Otomatik olan Clio icon ile karavan çekilir mi?

FBS

Kayıtlı Üye
42-Konya
Katılım
9 May 2016
Mesajlar
80
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
60
2016 Clio icon edc dci 90 hp. İle 650 kğ. Karavan çekilir mi? Öneriniz tavsiyeleriniz ne olur. Otomatik viteste şanzımanı bozdur ursun diyenler oldu. Kimide bir şey olmaz dedi. Bilen ustalarımın tavsiyelerine ihtiyaç var.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
en belirleyici faktör çekeceğiniz karavanın fren sistemi varmı yokmu? var ise ve gerçekten iyi konumda ise maksimum çekme limitiniz 1200kg
fakat frensiz bir sistem ise ve sizin aracınızın frenlerinden öte bir extra sistem yok ise üretici sizin araç için maksimum 610kg limit belirlemiş.

burada unutmamınız gereken bu değerler verilirken araç içindede extra bir yolcu, bavul vb extra ağırlık yokmuş ,siz 75kg muşsunuz gibi algılayarak bu değerler verilir.



özetle eşiniz çocuğunuz bavul vs de olacağını hesaba katıyorum (min 150kg) bu durumda zaten 610kg olan limiti aşan 650kg karavanınız iyiden iyiye aracı zorlar,
fakat motor,şanzımandan öte burada en çok sizi limitleyen vede sorun olan aracınızın frenleridir yani yüke karşılık veremez duruma gelmesidir.

birde zaten clio 4 lerin frenlerininde kronik şekilde sorunlu (aşırı erken aşınma/ort 20-30bin) olduğunu düşünürseniz ben olsam bu serüvene çıkmazdım kardeşim :(
 

Berkay G.

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
en belirleyici faktör çekeceğiniz karavanın fren sistemi varmı yokmu? var ise ve gerçekten iyi konumda ise maksimum çekme limitiniz 1200kg
fakat frensiz bir sistem ise ve sizin aracınızın frenlerinden öte bir extra sistem yok ise üretici sizin araç için maksimum 610kg limit belirlemiş.

burada unutmamınız gereken bu değerler verilirken araç içindede extra bir yolcu, bavul vb extra ağırlık yokmuş ,siz 75kg muşsunuz gibi algılayarak bu değerler verilir.



özetle eşiniz çocuğunuz bavul vs de olacağını hesaba katıyorum (min 150kg) bu durumda zaten 610kg olan limiti aşan 650kg karavanınız iyiden iyiye aracı zorlar,
fakat motor,şanzımandan öte burada en çok sizi limitleyen vede sorun olan aracınızın frenleridir yani yüke karşılık veremez duruma gelmesidir.

birde zaten clio 4 lerin frenlerininde kronik şekilde sorunlu (aşırı erken aşınma/ort 20-30bin) olduğunu düşünürseniz ben olsam bu serüvene çıkmazdım kardeşim :(

Clio 4'lerin frenlerinde erken aşınma sorunu olduğunu ilk kez sizden duydum. Benim aracım 2013 model ve 75 bin kilometrede. Fabrika çıkışı disk ve balataları halen üzerinde, bitmedi halen.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Clio 4'lerin frenlerinde erken aşınma sorunu olduğunu ilk kez sizden duydum. Benim aracım 2013 model ve 75 bin kilometrede. Fabrika çıkışı disk ve balataları halen üzerinde, bitmedi halen.

hocam ne diyim bende sizin bu yorumunuza şaşırdım:

1) forumda 1500 konu vardır herhalde bu konu hakkında, sorunu aşmak adına trw deneyenlermi,bosch vs deneyenlermi
2) renault bile konuyu zaten kabul ediyor üstleniyor ilk yıllarında 2012-2013-2014 clio 4 lerin tamamı 20bin bakımında ücretsiz balata değişimi alıyordu
3) renault kendisi bile bu sorunu aşmak adına faz 2 lerde komple fren sistemini baştan aşağı değiştirdi

eski tip 116.3mm yeni tip 155.1mm balatalara,kaliperlere sahip yani çapıda büyüdü,üreten firma ve balatanın hammadde içeriğide değişti.

google'da clio 4 yeni tip yada büyük tip fren balatası derseniz görürsünüz 2016 ve üstü tüm clio 4 ler bu tipi kullanmakta ve sorun ciddi anlamda giderilmekte.
halen şaşıracak inanmayacaksanız parça numaraları:

410605536R bunu üreten firma güncel 2020 ve sonrasında Mais ile anlaşan motorsiklet balatası üretmek ile ünlü olan Galfer marka (renault taşeron,üründe renault yazar)

410604682R bu 2016 ve 2019 arası üretilen ve muazzam olan balata modeli fakat artık yok onun yerine muadili yukarıdaki veriliyor, üreticisi ATE marka oldukça iyi durdurma becerisi var fakat diski erken aşındırma sebebiyle yukarıdaki Galfer ile değiştirildi, ATE belirgin şekilde daha hissi,güvenilir ve performans gösteren modeldi fakat bu yan etkisi sebebiyle artık üretilmiyor.


özetle tam adamına söylediniz :) konu hakkında bildiklerimi bilmeyen servis müdürleri var hocam.
bu arada dediğinize asla inanmıyorum daha ömrümde ki çokkkkkkkkkkkk clio 4 sahibi gördüm hiç 75bin km balata değiştirmeyenine denk gelmedim,
ya ortada yanlış beyan var, ya servis ücretsiz değiştirdi haberiniz yok yada cidden standartların çok dışında abartılı derecede az fren gereksinimi olan koşullarda sürüyorsunuz.

eski tipin ortalama ömrü 25bin km
yeni tipin 35bin km
hadi bunları zorlayarak 10binde extra koydunuz olsun olsun 35bine 45bin olsun 75bin diğer marka modellerde (punto,focus,golf vs) mümkün ama dediğim gibi daha tek bir clio 4 sahibi yada forum üyesi görmediğim bu iddiada bulunan varsa çıksın ortaya :)

plakanızı paylaşırsanız servisde değiştirilmişmi hemen öğrenir sizide bilgi sahibi yaparım ama dediğim gibi mümkün değil hatta imkansız diyebilirim :)
 
Son düzenleme:

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
sadece 3dk clio 4 fren sorunu yazdım google amcamda ve çıkanlar:

forumda 7000binde biten,3000de biten, 30000binde 3 defa değişen, en ama en iyisi 30000bin gören
forum dışı yine 3000bin,26binde 3 defa, 13500, en iyisi 50000binde 3 defa

bakıp inanmıyorsanız sorabilmeniz adına eski aracım:

27 C 9691, 60binde 3 defa


http://www.renaultfanclub.com/renault-clio-4-kulubu/94785-balata-sorunu-4.html
https://www.sikayetvar.com/renault/renault-fren-balata-disk
https://www.sikayetvar.com/renault/renault-clio-4-balata-bitmesi
https://www.sikayetvar.com/renault/renault-clio-4-surekli-balata-bitmesi-ve-fren-sesi
https://www.sikayetvar.com/renault/renault-clio-kronik-balata-sorunu
https://www.sikayetvar.com/renault/renault-clio-4-frenleri
https://www.sikayetvar.com/renault/renault-clio-4-balata-sorunu
https://www.sikayetvar.com/renault/renault-garanti-kapsami-2

renault ilk yıllarında bu sorunlara sebeb yok efendim içinde balatanın asbest yok diye kılıf uydurmuştu sanki asbest o yıl yasaklandı yada farklı markalarda yasak değilmiş gibi :)

asbest yasak olalı yıllar oldu diğer markalarda gayet asbestsiz 80bin bile götürüyor o sebeble işten anlayan adamın pek aldırış etmeyeceği bir yorum/kılıf..
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Sorunun teknik sebebine gelince basit bir kıyas yapalım:

basit'inden Polo Trendline 1.6tdi 2011 model araç ile renault clio 4


Polo arka fren: Disk
Renault : Kampana

Polo balata ölçüleri ile clio kıyaslama

Yükseklik: 71.3 vs 51.9 yani polo'da total %37,5 daha fazla malzeme
Taban genişliği : 156.5 vs 116.3 yani poloda total %34,5 daha fazla malzeme
Et kalınlığı: 20.3 vs 17.3 yani polo'da total %17,5 daha fazla malzeme

özetle Polo'da tam %89,5 siz %90 diyin daha fazla hammadde söz konusuki butün bu yükseklik,taban,et kalınlığı paralel şekilde ömre etkili yetmedi birde arka balataları adam gibi çalışan disk bizimki gibi 20binden sonra çöp olan ancak bayırda aracın kaymasına engel olacak kadar vasat performans sunan basit bir kampana değil.
 

Berkay G.

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
hocam ne diyim bende sizin bu yorumunuza şaşırdım:

1) forumda 1500 konu vardır herhalde bu konu hakkında, sorunu aşmak adına trw deneyenlermi,bosch vs deneyenlermi
2) renault bile konuyu zaten kabul ediyor üstleniyor ilk yıllarında 2012-2013-2014 clio 4 lerin tamamı 20bin bakımında ücretsiz balata değişimi alıyordu
3) renault kendisi bile bu sorunu aşmak adına faz 2 lerde komple fren sistemini baştan aşağı değiştirdi

eski tip 116.3mm yeni tip 155.1mm balatalara,kaliperlere sahip yani çapıda büyüdü,üreten firma ve balatanın hammadde içeriğide değişti.

google'da clio 4 yeni tip yada büyük tip fren balatası derseniz görürsünüz 2016 ve üstü tüm clio 4 ler bu tipi kullanmakta ve sorun ciddi anlamda giderilmekte.
halen şaşıracak inanmayacaksanız parça numaraları:

410605536R bunu üreten firma güncel 2020 ve sonrasında Mais ile anlaşan motorsiklet balatası üretmek ile ünlü olan Galfer marka (renault taşeron,üründe renault yazar)

410604682R bu 2016 ve 2019 arası üretilen ve muazzam olan balata modeli fakat artık yok onun yerine muadili yukarıdaki veriliyor, üreticisi ATE marka oldukça iyi durdurma becerisi var fakat diski erken aşındırma sebebiyle yukarıdaki Galfer ile değiştirildi, ATE belirgin şekilde daha hissi,güvenilir ve performans gösteren modeldi fakat bu yan etkisi sebebiyle artık üretilmiyor.


özetle tam adamına söylediniz :) konu hakkında bildiklerimi bilmeyen servis müdürleri var hocam.
bu arada dediğinize asla inanmıyorum daha ömrümde ki çokkkkkkkkkkkk clio 4 sahibi gördüm hiç 75bin km balata değiştirmeyenine denk gelmedim,
ya ortada yanlış beyan var, ya servis ücretsiz değiştirdi haberiniz yok yada cidden standartların çok dışında abartılı derecede az fren gereksinimi olan koşullarda sürüyorsunuz.

eski tipin ortalama ömrü 25bin km
yeni tipin 35bin km
hadi bunları zorlayarak 10binde extra koydunuz olsun olsun 35bine 45bin olsun 75bin diğer marka modellerde (punto,focus,golf vs) mümkün ama dediğim gibi daha tek bir clio 4 sahibi yada forum üyesi görmediğim bu iddiada bulunan varsa çıksın ortaya :)

plakanızı paylaşırsanız servisde değiştirilmişmi hemen öğrenir sizide bilgi sahibi yaparım ama dediğim gibi mümkün değil hatta imkansız diyebilirim :)

Özel mesaj ile gönderiyorum plakayı. Yalnızca Araç 23 binde iken arka kampanaları komple değiştirdiler. Sizin dediğiniz o olabilir mi? Benim şikayetim yoktu, bakıma gittiğimde fren sistemine revize geldiğini iyileştirme kapsamında ücretsiz değiştirdiklerini söylediler. Faturası vs. elimde. Ama ön diskler ve balatalar hiç ellenmedi. (Posta kutunuz doluymuş gönderemedim.)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Özel mesaj ile gönderiyorum plakayı. Yalnızca Araç 23 binde iken arka kampanaları komple değiştirdiler. Sizin dediğiniz o olabilir mi? Benim şikayetim yoktu, bakıma gittiğimde fren sistemine revize geldiğini iyileştirme kapsamında ücretsiz değiştirdiklerini söylediler. Faturası vs. elimde. Ama ön diskler ve balatalar hiç ellenmedi. (Posta kutunuz doluymuş gönderemedim.)

%90 dediğniz gibi arka deyip önlere müdahale etmişlerdir, dediğim gibi yıllardır bu alanda tez yazacak tecrübeye sahip oldum 1-2 kişinin abartı sayılacak derecede
incecik balataya kadar zorlaması dışında 50bini bile gören sayısı 2yi geçmedi gerisi hep 40bin ve altında öyle yada böyle değiştirdi kaldıki geneli onu bile görmedi.


şöyle izah edeyim size son teslim aldığım araçta (2019 1.5dci joy clio 4) hususi öncekilerde yaptığım bir sürü iyileştirmeyi baştan yaptım ve yaptığım tüm olumsuzlukları baştan engel koydum ve inanılmaz özenle bindiğim halde artı balatalarımın hem ATE hemde büyük tip olmasına rağmen 35bin çok zor gördüki bunun %95i otoban sürüşü ona rağmen
 

Berkay G.

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
%90 dediğniz gibi arka deyip önlere müdahale etmişlerdir, dediğim gibi yıllardır bu alanda tez yazacak tecrübeye sahip oldum 1-2 kişinin abartı sayılacak derecede
incecik balataya kadar zorlaması dışında 50bini bile gören sayısı 2yi geçmedi gerisi hep 40bin ve altında öyle yada böyle değiştirdi kaldıki geneli onu bile görmedi.


şöyle izah edeyim size son teslim aldığım araçta (2019 1.5dci joy clio 4) hususi öncekilerde yaptığım bir sürü iyileştirmeyi baştan yaptım ve yaptığım tüm olumsuzlukları baştan engel koydum ve inanılmaz özenle bindiğim halde artı balatalarımın hem ATE hemde büyük tip olmasına rağmen 35bin çok zor gördüki bunun %95i otoban sürüşü ona rağmen

Elimde tüm işlemlerin, değişen parçaların faturası mevcut, ön frenle ilgili bir ibare yok. Hadi yetkili servis kayıtsız iş yapıp (yapmaz ama) değiştirmiş olsa dahi araç 75 binde, yani 52 bindir yine aynı disk ve balatalar var demek oluyor.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Elimde tüm işlemlerin, değişen parçaların faturası mevcut, ön frenle ilgili bir ibare yok. Hadi yetkili servis kayıtsız iş yapıp (yapmaz ama) değiştirmiş olsa dahi araç 75 binde, yani 52 bindir yine aynı disk ve balatalar var demek oluyor.


peki vermeye çalıştığınız mesaj nedir hocam?

frenler kronik sorunlu dedik siz değil bence bende sorun yok dediniz size gayet açık bir şekilde üyelerimiz,forumdışı ve hepsi bir yana renault tarafından bile frenlerin ciddi anlamda iyileştirme gereksinimi olduğu ve çok ciddi anlamda geliştirildiğini bizzat kod,ölçü vs ile gösterdik daha konu ile ilgili nereye varılmaya çalışılıyor anlamadım?
 
Üst