Renault 19 marş basmadı (çözüldü:))

turbogtr55

Ahmet KAYMAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
"1.6 rne k7m" araç stop ettikten sonra marş basmadı... herşey çalışıyor ışıklar teyp hatta amfi ve bas... yani aküyle ilgili bir problem değil... göstergedeki tüm ışıklar yanıyor ama anahtarı son konuma getirdiğimde tık yok... hiç bir tepki yok... 5 dk sonra kendi kendine düzeldi... sorun nereden kaynaklanmış olabilir.. başına gelen yada fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum... (lpg yok)
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
ateşlemeden buji temassızlığı gibi birşey olabilir değilmi
 

Ghost_Rider

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2014
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
"1.6 rne k7m" araç stop ettikten sonra marş basmadı... herşey çalışıyor ışıklar teyp hatta amfi ve bas... yani aküyle ilgili bir problem değil... göstergedeki tüm ışıklar yanıyor ama anahtarı son konuma getirdiğimde tık yok... hiç bir tepki yok... 5 dk sonra kendi kendine düzeldi... sorun nereden kaynaklanmış olabilir.. başına gelen yada fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum... (lpg yok)

Ateşleme sisteminde veya bir ihtimal kontak anahtarında belki temassızlık olabilir.
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
"1.6 rne k7m" araç stop ettikten sonra marş basmadı... herşey çalışıyor ışıklar teyp hatta amfi ve bas... yani aküyle ilgili bir problem değil... göstergedeki tüm ışıklar yanıyor ama anahtarı son konuma getirdiğimde tık yok... hiç bir tepki yok... 5 dk sonra kendi kendine düzeldi... sorun nereden kaynaklanmış olabilir.. başına gelen yada fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum... (lpg yok)[/QUOTE

Benim olay aklıma geldi. Ben de de sabah sorunsuz çalışıyordu, sıcak araba ekmek almaya bakkalda durup geri marşa basınca almıyordu. Sorun marş otomatiğinde çıkmıştı, ısınınca temassızlık oluyordu. Soğuyunca çalışıyordu.

Buji buji kablosu, marş otomatiği, kömürü kontrol ettir de yine de belli olmaz akünün şarjına baktır. Şarj kömürü de şaşırtabiliyor bazen...
 

*Renault9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
8,212
Tepki puanı
225
Puanları
0
Yaş
34
Hocam ateşleme ile ilgili bir sorun yok. Marş otomatiğinizi değiştirin düzelir. Ama önce kömürlerede baktırın.:eyv
 

turbogtr55

Ahmet KAYMAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
yorumlar için çok teşekkürler...

buji buji kabloları sıfır sayılır... şarj dinamosu kömürler, dahil komple açılıp yenillendi... yorumlara göre büyük ihtimal marş otomatiği olabilir... kontaktaki bi temazsızlıkta mantıklı gelmedi değil :)
 

cnksrp41

Cenk GİRAY,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
638
Tepki puanı
15
Puanları
0
Yaş
37
sorun iki yerde olabilir.
1.si kontak anahtarında sıkıntı olabilir.
2.si eğer marşa bastığın anda tık sesi gelio ama marş dönmüyosa marş otomatiğin her hiç ses yoksa marş motorunun büyük ihtimal kömürleri bitmiştir.
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Buji kablosuyla alakasi yok.

Sorununuz marş otomatiginden.
Komurleri bitmis olsa marsa basinca tik tik ses yapardi.
 

turbogtr55

Ahmet KAYMAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Söylenenler mantıklı...teşekkürler... sorun 5 dk sonra kendi kendine düzeldi. daha sonrada 8-10 defa çalıştırdım arabayı gün içinde sorun olmadı.. o yüzden kömürlele ilgili değildir diye düşünüyorum... marş otomatiğiyle ilgili anlık bi sıkıntı yada kontakla ilgili olabilir dediğiniz gibi... yakında çıkar kokusu :D
 

turbogtr55

Ahmet KAYMAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bir süre önce yaşadığım sorun yine tekrar etti... Ve bu sefer marş basmadı ve kendi kendine de düzelmedi :) Mecbur vurdurduk.. Sonra düzeldi ama marş dönmekte çok zorlanıyordu... Açtık kömürleri değişti ve açılmışken iyice yıpranmış olan marş dişlisinide orj valeo parçayla değiştirdik.. Marş motorunun sesi ve performansı 0 km oldu... Yani özetle sorunun ana kaynağı kömürlermiş... Sorunu böylece çözmüş olduk...
 
Üst