Park veya Far'ları açtığımda Çakmaklığın çalışmaması..

empire_loups

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Megane 1 Alize aracımda ilk kez farkettim. Navigasyon için elektrik aldığım çakmaklık far ve parklar açıkken elektrik vermiyor. Çözümü var mıdır? Ne yapabilirim?
 

m.gokceoglu

Denizli , T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2013
Mesajlar
349
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
31
Çakmaklığa 3 adet kablo geliyor. Birisi şase birisi kontak elektriği diğeri ise mavi renkli park kablosu. Eğer orada müdehale yapılmış ise siz parkı açınca çakmaklığa her iki uçtanda artı gittiği için elektrik alamazsınız. Söküp kontrol etmenizde fayda var, yada bir elektrikciye gösterin :eyv

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

empire_loups

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yatılı Okulda Öğretmenim hocam, o yüzden elektrikçi bulunduğum mevkiide yok. Benim yapabileceğim bir çözümü var mıdır?
Çakmaklığı söküp, o söylediğiniz kablolara ben navigasyonun şarj aletini bağlamıştım ve ön göğüsün içinden gözükmeyecek şekilde kablo çekip navigasyona iletmiştim. Park veya farların açıldığında da navigasyona elektrik gitmesi için nasıl bir yol izleyebilirim.. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Şase ve artı ucun hangisi olduğundan emin olmanız lazım. Bunu da bir 12 voltluk ampul sayesinde ölçebilirsiniz.
 

empire_loups

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
yani şarj aletinin kablolarını, şase ve artı uca bağlayınca elektrik alabilecek miyim?
 

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Kısaca şöyle izah edeyim. Çakmaklığa giden kabloların birisi artı uç, birisi eksi uçtur. Diğeri de parkları yaktığınızda çakmaklığın aydınlatması için giden yine bir artı uçtur. Siz aydınlatmada kullanılan ucu değilde çakmaklığın kısa devre yapılarak ısıtma işlemleri gören kabloları kullanacaksınız. Bunun içinde bir avometre veya 12 volt ampul lazım. Önce şase kablosunu bulacak sonrada parkları açtığınızda enerji gelen kabloyu bulacaksınız. O parkları açınca enerji gelen kabloyu kullanmayacaksınız.
 

empire_loups

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yalnız hocam benim sorunum, parklar yanıkken elektrik alamamak. Yani parklar kapalıyken elektrik alabiliyorum, ancak parkları açtığım zaman elektrik kesiliyor. Sizin dediğiniz olay tam tersi sanırım benim sorunumla. Ya da ben mi yanlış anladım..
 

empire_loups

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Farklı bir yerden elektrik alarak sorunu çözdüm arkadaşlar teşekkür ederim.
 

m.gokceoglu

Denizli , T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2013
Mesajlar
349
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
31
sorununuzu gidermişsiniz ancak buraya not düşelim bu sorunu yaşayan başka arkadaşlara yol göstersin. Dediğim gibi çakmaklığa bir artı kontak ucu bir şase birde park elektriği gider. Siz kontak elektriği ile park kablosuna bağlamışsınız. park kapalı iken orada şase olur ve artı eksi alan devreniz sorunsuz çalışır. Park açıldığında ise iki kablodada elektrik olduğundan cihaz çalışmaz. Mavi renk kablo park kablosudur. Siyah olan ise şase. Sizin diğer kablodan artı( rengini hatırlamıyorum) siyahtan ise şase almanız gerekiyordu. Mavi kabloyu kullanmayacaktınız

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

empire_loups

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
m.gokceoglu Hocam çok teşekkür ederim. Bu söylediğiniz bağlantı şeklini uyguladım. Herhangi bir sorun kalmadı. Htmakina hocam, size de ilginiz ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
 
Üst