otomatik vites kutusu arıza

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
otomatiklerde anladığım kadarı tamir diğer şeylere göre biraz daha ustalık ve kafa istiyor.(otomatik ustası az)neticede malzeme pahalı olmasa bile ustalık fazla tutuyor.
 

karasukrs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
arkdaşlar bende yeni katıldım aranıza bu otomatik olayı benim eski arabamda da vardı(2012 comfor otomatik passat) vw lerde kronik bu sorun ve arabayı alır almaz 2 ay içinde titreme oldu servis garantili değildi aracım saolsn bi arkadaşm devreye girdi tanıdığı vardı yıllık bakım şartıyla sadece parça parası vererek serviste yapacaklarını söylediler sadece kavrama sorunu 3 4 bin tl arasındaydı ama anlaşarak yıllık bakım + kavrama 1750 tl ye yaptılar bu ranault larda da edc arızası verirse nasıl anlarım vw de düşük devirde titreme olurdu bunlarda aceba nasıl şimdiden tşk ler
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
arkdaşlar bende yeni katıldım aranıza bu otomatik olayı benim eski arabamda da vardı(2012 comfor otomatik passat) vw lerde kronik bu sorun ve arabayı alır almaz 2 ay içinde titreme oldu servis garantili değildi aracım saolsn bi arkadaşm devreye girdi tanıdığı vardı yıllık bakım şartıyla sadece parça parası vererek serviste yapacaklarını söylediler sadece kavrama sorunu 3 4 bin tl arasındaydı ama anlaşarak yıllık bakım + kavrama 1750 tl ye yaptılar bu ranault larda da edc arızası verirse nasıl anlarım vw de düşük devirde titreme olurdu bunlarda aceba nasıl şimdiden tşk ler

Vites gecisleri ( yukseltme ve kucultme ) hem sert hemde sarsintili oluyor. Ozellikle 1-2 gecisleri. Ayrica yone sizin eski aractaki gibi kalkista titreme de yapiyor ama ozellikle dikkat kesilmeniz gerekiyor anlamak icin. Ama edc guzel yani sizin arac hamgi km de yapti bilmiyorum iyi kotu bi sekilde 150.000 km yi deviriyor. Ama baski harici bi hata da cok ciddi maliyetler olusturuyor garanti yoksa.
Sahsen bir daha otomatik arac alacak olursam cift kavrama degilde tork konvertorlu tercih ederim.

Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
EDC, DSG...vb. bunlar bildiğiniz gibi çift kavramalı şanzımanlar. Teknoloji olarak manuel şanzımanın otomatik hale getirilmiş şekli sadece vites atışları sizin yerinize bilgisayar yapıyor. Bu nedenle içlerinde tıpkı manuelde olduğu gibi baskı balata setleri var. Yalnız bunlarda 2 set halinde. Bir set 1-3-5.. için, diğer set 2-4-6..R Aynen manuelde olduğu gibi zamanla bu balatalar ömrünü dolduruyor ve yenilenmesi gerekiyor. Manuelde baskı balatanın 80bin km gibi ortalama ömrü var diye biliyorum, yanlışsam düzeltin. EDC de ise ortalama 110-120bin km gibi demişti servis. Kullanıma göre de değişir malum. 150bin km yapan da varmış. Zaten bu kmlerdeki araçları oldukça ucuza alabiliyoruz sıfıra kıyasla. Sıfırı ile aralarında dağlar kadar fiyat farkı oluyor. O balataları yenileyince zaten şanzıman yeniden sıfır gibi oluyor ve bir o kadar daha km yapabiliyorsunuz. Eh zamanı gelince bu masrafları yapacağız doğal olarak ve yaptığımız masraf yine sıfır araç almaya oranla çok daha karlı. Bununla birlikte çift kavrama şanzımanların sağladığı sürüş konforu ve yakıt ekonomisinden elde ettiğimiz kar da cabası.
 

karasukrs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
cevabınız için tşk ederim eski aracım 50bindeydi km de yüksek değil buda 2013 model 53 binde inşallah kimseye sorun çıkartmaz
Vites gecisleri ( yukseltme ve kucultme ) hem sert hemde sarsintili oluyor. Ozellikle 1-2 gecisleri. Ayrica yone sizin eski aractaki gibi kalkista titreme de yapiyor ama ozellikle dikkat kesilmeniz gerekiyor anlamak icin. Ama edc guzel yani sizin arac hamgi km de yapti bilmiyorum iyi kotu bi sekilde 150.000 km yi deviriyor. Ama baski harici bi hata da cok ciddi maliyetler olusturuyor garanti yoksa.
Sahsen bir daha otomatik arac alacak olursam cift kavrama degilde tork konvertorlu tercih ederim.

Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

karasukrs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
cevabınız için tşk ediyorum edc de gerçekten dsg gibi vites geçişleri güzel bu beni çok şaşırttı işin açığı renaultta bu kadar beklemiyodum inşallah sorun çıkartmaz
EDC, DSG...vb. bunlar bildiğiniz gibi çift kavramalı şanzımanlar. Teknoloji olarak manuel şanzımanın otomatik hale getirilmiş şekli sadece vites atışları sizin yerinize bilgisayar yapıyor. Bu nedenle içlerinde tıpkı manuelde olduğu gibi baskı balata setleri var. Yalnız bunlarda 2 set halinde. Bir set 1-3-5.. için, diğer set 2-4-6..R Aynen manuelde olduğu gibi zamanla bu balatalar ömrünü dolduruyor ve yenilenmesi gerekiyor. Manuelde baskı balatanın 80bin km gibi ortalama ömrü var diye biliyorum, yanlışsam düzeltin. EDC de ise ortalama 110-120bin km gibi demişti servis. Kullanıma göre de değişir malum. 150bin km yapan da varmış. Zaten bu kmlerdeki araçları oldukça ucuza alabiliyoruz sıfıra kıyasla. Sıfırı ile aralarında dağlar kadar fiyat farkı oluyor. O balataları yenileyince zaten şanzıman yeniden sıfır gibi oluyor ve bir o kadar daha km yapabiliyorsunuz. Eh zamanı gelince bu masrafları yapacağız doğal olarak ve yaptığımız masraf yine sıfır araç almaya oranla çok daha karlı. Bununla birlikte çift kavrama şanzımanların sağladığı sürüş konforu ve yakıt ekonomisinden elde ettiğimiz kar da cabası.
 

barış83

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2017
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
2016 yılı kurban bayramında benim 2012 model fluence aynı hatayı verdi ve servis banada 6000 lira masraf çıkardı beyin değişecek diye çıkmacılardan buldum 4500 lira ama garanti vermiyordu sonuç olarak elektronik bir aksam ve önemli bir konu diye mecburen serviste yenileme durumuna gittim sizde aynısı yapın derim kendi düşüncem.
 
Üst