Önce el freni mi çekilip, indirilir?

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Genelde düz yolda park ettiğim için bende yükü şanzımana bırakıyordum.Takii yokuş bir yerde şanzımandaki dişli sürtünmesine kadar.Ama N ye alıp El frenine yükü bindirip aracı N de unutmak gibi bir durum oluştu [emoji23][emoji23][emoji23]

Onuda zamanla aştım [emoji16][emoji16][emoji16]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

yeppudaa57

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Hayır hocam. Yanlış denmiş. Arkadaşlarla hemfikir olduğumuz gibi, D de iken frene basıp N'ye alacaksın ki yükü şansımandan alabilesin. Ardından el frenini çekip ayak frenini bırakacaksın ki yük el frenine binsin. Ondan sonra P'ye alacaksın.
Tamam net doğru olanı bu değil mi? Ben yazdığım şekilde kullanıyordum. Zarar vermiş miyimdir şanzımana? Önce N sonra el freni sonra da P. Doğru anlamış mıyım?
 

Atom

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 May 2017
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
En guzeli hocam. Evet doğru anlamissiniz. Sanzimana hic yuk binmiyo. Her ne kadar araclar yeni olsada bi rampada felan direk d ye alip parketmeyi denediginizde vites topuzu zor geliyo d konumuna.
 

yeppudaa57

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Cevaplar zaten verilmiş, kısaca tekrar edeyim:
Otomatik vitesler için; durunca, ayak frendeyken vitesi N ye al, el frenini çek, ayak frenini bırak, arabanın yükünü frenler alsın, sonra P ye geçir ve motoru durdur.
Çalıştırırken de zaten ayağınız frende olmalı...

HTC EVO 3D X515m cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ayağım frendeyken, vitesi N’ye alıyorum, El frenini çekip ayak frenini bırakıyorum, sonra frene basmadan P’ye alıp stop ediyorum değil mi? Ben hep ayağım frendeyken önce el frenini çekip ayağımı frenden çekmeden P’ye alıyordum. 1 aya yakın böyle kullanıyorum 😀
 

yeppudaa57

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
En guzeli hocam. Evet doğru anlamissiniz. Sanzimana hic yuk binmiyo. Her ne kadar araclar yeni olsada bi rampada felan direk d ye alip parketmeyi denediginizde vites topuzu zor geliyo d konumuna.
Önceden kullandığım araç eski model yarı otomatikti. A-N-R vardı. Böyle önce el freni vs. bunlara dikkat ettiğimi hiç hatırlamıyorum 😀
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Önceden kullandığım araç eski model yarı otomatikti. A-N-R vardı. Böyle önce el freni vs. bunlara dikkat ettiğimi hiç hatırlamıyorum [emoji3]

Hala toyotalarda mesela P yok aracı N ye alıp el freni cekiliyor :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

yeppudaa57

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Hala toyotalarda mesela P yok aracı N ye alıp el freni cekiliyor :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bir aydır yanlış kullandığım için alışmak zor olacak gibi 😀 Bugün aklıma geldi iyice karıştırdım. Umarım alışkanlık haline getiririm doğru kullanımı.
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Bir aydır yanlış kullandığım için alışmak zor olacak gibi [emoji3] Bugün aklıma geldi iyice karıştırdım. Umarım alışkanlık haline getiririm doğru kullanımı.

Bibsure kendinizi alistirin sonrasinda zaten istem disi olarak o duzende işlem yapacaksiniz. Bu siralamayi takip ederseniz vitesi N de unutma sansiniz da azalir. Bildiginiz gibi araç park edilirken N de kalabiliyor fakat calistirmak için P de olması gerekiyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst