P106C ve P108F

gaziahmet

Kayıtlı Üye
27-Gaziantep
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
1
2004 Clio HB aracımı bu gün ELM327 OBD2 cihazla blütuth ile telefona bağladım.P106C ve P108F kodları çıktı.Panelde hiçbir arıza ışığı yok.Servis bakımından yeni çıktı,km side çok az 70 binde ,çok kullanmıyorum yani.
Önemlimidir, anlamı nedir.İnternette okudukca aklım karışıyor.
 

CLIO-IV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Olası sebepler aşağıdaki şekilde sıralanmış,

1) Motor yağı seviyesi düşük
2) Motor yağı kirlenmiş
3) Yanlış yağ filtresi
4) Yağlama sistemindeki mekanik arıza nedeniyle yetersiz yağ basıncı
5) Arızalı Değişken Valf Aktüatörü Tertibatı

Değişken valf zamanlamasıyla ilgili bir selenoid hatasınında sebep olduğu yazılmış ancak Clio da böyle bir sistem yok. Bakımda kullanılan malzemelerin aracınız ile uyumlu olduğuna eminseniz, Renault yetkili ya da özel servisinde cihaza bağlatmanızı tavsiye ederim.
 

gaziahmet

Kayıtlı Üye
27-Gaziantep
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
1
Olası sebepler aşağıdaki şekilde sıralanmış,

1) Motor yağı seviyesi düşük
2) Motor yağı kirlenmiş
3) Yanlış yağ filtresi
4) Yağlama sistemindeki mekanik arıza nedeniyle yetersiz yağ basıncı
5) Arızalı Değişken Valf Aktüatörü Tertibatı

Değişken valf zamanlamasıyla ilgili bir selenoid hatasınında sebep olduğu yazılmış ancak Clio da böyle bir sistem yok. Bakımda kullanılan malzemelerin aracınız ile uyumlu olduğuna eminseniz, Renault yetkili ya da özel servisinde cihaza bağlatmanızı tavsiye ederim.

Teşekkürler ancak yağ yeni değişti biraz daha yağ ekleyelim biraz artmıştı,yağla ilgili olabilir.Bu arıza kodu silinirse ve bir daha göstermezse iyi bir şeymi,yani daha önceden hafızadaki bir kayıtmı o zaman.
 

CLIO-IV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Teşekkürler ancak yağ yeni değişti biraz daha yağ ekleyelim biraz artmıştı,yağla ilgili olabilir.Bu arıza kodu silinirse ve bir daha göstermezse iyi bir şeymi,yani daha önceden hafızadaki bir kayıtmı o zaman.

Yağın bir miktar eksik olması sorun oluşturmaz iken fazla olması sıkıntı yaratır. Olması gereken aralık aşağıdaki görselde yer alıyor. (Genel olarak Min ve Maks. arası uygundur)

scr.png


Anlık hata (daha önceden hafızaya alınan pasif bir kayıtta olabilir) ise silindiğinde tekrar görülmeyecektir. Bu durumda herhangi bir sıkıntı oluşturmaz. Görülmesi durumunda sebebi detaylıca araştırılabilir. (Yağ filtresi araç ile uyumlu mu? ya da yağ pompası kontrolü vs.)

Aynı hata aramasını "Car Scanner ELM OBD2" programı ile de denemenizi tavsiye ederim. (programlar bazen birbirinden farklı hataları bulabiliyor) Önce normal tarama yapın, hata bulunmuyor ise; arşivlenen hata kayıtlarını göster seçeneği ile pasif anlık oluşan sona ermiş hataları da görüntüleyebilir, silebilirsiniz.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner
 
Üst