R5 GTT, nedir bunun sırrı?

cehennemli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merak ediyorum, R5 GTT de bir turbo var, doğru mu?
Motor 4 silindir 1397 cc standart C serisi bir motor.
Hatta bnm motor ile aynı sanırım, ama bir tek turbo var ekstradan ve de turbo olduğu için karbüratörü tek boğazlı? doğru mudur?
peki sorum şu, bir tek turbo, ekstradan 50 HP güç almaya yarar mı?
Ya da, eğer bu R5 GTT'de başka birşeyler varsa da, ne var?
 

Görkem

Bilgi Girilmemiş
Sanırım senin belirttiğin göz yanılması olsa gerek; GTT diye model Yok. Ancak R5 GT Turbodur. Onun detayı ve tarihçeside alttadır.
[h=2]Renault 5 Tarihçesi….[/h]
Renault 5, 1972 yılında üretime başlanan ve 1996′ya kadar devam eden küçük boyutlu 3 ve 5 kapılı bir hatchback otomobildir.
Aracın ilk modelini Fransız tasarımcı Michel Boue yapmıştır. Bu ilk model 1972-1984 yılları arasında üretildi. Araç 1984′te X40 adı verilen bir projeyle tümüyle elden geçirildi ve Super 5 adını aldı.Ayrıca seriye birde cabriolet model eklendi. Bu projede 5 kapılı modeller için B40, 3 kapılı ( coupe ) ve cabriolet modeller için C40 kod adı verildi.
Renault 5 ‘in Kuzey Amerika pazarı için AMC (American Motors Corporation) tarafından üretilen ve Le Car adı verilen bir versiyonuda bulunmaktadır.
Renault 5 ‘in TL Five versiyonu (5 kapılı olarak) 1988′de Türkiye’ye Renault-Mais tarafından 1500 araçlık bir parti halinde ithal edilmiş fakat piyasadaki büyük sedan otomobillere yönelik talebin etkisiyle bununla sınırlı kalmıştır.
Renault 5 1996′da artık güncelliğini yitirdiği gerekçesiyle yerini, 1990′dan beri üretimde olan Renault Clio’ya bırakmıştır.
Dönüş

1984

Eylül: Supercinq resmen yerini R5 . Bu katalog hala “kazanan” bir süre tamamlanır.
Mevcut Sürümleri: L, TL, GTL, GTS ve TSE.

1985

Şubat: Yenilikler: C, TC, GTL 1.1, Otomatik ve GT turbo.
Mayıs: TC, GL, GTL, GTS ve Otomatik: super5 beş kapılı versiyonları (6 cm) görünmesi.
28 Ekim 1985: montaj hatları 500,000 kopya çıkışı
Kasım: R9 ve R11 TD ve GTD Yeni dizel motor.


1986

Geç sürümleri L, TL ve GTS 3 kapı.
Sportif amaçlı yeni versiyonu hazır: TS.


1987

15 Ocak 1987: NRJ Limited göre TC, GL ve GTS.
Nisan: Yeni giriş seviyesi modeli. La FIVE . BEŞ.


1988

Çeşitli bakım tamamlayın
Sürümleri C, TC, TS, TSE ve GTL 1.4 bırakılması.
Yeni modeller: SL, SR, SD, TL, TR, GTR, ve GTX Baccara.
GTS üzerinde 68hp gelen 72ch gider.
Şubat: GTR, GTS ve GTD Limited tabanlı SCHUSS.
Haziran 1988: NRJ Limited göre TL, TR ve TD.
Aralık: BAHAR Limited göre SL, SR ve SD


1989

Baccara artık otomatik şanzıman ile sunulmaktadır.
Sınırlı sayıda üretilen Alain oreille göre GT Turbo (1990 yılında yenilenen) ve Belle Isle(bulunabilir).
Nisan: Sınırlı Tiga göre TL, TR ve TD.
Temmuz: Beş temel Limited Edition MAVİ JEANS.
14 Temmuz 1989: Sınırlı FAVORİ tabanlı TL ve TR.


1990

Yeni isim:
BEŞ, BEŞ D, TL SAGA, SAGA TR, TD SAGA, SAGA GTR, GTS SAGA, SAGA GTD, Otomatik SAGA, SAGA GTX, Baccara ve GT turbo.
(Bazı ülkelerde Kampüs Beş denilen ve Saga Prima olarak da adlandırılır)
Aralık: Beş temel Limited KAMPÜS.


1991

Çünkü yeni Clio aralığının azaltılması.
Beş, Beş D, Otomatik ve GT turbo.
Beş temel GENÇLİK KARTI sınırlı sayıda.


1992

Otomatik ve GT Trubo sonu.Five D. Sadece beş ve beş D.
Şubat: Beş temel Limited KAMPÜS.


1993


La Five D disparait. Beş D kaybolur.Beş artık elektronik enjeksiyon ve Kampüs içinde 1390 cm3 katalizör görevini üstlenmiş.

1994


Değişiklik yok..

1995

Iki sürüm: BEŞ ve ​​SAGA.


1996

Beş son sürümlerinde ve Saga.
Mart: Sınırlı BYE BYE.

Aralık 1996: Bye Bye ve SUPER 5 duruş sonu.

[h=1]MOTOR ÇEŞİTLERİ[/h][h=3]1972-1984[/h]Benzin Motorlu
  • L – TL(845 cc) 8-subaplı 36 BG (26 kW); Toplam hız: 120 km/h
  • LS -TS(1108 cc) 8-subaplı 45 BG (33 kW); Toplam hız: 135 km/h
  • GTL-GTL Automatic (1289 cc) 8-Subaplı 55 bhp (40 kW); Toplam hız: 140 km/h
  • Alpine(1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 110 bhp (81 kW); Toplam hız: 185 km/h
  • Alpine Turbo(1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 201 km/h
[h=3]1984-1996[/h][h=3]Benzin Motorlu[/h]
  • TC(956cc) 8-subaplı 42 BG (31 kW); Toplam hız: 140 km/h
  • TL-Five(1108 cc) 8-subaplı 45 BG (33 kW); Toplam hız: 145 km/h
  • GTL-Campus(1397 cc) 8-subaplı 60 bhp (45 kW); Toplam hız: 150 km/h
  • GTL Automatic(1397 cc) 8-subaplı 69 bhp (51 kW); Toplam hız: 150 km/h
  • TS-TSE (1397 cc) 8-subaplı 69 bhp (51 kW); Toplam hız: 157 km/h
  • GTE-GTS-Baccara (1721cc) 8-Subaplı 82 BG (63 kW) ; Toplam hız: 175 km/h
  • GT Turbo (1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 205 km/h
Dizel Motorlu
  • TD-GTD(1721cc) 8-subaplı 73hp (55kw); Toplam hız: 160 km/h



PostCategoryIcon.png
Katagori : Genel |
PostCommentsIcon.png
3 Yorum Var »















[h=2]RENAULT 5 BACCARA[/h]
PostDateIcon.png
Ocak 17th, 2011 |
PostAuthorIcon.png
Yazar: Erdogan

İSİM – Erdoğan ÖNAL
ŞEHİR – ÇORLU
e-mail _ erdoganonal@hotmail.com
Model_1989
Motor_1.700cc
Performans: Top hızı: 200 km
Saat Hızlanma 0-100 km / s: 9.8 s;
Türü Benzinli: Kurşunsuz

Arkadaşlar Tüm Renault 5 Severlere Sevgiler Saygılar;
Bu sitede Renault 5 lerle İlgili Tüm Birikimlerimi Ve Yaptığım Çalışmaları
Adım Adım Anlatacağım;Bu küçük DEVLER ile İlgili Bir çok Bilgi ve birikimi
zamanla bu sitede bulabileceksiniz;
Bildiğiniz gibi Renault 5 lerin EN LÜKSÜ ve RENAULT 5′lerin AMİRAL GEMİSİ OLARAK
TANINAN BU Renault 5 BACCARA SERİSİNE SAHİBİM;Bu Benim İçin Büyük bi ŞANS
ÇÜNKİ BU SERİ TÜRKİYEDE 1 tane BAŞKADA yok Renaultun Verileri BACCARA SERİSİNİN
1989 ve 90 yılları arasında sadece 3 bin adet üretimi olduğunu söylemektedir;
Bu Aracı Resimlerde Gördüğünüz Hale Getirmek Oldukça Zordu;Ama Yılamadan 4 Ülkeden Parça
teminleri ve 3 Senelik Zaman Aşımında ve 5-6 Değerli Arkadaşlarımın
Bana Olan YARDIMLARIYLA bu Hale Getirilmiştir;
Daha DETAYLI BİLGİLERİ ZAMANLA BURADAN SİZLERE DUYURACAĞIM;
BİR RENAULT 5 AŞIĞI OLARAK;
TÜM RENAULT 5 SEVERLERİNE BURADAN SEVGİLER SAYGILAR
SORU VE GÖRÜŞLERİNİZ İÇİN
R5 Baccara Turkiye





 

C.Kaan

Kaan ÖNTAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
4,543
Tepki puanı
123
Puanları
0
Turbo'nun Büyüklüğüne Bakılarak, Tek Turbo'dan 30 İla 100 HP Arası Güç Alınabilir ...
 

cehennemli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
R5 GT Turbo'ya R5 GTT diyorlarmış, bende yeni öğrendim onu :)
Mesela verdiğin bilgilere göre;
GT Turbo (1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 205 km/h
görünüyor. Motor benim arabayla aynı, onda fabrika çıkışı turbo var, bende yok, onda tek boğaz karb. var bildiğim kadarı ile, bende ise turbo yok diye çift boğaz karb. var. bnm araba fabrika verisinde 72 HP, R5 160 HP, yani sadece bir turbo arabadan ekstra 90 HP güç almaya yarar mı? yoksa başka ekstra farkları var mı motorun??? çok merak ediyorum, C serisi bir motor nasıl bu kadar büyük güç üretiyor?
ve bu ara, ilerde bnm motoru GTT'ye mi çevirsem diye de düşünüyorum :) para yok ama devamlı motoru nasıl modifiye ederim planı içindeyim, hayal etmek bedava ne de olsa, ayrıca hayaller olmasa, imkansızlar gerçek olmazdı :)
 

Görkem

Bilgi Girilmemiş
Motor modifiyesi yapıcaksan bunun bir çok yolu mevcut karbiratör memelerini büyütürsün; açık hava filtresi yaparsın; performans eksoz taktırırsın; port polish yaparsın; kapak taşlatırsın; çift tırnaklı bujiler takarsın; chip uygulaması yaptırırsın; turbo taktırırsın gibi gibi.. bunlar saymakla bitmez
 

ZgN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
706
Tepki puanı
1
Puanları
0
sadce turboyla 90 hp güç alırsın ama sadece turbo takmak konusunu bildiğim kadarı ile biraz açayım turbo uygulamadan önce motor piston yatak gömlek hatta gerekirse blok güçlendirilir bunlarn yanı sıra gerekli hortumlar borular vs basınca dayanklı olanları ile değiştirilir turboyu besliyecek yakıt sistemi geliştirilir ve turbo uygulanır bunların hepsi sadece turbo takabilmek için yapılır aksi takdrde 2 ayda bir motor yenilemek zorunda kalırsın yani demem o ki gtt de turbonun yanısıra motor aynı olabilr ama yakt sistemi daha göçlüdür örnein, motr daha dayanıklıdır vs farklılıkları vardır mutlaka diye düşünüyorum
 

FzCoupe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
1,500
Tepki puanı
0
Puanları
0
GT Turbo (1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 205 km/h Budnan lazım abi bundan :eyv
 

ZgN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
706
Tepki puanı
1
Puanları
0
160 hp için 205 km hız az değilmi şanzumndan kaynaklanıyo heralde :)
 

*Korkmazbey

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
2,425
Tepki puanı
16
Puanları
0
Yaş
39
Evren gene darlanmışsın sen...:D
 

FzCoupe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
1,500
Tepki puanı
0
Puanları
0
daha fazla gider 205 ten bizim coupelerinde 1.6 16v son hızları 190 küsürat diyor fabrika verisi :)
 
Üst