Otopark Soruyor – Renault Türkiye

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Herkese merhaba;
Kısa bir araştırma sonucu hem sizden gelen hemde internette marka hakkında merak edilen soruları Renault Türkiye Ekibinden Fatih Özkan’a yönelttim.
IMG_0426-696x522.jpg

Kendiside büyük bir içtenlikle sorularımı yanıtladı. Çay ve kahveleriniz hazırsa zaman kaybetmeden sohbetimize başlayalım.
Orda bir Golf gördüm sanki
2015 Renault için nasıl geçti ?
2015 Renault’da beklentilerin biraz üzerinde satış gerçekleşti. Yıl sonu olması itibari ile şu an satışlarımız da hızlanmış durumda. Renault olarak, yeni çıkarttığımız ve çıkartmak üzere olduğumuz bazı modellerimiz var.Clio ile başlayan atılım, Captur ve Kadjar ile devam ediyor. Şu anda üretimi tamamlanmak üzere olan Talisman ve hemen arkasında gelicek olan yeni Megane HB ile birlikte yüksek satışlar bekleniyor.
Bu seneki euro kurunun dalgalı olması sadece Renault’u değil tüm otomotiv sektörünü biraz etkiledi açıkçası.Ancak son dönemdeki gelişmelerden sonra ve yıl sonunun gelmesi sebebi ile satış adetlerinde yükselme eğilimi görülüyor. Model bazında bu sene en çok sattığımız modeller arasında daha önceki senelerde olduğu gibi Fluence ve Clio geliyor. Capturda da bir hızlanma var. Ticari grupta ise Kango’da bir artış mevcut.
Yeni bir sene kapımızda, 2016’da beklentileriniz ne olacak ?
Yeni yıldan beklentimiz satış adetlerimiz arttırmak.Çünkü bu sene Türkiye piyasalarının dalgalı olması açıkçası otomotiv sektöründe biraz zor bir sürece soktu. Önümüzdeki yıl bu satışların artması herkes tarafından bekleniyor.
Yeni Megane, Clio’nun bir tık üzerinde ama çok farklı bir kasa olacak. Yeni kasadan beklenti çok büyük.Model Renault’un yeni yüzünün devamı olacak. Yeni motor seçenekleride beklentilerimiz arasında.
Tamam Renault, amblemi büyütmeyin artık.
Dizel motorlarda 1.6 130hp ve 160hp gibi yeni motorlar ile yeni bir ivme kazanmak istiyoruz.Benzinli cepesinde ise 1.2 Otomatik merakla beklenen diğer bir kombinasyon. Şu an ki Megane ile Yeni Megane arasında çok fark olacak aynen Clio’da olduğu gibi.Hedefimiz ise, HB sekmentinde ki müşteri profofilinin yaklaşık %50-60’ını showroomlarımıza çekmek. Yeni Megane’nın 2016 şubat veya mart ayı gibi satışının başlayacağını düşünüyoruz.
Renault’un kullandığı 1.2 motorlar hakkında düşüncelerinizi, müşteri yorumlarını ve
geri dönüşleri alabilirmiyiz.
IMG_0422.jpg

Clio ve Capturda, 1.2 120hp 6 ileri şanzımanlı hali ile yaklaşık 1.5 yıldır piyasada. Kadjarda 1.2 130 beygir manuel de geldi. Otomatiği daha çıkmadı.Onunda mart 2016’da gelmesini bekliyoruz.Şu an Clio ve Capturda oldukça beğeniliyor.Tork olarak da güçlü. 6 ileri olmasıda avantaj tabiki. Bizim ülkemizde ki motorlu taşıtlar vergiside oldukça düşük. 279 TL’ye geliyor. Satışlarımızda gayet iyi.
1.2 Motorlu Kadjar. Çok Heyecanlı.
Kullanıcılar, diğer markalarda bunun gibi küçük hacimli turbo motorlarda, yağ yakma problemi ile karşılaşıyorlar. Sizde durum nedir ?
Bizim burda yaptığımız satışların geri dönüşlerinde ciddi anlamda bir sıkıntı yaşamadık.1-2 kişiden yağ yakma ile alakalı bir problem duydum ancak o zaten garanti belgesinin de belirtmiş olduğu, ilk 3 ayda yağ eksiltmenin olabileceği ve bunun tamamlanması gerekti belirtiliyor. Onun haricinde kullancıların geri dönüşünce hiç bir sıkıntı yaşamadık.
Fluence’in kalkacağı ve yerine Megane Sedan geleceği söyleniyor, doğru mu ?
Evet bu planlama doğru. Fluence yaklaşık 2010 yılının ilk çeyreğinden itibaren satışta. Artık süresi doldu. Bunun yerinde Renault’un efsane diye tanımladığı Megane Sedan’ın yeni kasası geleceği belirtildi. Bu sürecin 1 sene içinde tamamlanmasını bekliyoruz.
Talisman’ı ne zaman yollarda göreceğiz ?
Talisman’da şu anda üretim devam ediyor. Renault aralık ayına yetiştirmeye çalışıyordu ancak ocak sonuna kaydı gibi görünüyor. Talisman’dan önce Latitude ve Laguna vardı.Sedanların en büyüyü olarak gözüküyor şu anda.Latitude’un boyu da segmentinin en uzunuydu. Yaklaşık 4.98 boyu vardı. Talismanda da aynı şey bekleniyor. Ancak Talisman’a çok farklı gözle bakmak lazım. Çünkü Renault, modeli artık kendi üreticek. Latitude uzak doğudan geliyordu. Talisman’nın şu an ki videolarına bile baktığınızda sekmentinde iyi bir yere geleceği belli oluyor.
talesman_passat_mondeo_front.jpg

Devler ligi
Latitude’da istediğiniz başarıyı segmentinde sağlayamadı. Bu sefer durum farklı olacak mı ?
Kesinlikle.Segmentinde Passat, İnsignia gibi güçlü rakipler var. Ancak talisman iç ve dış tasarımı ile çok farklı bir araç olmuş. İsmi de tılsımı andırıyor. Orda biraz da amaç o segmenteki müşteriyi etkilemek açıkçası.Motor seçenekleride çok önemli. Çünkü segmentteki arabalarda 1.8 ve üzeri motorlar kullanınca fiyatta çok yükleniyor. Ancak Talismanda 1.6 lite hacminde dizelden 160 beygirler üretiliyor. Buda segmenti için avantaj tabiki.
Megane Rs ve Clio RS araba tutkunlarının kalbini süsleyen iki araba. Satışları ne
alemde ?
IMG_0424.jpg

İkiside satışta. Talep üzerine Renault tarafından getirtiliyor. Bizim showroomumuzda bir tane Megane RS var. 2.0 motor 265 beygir. Fiyat olarak 167 bin lira. Burda 2.0 motor olması %90 lık bir ÖTV getiriyor.Normalde aracın çıplak fiyatına baktığımız zaman 65 bin lira gibi bir fiyat var. Clio RS ise yaklaşık 110 bin TL. 1 ay- 45 gün gibi bir sürede ulaştırabiliyoruz yani.
Ateş ediyor, ateş
Clio’ya yeni bir donanım geldi. Connect. Nedir ne değildir ?
Yeni nesil bir sürüş deneyimini kişiselleştirmeler ile birleştiriyor. Kullanıcıların akıllı cep telefonu olması yeterli. Bu özelliklerden bazıları; aracınızın nerde olduğunu öğrenme, vale modu, hız limiti modu, çekilme uyarısı , akaryakıt gerçek seviyesi, sürüş puanı ve analizi, sosyal medya paylaşım gibi özellikler mevcut. Bunun yanında iç kişiselleştirme dediğimiz ön konsol ve koltuk renklerini uygun fiyata alabiliyorsunuz.
Rengarenk
Renault,elektirikli araçlarda ilk olarak Fluence ile bir atılım gerçekleştirdi. Burdaki amaç Renault’un yeni teknolojileri takip ettiğini ve elektirikli bir araç üretebildiğini göstermekti aslında. Ve bunuda başardılar. Bir projeydi bu. Amaç bu arabayı herkese satmak değil doğru arabayı doğru kişiye satmaktı. Fluence ile bunu başardıktan sonra ZOE geldi. Clio tarzında farklı bir araçtı. Daha önce fuarlarda concept şeklinde gördüğümüz tasarımlar ZEO’de geldi. İçine bindiğinizde normal bir araçta hissetmiyorsunuz.
Pek şeker abisi
Akü kirası aynı şekilde Fluence de olduğu gibi devam etti. Hemen arkasından Twizy geldi.
İki kişilik, motorsiklet ruhsatlı bir araçtı. 2 ay önce çıkan yasa ile B sınıfı ehliyet sahipleride kullanabiliyor. Bu araçda da firmaların yoğun talepleri var. Genelde reklam amaçlı büyük firmalar 15-20 adet istiyor. Bireysel anlamda çok fazla talep olmadı. İlk geldiği ay 15 adeti yakaladık ancak sonra yavaşladı. Twizy’nin farklı normal prizlerde şarj edilebilir olması. Ticari kısmında ise Kangoo elektirikli yolda.
Yeni yıl gelmeden araba almak isteyenler için kampanya ve indirimlerinizden de söz edermisiniz.
Şu anda Renault’da son 40 gün kampanyası var. Nakit alımda 7500TL ye varan indirimler var. Kredi koşullarında da 3 şekilde %0 faiz verebiliyoruz. 18 bin lira için 18 ay 0 faiz, 12 bin lira için 48 ay %0 faiz diğeri ise 48 bin lira için 12 ay ve 0 faiz imkanlarımız var. Aynı zamanda kampanya kredileri de 0.99 faiz ile verilebiliyor.Bütün araçlar da geçerli olacak şekilde, şahıslara %70-30, şirketlere ise %100’e kadar kredi verebiliyoruz. Ticari araçlarda da kampanyalar var. Ancak Kadjarı bunlardan ayırmak lazım. Yeni bir araç olduğu için onda şu anda 0 faizli bir kredi yok. Ancak onun faiz oranlarıda düşmekte, 1.09 faiz oranında verebiliyoruz.
Bu güzel sohbet için Fatih Özkan’a çok teşekkür ederim. Umarım benim yaparken keyif aldığım kadar sizde okurken keyif almış ve bilgilenmişsinizdir. Yeni bölümlerde görüşmek üzere, esp’siz günler !
Ahmet Erkin Sert’e de yardımından dolayı ayrıca teşekkürler.
IMG_0420.jpg
 
Üst