Renault, 2014 F1 Yarış Motorunu Tanıttı

Kubica

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
123
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
33
sıralamalarda pilotları bu motorların perişan ediceği kesin...F1 renonun ekmeğine yağ sürmüş. düşük hacimli motorlarda reno daha iyi iş çıkarıyor ömürleride iyi RS27 de bunu fazlasıyla kanıtladılar ama F1 da işin içine turbo girdimi hafiflikte önemli olduğundan aleminyum blok kullanımıda göz önüne alınırsa bence yataklara yapışmış pistonlar,turbo arızaları yüzünden sıralamalarda gerektiği yeri alamayan pilotlar ve aracın tepkisi yeterince çabuk olmayacağından kazalarda kaçınılmaz olucak... ne yalan söyleyim benim pek içime sinmedi bu yeni düzen zaten koşullar zordu 2.4 litrenin üzerine çıkılamıyor v8 şart F1 aracı dediğin safkan bir atmosferik V12 den olur... katılan firmalarla oyun oynuyorlar resmen F1 nın amacı saliselerle yarışmak berlirli standartlar elbetteki olucak ama ne bilim daha ekonomik F1 aracı diye bi şey olmaz görüşündeyim zaten bi 5 yıl sonra tekrardan çıkarırlar turboları yarışlardan :)

Pilotlar çok zorlanacak ama zamanla alışacaklardır. Rs27 mükemmel bir motor kendini çok zaman kanıtladık gerek yakıt tüketimi gerek tork eğrisi dayanıklı olması şasiye entegre edilmesi ve aerodinamik olarak daha esnek olması bu konuda Williams İspanya yarışından sonra Teşekkür etmişti Renault a 2012 sezonunda.

Motorun hafifliği çok önemli dediğiniz gibi ağırlık dağılımını bile etkiliyor bu ama günümüz F1 de motorun iç kısmında karbon fiber kullanıyorlar V8 güç ünitesi 95 kg dı V6 Turbo motor ise sadece 135 kg bu zamanında ki Renault 1.5 Turbo motora göre çok hafif malzeme çok farklı. Benim içime sindi bu düzenleme neden derseniz 2007 yılından bu güne motorlar geliştirilemiyor Fia yasak koymuştu yıl oldu 2013 halen 2007 de ki gelişim ile duruyordu motorlar. Ama şimdi günümüz teknolojisine uygun firmaların yol otomobillerine daha kolay aktara bileceği bir teknolojisi ve gelişimi 2-3 yıl serbest. Bu da Teknolojinin zirvesine yakışır motor dondurmak yakışmıyordu F1 e buna da şükür ne yapalım. V12 atmosferik motorlar harika olur ama düzenlemeler işte bu bile beni tatmin etti artık sıkmaya başlamıştı 2.4 motorlar. F1 de değişti eskisi gibi değil Fia harcamaları düşürüp yol arabalarına hizmet eden teknolojilere imza atmak istiyor hem böylece de F1 e yeni markaların gelmesini sağlıyor Honda bunun son örneği 2015 de pistler deler. Hiç bilmez dediğiniz gibi 5 seneye bile kalmayabilir her şey çok çabuk gelişip kayboluyor :(

Renault un bu motora yatırımı 150 Milyon euro dile kolay.
 

cold

Kerem Uluca,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
587
Tepki puanı
3
Puanları
0
yani haklı olduğun yerlerde var ama ne kullanırsa kullansın çook pahalı metaryaler kullanmadığı sürece olmaz..:( yüksek basınçlara dayanıklı bir motor zor en ufak bir kusurda enjeksiyonun işemesi gibi yada hava akışındaki bi dengesizlikte motor çöpte turbonun affı yoktur yani.. kaldıki bu turbo motorların kullanıldığı yıllarda her yarış için nerdeyse bir motor gözden çıkarılırmış..özetlemem gerekirse motor ana yemektir. turbo tatlıdır..ana yemeğin porsiyonu az olup tatlı çook olursa adamı bayar şişirir.ana yemek makul olursa üzerinede tatlı iyi gider:) turbo arabayı çekmemeli motor arabayı çekmelidir benim görüşüm bu :)
 

Kubica

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
123
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
33
yani haklı olduğun yerlerde var ama ne kullanırsa kullansın çook pahalı metaryaler kullanmadığı sürece olmaz..:( yüksek basınçlara dayanıklı bir motor zor en ufak bir kusurda enjeksiyonun işemesi gibi yada hava akışındaki bi dengesizlikte motor çöpte turbonun affı yoktur yani.. kaldıki bu turbo motorların kullanıldığı yıllarda her yarış için nerdeyse bir motor gözden çıkarılırmış..özetlemem gerekirse motor ana yemektir. turbo tatlıdır..ana yemeğin porsiyonu az olup tatlı çook olursa adamı bayar şişirir.ana yemek makul olursa üzerinede tatlı iyi gider:) turbo arabayı çekmemeli motor arabayı çekmelidir benim görüşüm bu :)

Kesinlikle yorumunuza katıldığım yerler var Şunu da belirtmek istiyorum Turbo Lagı önlemek için Renault küçük bir elektrik motoru da kullanmış bu motor da. Geçmişe baktığımız da öyle maalesef ama o yıllar 70 li yılların sonu 80 li yıllar da tamamen her şey açığa kovuş muş sorunlar çözülmüş 1988 de Fia bu seferde Turbo motorları yasaklamış takımlar 1400 bg güce ulaşıyorlarmış bunu güvenli bulmamışlar o yıllar da araştırmalarıma göre benzin den çok Kimyasal yanıcı yakıtlar kullanılmış, ama günümüz de sadece benzin ve gelinen teknoloji muazzam güzel olacak diye umut ediyorum. Tamam belki bu motora yakın bir yol arabasına motor yapamayabilirler dediğiniz gibi motor çöpe gide bilir ama küçük hacimli aynı tekniğe sahip bir güç ünitesi üretebilirler.http://www.renaultfanclub.com/renault-uzerine-teknik-makaleler/57524-f1den-gelen-motor.html Burada olduğu gibi.
 

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
hay maşallah :eyv
 
Üst