Renault 19 1.6e Tekleme Sorunu

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
Merhaba. 1.6 enjeksiyonlu araca sahibim. Rölantide dalgalanma mevcut. Buna ilaveten her viteste ilerlerken teklemesi mevcut. hem lpg'de hem de benzinde. tüpçüye gittim, aracın hava aldığını söyledi. arabanın tüm hortumlarını söküp yeniden taktı. sorunlar düzeldi, gaz ayarı yapıp gönderdi. 2 gün bindim 2 günün sonunda 110 km yürümüş araba. 3. gün sabahı çalıştırdığımda rölanti sorunu ve tekleme devam ediyordu.
Herkes farklı bir şey diyor. kimisi buji+buji kablosu, kimisi hortumları bantla dedi, kimisi hortumun yenisini al dedi, kimisi rölanti motoru, kimisi diğer sensörler, kimisi kirli boğaz kelebeği, kimisi yırtılmış manifold contası dedi.
denmedik yer kalmadı maşallah. buji + buji kablosu yeni, arabaya hep lpg ile binilmiyor haftada bir kaç gün benzinle biniliyor.
bu sorun arabayı subap ayarına bıraktıktan sonra başladı. subap ayarı başarıyla yapıldı. rölanti sorunu başladı. ve bu tekleme.
gidişinde problem yok ama teklemeyi size şöyle açıklayım. motor ölümüne sallanıyor. vites kopacak gibi, motor düşecek gibi sallanıyor.
varsa bilen birisi açıklasın lütfen, çok can sıkıcı oluyor böyle.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi akşamlar. Öncelikle arızayı tanımlayalım. Araç motor sıcak soğuk (özellikle sıcak) farketmeksizin tekliyor. Tekleme esnasında araçta yekinme yada sarsıntılı hızlanma da mevcut. hortumlarını söküp yeniden taktı. sorunlar düzeldi, gaz ayarı yapıp gönderdi. 2 gün bindim 2 günün sonunda 110 km yürümüş araba. 3. gün sabahı çalıştırdığımda rölanti sorunu ve tekleme devam ediyordu diyosunuz. bu durumda sorun zaten belli. ancak neden tekrar etti..onu bulmalı. gidişinde problem yok ama teklemeyi size şöyle açıklayım. motor ölümüne sallanıyor. vites kopacak gibi, motor düşecek gibi sallanıyor. Bu kadar sallanmaya teklemesi normal.

Şimdi....aracınız yapılan müdahale sonucu düzelti ancak kısa süre sonrasında tekrar bozulduysa....bu araç turbo olmadığından hava filtresinden silindir içerisine kadar sürekli vakum vardır. Aracınızın teklemesi esnasında elinizle hava filtresinin önünü yavaş yavaş kapatın. Bu esnada tekleme yada rölanti düzeliyor mu kontrol edin. Muhtemelen aracınıza yeterli gaz gelmiyor. Elinizi kapattığınızda araç stop etmeye meylediyorsa yada stop ediyorsa...manifold contalar hortumlar v.s. sağlamdır. O zaman ayarlama esnasında bazen lpg mikserinin yanındaki pirinç somunu çok sıkıp gevşetince, mikserin içindeki diyafram yırtılabiliyor. bu en son ihtimal. diğer bir sorun da supapların çok sıkı olmasıdır. bunu da...bujileri söktürüp kompresyon testi ile çözebilirsiniz.

Bence...önce hava kaçak kontrolü yapın.


 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
yanıt için teşekkürler. hava kaçak testiyle başlamak en mantıklısı.
subap ayarı yapılalı 1000 km oldu olmadı. subaplardan şüphelenmiyorum.
bujiler yeni ancak araç yağ yaktığı için kısa sürede yağlıyor. bujileri 1000 km önce değiştim ama yağlanmış olabilir.
araba sıcakken de soğukken de tekliyor.
hava filtresi önünü kapayın derken tam anlamadım. hava filtre kazanı var onun neresini kapayayım?
kimi usta hortumları bantla dedi kimisi bant çözüm olmaz dedi.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi akşamlar. "bujiler yeni ancak araç yağ yaktığı için kısa sürede yağlıyor. bujileri 1000 km önce değiştim ama yağlanmış olabilir." Söylediğiniz bu detay doğrultusunda işin rengi biraz değişir.

Şimdi; aracın yağ eksiltmesi yada yağ yakması nasıl tespit edildi? Normalde sabahları beyaz yada mavi duman mı var, yada araçta gaz kesmelerde kısa süreli mavi duman mı oluşuyor;

Hava girişini mümkünse hava filtresi kazanının hava giriş yerini kapatarak başlayın. Eğer kaçak varsa, sırasıyla kazan kısmının ilk bağlantı borusunu söküp tekrar hava girişini kapatmayı deneyin.

Birde, aracınızın en kısa zamanda motor iç kompresyonunu ölçtürün derim. Bunu her motorcu kolaylıkla basınç saati ile yapabilmekte. Sanki aracınızda supap kaçağı da var gibi....Sonuçları buradan konuşalım.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
iyi geceler iyi akşamlar.
arabada mavi duman kesinlikle göremezsiniz. boşta çalışırken gaz veriyorum kesinlikle duman atma yok. su eksiltmesi yok. 1000kmde 1 litre yağ ekliyorum.
kaputu açtığımda en sağdaki gözü yağlıyor, 300 400 kmde bir buji değişiyorum. değişmezsem ateşlemiyor hiç. diğer bujileri takalı 1000 km oldu ama yağ yakmaktan onlar da kurumlanmıştır.
subap ayarı yeni yapıldı dediğim gibi.
1 ay kadar sonra motor açmayı düşünüyorum, her ay yağ ve buji almaktan gına geldi. olur olmadık yerde buji yağlanıp çalışmayı kesiyor.
buna ilaveten, sıralı sistem yok. motor rektefesinden sonra sıralı sistem lpg takmamı önerir misiniz yoksa böyle devam mı?
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
hocalarım yanıt verir misiniz
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi akşamlar. sizin aracınızın supap lastikleri aşınmış durumda sanırım. bu kadar yağ eksiltme duman olmadan genellikle kompresyon esnasında, (ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve silindir içlerinde yüksek miktarda vakum oluşur. bu esnada supap lastikleriniz aşındı ise, supap boyunlarından içeriye çok miktarda yağ emilir) motorunuz supaplardan yağ emdiğinden hem bujileriniz bozulmakta hemde yağ eksiltmektesiniz.

Motorunuzun km sine bağlı olarak imkanınız varsa segmanları da yenileyin derim. Zira artan üst basınç sebebiyle aşınmış segmanlardan zamanla yağ yakma sorunu da olabilir.

sıralı sistem taktırmanız ekonomi motor gücü kullanımı ve pratiklik açısından önemli. Ancak maliyet unsuru söz konusu nihayetinde. Karar sizin tabi. Sıralı sistem taktırdığınızda mutlaka LPG geçiş ısısını 40 derecenin altında olmamasına dikkat edin. Ayrıca ofset değerini 1.15/1.22in altına düşürmemeye dikkat edin derim.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
hocam merhaba. bujileri kontrol ettim hepsi yağlanmış. değiştirdim düzeldi. hem yakıt azaldı hem çekiş arttı hem de tekleme sorunu düzeldi.
araba 313.xxx km'de. aktif kullanılan araba her gün çalışıyor.
hocam sekmanların ölük olduğuna artık eminim. çünkü 1000km de yani 1 ayda 4 takım buji eskitiyor. özellikle sağ göz bazen 200 km'de bitebiliyor.
motor açmaya karar verildi yani bu böyle olmaz. 1000 km'de 1.5 litre yağ eksiltiyor. yağ+buji masrafı olacağına temiz motora binerim aklım kalmaz.
bujinin biri ateşlemeyince güç çok düşüyor.
LPG'ciden fiyat aldım kazan hariç sıralı sistem gaz bin lira. atiker.
ofset değeri derken o konuya hakim değilim hocam.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
Üst