Otomatik Edc Şanzıman Geri Kaçırma

Emrecaglar99

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2018
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Merhaba arkadaşlar adım Emre İstanbulda oturuyorum.
Yaklaşık 1 ay önce icon paket otomatik araç aldım 126bin kilometrede aracın 1 2 1 2 viteslerde mahalle ararsında kararsızlıkları oluyor bazem olmuyor.
Buna pek takılmadım herkesde aynı sorun var gibi fakat yokuşta arabayı bi kez durdurdum yokuş kalkışa aldı ve kaydırmadı sonra belli bi süre sonra yokuş kalkışın süresi bittiği için şanzımana geçti yine kaydırmadı içimden dedim şanzıman iyi kaydırmıyor.
Bu akşam tekrar aynı şeyi denedim yokuş kalkış tuttu arabayı bu sefer şanzıman geri kaçırdı ve çokta dik değildi yokuş yani araba geri kaçırmaya başladı ilk fluence alışım ve otomatik aldım.
Bunun sebebi nederi yokuşta geri kaçırması otomatik araç kullandım geri kaçırmıyor yokuşlarda çok dik yokuşta tabi çoğu araba kaçırırda bu araba fazla dik olmasada kaçırıyor.
Tahminimce aracın artık şanzıman bakımı geldi gibi ve bi arkadaş ustaya sormuş kavrama değişmesi gerek demiş oda 3bin tlden başlar diyo varmı bi bilgisi olan başına gelen yada beni bi ustaya yönlendiricek olanlar.
Yardımlarınızı bekliyorum foruma yeni üyeyim aracımıda zaten yeni aldım hiçte dedikleri gibi kötü bi arabada değil gayet başarılı ve aşırı donanımlı
 
Son düzenleme:

ulusoycelal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Haz 2017
Mesajlar
751
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Merhaba arkadaşlar adım Emre İstanbulda oturuyorum.
Yaklaşık 1 ay önce icon paket otomatik araç aldım 126bin kilometrede aracın 1 2 1 2 viteslerde mahalle ararsında kararsızlıkları oluyor bazem olmuyor.
Buna pek takılmadım herkesde aynı sorun var gibi fakat yokuşta arabayı bi kez durdurdum yokuş kalkışa aldı ve kaydırmadı sonra belli bi süre sonra yokuş kalkışın süresi bittiği için şanzımana geçti yine kaydırmadı içimden dedim şanzıman iyi kaydırmıyor.
Bu akşam tekrar aynı şeyi denedim yokuş kalkış tuttu arabayı bu sefer şanzıman geri kaçırdı ve çokta dik değildi yokuş yani araba geri kaçırmaya başladı ilk fluence alışım ve otomatik aldım.
Bunun sebebi nederi yokuşta geri kaçırması otomatik araç kullandım geri kaçırmıyor yokuşlarda çok dik yokuşta tabi çoğu araba kaçırırda bu araba fazla dik olmasada kaçırıyor.
Tahminimce aracın artık şanzıman bakımı geldi gibi ve bi arkadaş ustaya sormuş kavrama değişmesi gerek demiş oda 3bin tlden başlar diyo varmı bi bilgisi olan başına gelen yada beni bi ustaya yönlendiricek olanlar.
Yardımlarınızı bekliyorum foruma yeni üyeyim aracımıda zaten yeni aldım hiçte dedikleri gibi kötü bi arabada değil gayet başarılı ve aşırı donanımlı

Merhaba öncelikle aracınız hayırlı olsun. Yetkili servise yada özel servise gidip kavrama kalibrasyonu yaptırın baskai balata değerlerini güncellemesi yaparkar. Benim aracim 2012 model 168 bin km de 9.1-10.2 cikti değerler bu değerler 5 oldugu zaman baski balata değişimi yapılıyormuş. Yokuş kalkis desteyi belli eğimlerde devreye giriyor. Öyle direk baskı balata değişimine gitmeyin. 4500 lira baskı balata 800 lira civarida işçilik aliyor özel servisler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba arkadaşlar adım Emre İstanbulda oturuyorum.
Yaklaşık 1 ay önce icon paket otomatik araç aldım 126bin kilometrede aracın 1 2 1 2 viteslerde mahalle ararsında kararsızlıkları oluyor bazem olmuyor.
Buna pek takılmadım herkesde aynı sorun var gibi fakat yokuşta arabayı bi kez durdurdum yokuş kalkışa aldı ve kaydırmadı sonra belli bi süre sonra yokuş kalkışın süresi bittiği için şanzımana geçti yine kaydırmadı içimden dedim şanzıman iyi kaydırmıyor.
Bu akşam tekrar aynı şeyi denedim yokuş kalkış tuttu arabayı bu sefer şanzıman geri kaçırdı ve çokta dik değildi yokuş yani araba geri kaçırmaya başladı ilk fluence alışım ve otomatik aldım.
Bunun sebebi nederi yokuşta geri kaçırması otomatik araç kullandım geri kaçırmıyor yokuşlarda çok dik yokuşta tabi çoğu araba kaçırırda bu araba fazla dik olmasada kaçırıyor.
Tahminimce aracın artık şanzıman bakımı geldi gibi ve bi arkadaş ustaya sormuş kavrama değişmesi gerek demiş oda 3bin tlden başlar diyo varmı bi bilgisi olan başına gelen yada beni bi ustaya yönlendiricek olanlar.
Yardımlarınızı bekliyorum foruma yeni üyeyim aracımıda zaten yeni aldım hiçte dedikleri gibi kötü bi arabada değil gayet başarılı ve aşırı donanımlı

Bahsettiginiz olayin sanziman ile alakasi yok. Bu renaultun calisma karakteristigi boyle. Siz sanzimani bakima da soksaniz yenileseniz de yine ayni sey olacak. Yani yokustayken hill hold tutar fakat hil hold devreden cikip arac ilerlemeye baslamadan once cok az veya cok yokusun dikligine gore geri kaydirma yapar. Acikcasi bu durumda hill holdun zaten bir esprisi kalmiyor arac geri kaydiktan sonra hill hold olsa ne olur olmasa ne olur ama renaultun mantigi boyle calisiyor. Bu olay icin bosuna sanzimana girismeyin ki baski zamani gelmediyse hic dokunmayin. 1-2 / 2-1 kararsizligi malesef yeni nesil edc lerde de mevcut.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Emrecaglar99

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2018
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Anladım çok sağolun bende otomatik bmw vardı yokuşta kaydırmıyordu bunda kaydırınca biraz tedirgin oldum kullanmadığım bi araç olduğu içinde foruma yazmak istedim dediğiniz gibi serviste kalibrasyon yaptırıp böyle kullanmaya devam ederim 1 2 kararsızlığıda zaten çoğu araçta mevcut zaten pekte sorun değil benim için mahalle arasında yapıyor bunu.
Endişelenicek bişey yok sevindim buna direk 3bin den başlar dediler tedirgim oldum biraz 😊😊
Tekrardan sağolun çok teşekkür ederim 🙏🏽🙏🏽
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Anladım çok sağolun bende otomatik bmw vardı yokuşta kaydırmıyordu bunda kaydırınca biraz tedirgin oldum kullanmadığım bi araç olduğu içinde foruma yazmak istedim dediğiniz gibi serviste kalibrasyon yaptırıp böyle kullanmaya devam ederim 1 2 kararsızlığıda zaten çoğu araçta mevcut zaten pekte sorun değil benim için mahalle arasında yapıyor bunu.
Endişelenicek bişey yok sevindim buna direk 3bin den başlar dediler tedirgim oldum biraz [emoji4][emoji4]
Tekrardan sağolun çok teşekkür ederim [emoji1431][emoji1431]

Edc balatalari kullanima gore yaklasik 160.000 ila 200.000 km arasi bitiyor. Balatalarin degisim masrafi yine servise gore 3.500-4.500 arasi degismekte. Kacrma olayi malesef sikintili biraz fakat araci kullanip alistiktan sonra ona gore hareket ediyorsunuz ve kacirma olayi en aza iniyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Anladım çok sağolun bende otomatik bmw vardı yokuşta kaydırmıyordu bunda kaydırınca biraz tedirgin oldum kullanmadığım bi araç olduğu içinde foruma yazmak istedim dediğiniz gibi serviste kalibrasyon yaptırıp böyle kullanmaya devam ederim 1 2 kararsızlığıda zaten çoğu araçta mevcut zaten pekte sorun değil benim için mahalle arasında yapıyor bunu.
Endişelenicek bişey yok sevindim buna direk 3bin den başlar dediler tedirgim oldum biraz [emoji4][emoji4]
Tekrardan sağolun çok teşekkür ederim [emoji1431][emoji1431]
Kendiniz diyorsunuz otomatik bmw diye.
Suanki araciniz otomatik degil yari otomatik.

MI MAX 2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Emrecaglar99

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2018
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Evet bmw otomatikti fakat tam otomatik değil yarı otomatik manuel olarakta kullanabiliyordum spor modda vardı.
E46 kasa benzinli kaydırma yapmazdı hiç yokuş kalkışta yoktu ama bu edclerde galiba geri kaçırma olayı normal ve herkesde olan şeyler.
Buda benim içime su serpiyor tek sorun baskı balatanın ne kadar ömrü kaldı onuda serviste öğrenicem.
 

Emrecaglar99

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2018
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Edc balatalari kullanima gore yaklasik 160.000 ila 200.000 km arasi bitiyor. Balatalarin degisim masrafi yine servise gore 3.500-4.500 arasi degismekte. Kacrma olayi malesef sikintili biraz fakat araci kullanip alistiktan sonra ona gore hareket ediyorsunuz ve kacirma olayi en aza iniyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Benim aracım 126binde biraz daha ömrü var sayıyorum ben.
Bi sorun daha olucaktı sizde otomatikmi kullanıyorsunuz ve geri kaçırma varmı sizdede merak ediyorum :))
 

ulusoycelal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Haz 2017
Mesajlar
751
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Evet bmw otomatikti fakat tam otomatik değil yarı otomatik manuel olarakta kullanabiliyordum spor modda vardı.
E46 kasa benzinli kaydırma yapmazdı hiç yokuş kalkışta yoktu ama bu edclerde galiba geri kaçırma olayı normal ve herkesde olan şeyler.
Buda benim içime su serpiyor tek sorun baskı balatanın ne kadar ömrü kaldı onuda serviste öğrenicem.

Pc ye baglayip kavramanin ne kadar kaldigini görebiliyorlar. Benim arac 168 bin km de 9.1-10.2 cikti kavramalar 5 e düşünce değişiyormuş balata


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Benim aracım 126binde biraz daha ömrü var sayıyorum ben.
Bi sorun daha olucaktı sizde otomatikmi kullanıyorsunuz ve geri kaçırma varmı sizdede merak ediyorum :))

Evet aracim otomatik ve hill holddan cikarken kaciriyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst