Renault 19 araç içi salınım nasıl azaltılır?

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Renault 19 1.6 RT 1996 175 65 R14

Aracımdan çok memnunum ancak uzun yolda yoruyor. Özellikle hafif bozuk otoyol dışı şehirlerarası yollarda araç yoldaki bozuklukları araç içine çok hissettiriyor.

Geçen Megane 1'e bindim. Çok fark var benimkiyle.

Amortisörler Monroe, alt takım yeni çıktı bakımdan... Orjinal haiyle anladığım kadarıyla bundan iyisi olmuyor. Bir modifiye yoluna gidecek olursak araca nasıl bir işlem ile uzun yolda yoldaki bozuklukların araç içine hissedilmesini azaltabilirim? Mesela Megane 1 amortisörü takılabiliyor mu? Amortisör, alt takım, jant lastik... Önerilerinizi bekliyorum, teşekkürler...
 
Son düzenleme:

turbogtr55

Ahmet KAYMAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
pek bişey yapılabileceğini sanmıyorum... modifiye konforu azaltıyor genelde :) koltuklarımız çok rahat olmadığı için oda etkiliyor biraz konforu...
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Peki Megane 1'den lastik jant dışında nesi farklı da bu kadar az hissettiriyor yol bozuğunu? Hatta Hyundai i20'nin lastik jant aynı sanırım bizim 19 ile. Küçük bir araba olmasına rağmen çok konforluydu daha az hissettik yol bozuğunu. Yani burda bu olayı etkileyen faktörler nedir merak ediyorum...

Bir de mesela özellikle suv araçlarda okuduğum şöyle bir bilgi var. Süspansiyon (burda bahsedilen sanırım amortisör) sert olursa virajlarda savrulmaz ama araç içine çok sarsıntı yaşatır. Süspansiyon yumuşak olursa araç içi daha konforlu olur ancak araç savrulacağı için ESP sistemleri ön plana çıkıyor... Yani... Hatırladığım kadarıyla böyle bişeydi.

Şimdi bizim 19'a uyarlayacak olursak piyasada bi monroe bir de yan sanayisi sachs var. İkisini de denedim konfor yok. Bunların 19 için daha yumuşağı var mı? Ya da 19 için başka hiçbir alternatif yok mu?
 
Son düzenleme:

turbogtr55

Ahmet KAYMAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
çok bilmiyorum ama fabrika aracı üretirken konforu ve yol tutuşu olabildiği en iyi şekilde dengelemiştir... yani bizim araçların oluru bu... dediğin gibi amortisör sertleştikçe ve aracın ağırlık merkezi yere yaklaştıkça aracın yol tutuşu artar ama konfor azalır... spor otomobiller buna en güzel örnek... renault 19 lar orjinalde yerden baya yüksek... dolayısıyla bu handikapı ortadan kaldırmak için amortisörler biraz sert olarak dizayn edilmiş herhalde... benim araç şu anda basık ve lastiklerde 50 yanak... dolayısıyla neredeyse esneme yok denecek kadar az... virajlara girdiğimde eski haline nazaran daha güven veriyor bana (yada bana öyle geliyor :) ) ama özellikle şehir içinde kasis ve çukurlarda çok dikkatli ve yavaş olmak gerekiyor... zıp zıp zıplıyorum yoksa :D

daha yumuşak olursa aracın takla atma ve savrulma riski artar diye düşünüyorum...
lastik basınçların falanda çok yüksek olabilir belki onlarıda bi kontrol et istersen...
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Doğru. Lastik basıncı farkettiriyor. Lastik yanağı da bu kadar farkettiriyorsa o da bir etken. Bizimki 65 ve 65'ten daha genişi de yok galiba...

Bir diğer etken lastik seçimi sanırım. Michelin Energy yumuşak diyorlar ama ben çok uzun yıllar önce kullandım, çok çabuk patlıyordu yumuşak lastik... Bu energy serisi nasıl acaba?

Bir yerde okudum Opel Corsa'ya BMW ve Volkswagen'in kullandığı yanlış hatırlamıyorsam boge diye bir amortisör kullanmışlar süspansiyonu yumuşatmak için. Ben bu amortisör konusunda birşeyler bulur muyum acaba diyorum ama... Bakalım...
 

turbogtr55

Ahmet KAYMAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yanak 13' jantta 70 oluyor ama 65-70 bişey farketmez zaten :)
 
Üst