten sizdeki bu problemin aynısı bendede olacağını düşünüyorum, bu yağ sensörü tam arabanın neresindedir kendimiz alsak biz değiştirebilirmiyiz yada ustaya gittiğimizde tam anlamıyla hangi parçayı nerdeki parçayı değiştiriceğimizi nasıl tarif edeceğim beni yönlendirirmisiniz? Hatta telefon numaramı yazayım bana fotoğraf atarsanız gerçekten çok memnun olurum?kurban bayramınızıda en içten dileklerimle kutlarım. 0505 486 08 08
Konu sahibi Teknik Öğretmen hocamız benim aracımda böyle bir sorun olmadı. Arkadaşımız mesajı görünce yardımcı olacaktır. Geçmiş olsun
 

Falcon_tries

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2020
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Aynı sorunu Euro 4 ithal kasayla bende yaşadım. Partikül filtresi olmamasına rağmen. Servise 2-3 defa kontrole gittim , arızaları sildiler tekrarlarsa gel dediler. En son araç arızayı tekrarlayınca , bilgisayara bağlayıp arıza verilen parçaların değişmesi gerektiği ve yaklaşık tutarın 3600 civarı olduğu söylediler.2 yıl önce tabi bu anlattığım olay. Enjektör rampası ve kızdırma bujileri dahil bir sürü arızalı parça değişecekmiş. Tabi ki kabul etmedim. Aynı servisten çıkma başka ustanın çalıştırdığı özel servise gittim.Usta servisin yapamadığı kaputu açma zahmetine katlanınca işler değişti. Arıza veren enjektör rampasına giden soketi temizleyip yerine taktı ve sorun çözüldü. Üstünden 2 yıldan fazla zaman geçti ve 40000 km üstünde yol yaptım . Dolayısıyla servislerde dahil olmak üzere arıza veren parçaların girip çıktığı soketlere bakmakta fayda var. Ben peşinen servisin dediğini kabul etsem olmayan arıza için 3-4 bin tl zarara girecektim.

Enjektor rampasina giden soket nerdedir acaba resim atabilirmisiz
 
Üst