Otomatik Vites Kullanımında Yapılan Hatalar

himrag

Kayıtlı Üye
09-Aydın
Katılım
6 Eki 2016
Mesajlar
166
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
49
Değerli Arkadaşlar, otomatik vitese sahip araçlarda bazı vites kullanım hataları nedeniyle arızalar yaşanmakta veya bu yüzden yolda kalıp mağdur olunmaktadır. O nedenle birkaç uyarıyı burada yaparak sizleri bilgilendirmek istedim. Eğer konu ile ilgili sizin de tecrübeleriniz veya bilgileriniz varsa burada paylaşırsanız mutlu olurum.

*OTOMATİK VİTES İLE ARACI DURDURMA VE PARK ETME:

Aracınız ile EĞİMLİ BİR YERE PARK EDERKEN, ayağınız fren pedalına basılıyken, vites kolunu önce "N" yani "Nötr (Boş)" konumuna alın. Araç el frenini çekin veya elektronik park frenine alın. Ayağınızı fren pedalından çekin. Bu şekilde araç kendi ağırlığı ile vites ve fren boşluğunu alacaktır. Sonra vites kolunu "P" yani "Park" konumuna alın.

Eğer durur durmaz "P" konumuna alırsanız, araç ağırlığı ile vites kilitleme mandalını zorlar, araca tekrar bindiğinizde vites mandalına basmada ve kolu hareket ettirmede zorlanırsınız. Bu durumda kolu zorladığınızda vites kolu mandalını kırabilirsiniz. Eğer düz zemine park edecekseniz doğrudan "P" konumuna alabilirsiniz.

*KIRMIZI IŞIKTA VEYA UZUN SÜRELİ DURMALARDA KOLU "N" KONUMUNA ÇEKMEK:

Renault marka araçlarda kullanılan EDC otomatik vites sistemi yarı otomatik bir sistemdir. Yani bildiğimiz standart dişli vites kutusuna sahiptir, ancak kumanda mekanizması elektroniktir. EDC otomatik sistemlerde araç "D" konumunda seyir halinde giderken herhangi bir nedenle durulduğunda vites sistemi kendini otomatik olarak "N" konumuna çektiğinden sizin kolu "N" konumuna çekmenize GEREK YOKTUR.

*YOKUŞ AŞAĞI İNİŞLERDE ARACI MOTOR FRENİ İLE YAVAŞLATMAK:

Yokuş aşağı inişlerde araç kendi ataleti ile sizin isteğiniz dışında hızlanacaktır. Bu durumda çoğu kullanıcı fren pedalına basarak aracı yavaşlatmaya çalışmaktadır. Ancak uzun süre fren pedalına basıldığında frenlerde aşırı ısınma nedeniyle "şişme" tabir edilen durum meydana gelir, balatalar aşırı parlar ve fren tutmaz duruma gelir.

Bu durumun önüne geçmek için manuel vitese sahip araçlarda vites küçültülür. Otomatik vitese sahip araçlarda da, vites kolu "D" konumunun soluna çekilerek manuel konuma alınır, kol ileri ittirilerek vites küçültülür. Şoför ekranında vites konumunun kaçta olduğu rakamsal görülebilir. Böylece uzun süre frene basarak yavaşlatmak zorunda kalınmaz.

Kazasız, hasarsız, yolda kalmadan keyifli sürüşler dilerim...
 
Son düzenleme:

newvegas

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2017
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
6
Bilgiler için teşekkürler. Otomatik şanzıman ile ilgili bilgileriniz belli ki muazzam. Benim aracım 2015 1.6 cvt şanzıman. Trafikte kırmızı ışıkta "D" konumunda beklerken; araç "N" konumundaki gibi sessiz bir şekilde durmuyor. Alttan bir vuruntu sesi var ama çok aşırı değil. Sizce normal mi, yoksa bir sıkıntıdan mı kaynaklanıyor?
 

himrag

Kayıtlı Üye
09-Aydın
Katılım
6 Eki 2016
Mesajlar
166
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
49
Bilgiler için teşekkürler. Otomatik şanzıman ile ilgili bilgileriniz belli ki muazzam. Benim aracım 2015 1.6 cvt şanzıman. Trafikte kırmızı ışıkta "D" konumunda beklerken; araç "N" konumundaki gibi sessiz bir şekilde durmuyor. Alttan bir vuruntu sesi var ama çok aşırı değil. Sizce normal mi, yoksa bir sıkıntıdan mı kaynaklanıyor?


Benim yazdığım hususlar daha çok EDC şanzuman kullanan araçlar için geçerli. CVT otomatik viteslerde sistem farklıdır. Japon imalidir ve zincirli sistem vardır. Daha önce Fiat Palio Speedgear aracım vardı, yanlış hatırlamıyorsam ondaki vites kutusu CVT idi. Bu sistemlerde kırmızı ışıkta durduğunuzda EDC sistemlerde olduğu gibi sistem kendiliğinden N konumuna geçmez. Bu vites kutusu araçlarda kırmızı ışıkta durma süresi 15-20 saniye gibi ise kolu N konumuna alabilirsiniz. Daha kısa süre için kol konumunu değiştirmeye gerek yoktur. Bahsettiğiniz alttan vurma sesi ise, zincirli sistemin devreye girmesi sırasında oluşan ses gibi geldi bana.
 
Üst