Renault 5 Bakimi Ve ParÇalari

CanCaloz

Can ALBAYRAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
1,699
Tepki puanı
0
Puanları
0
Renault 5 ler Türkiye de nadir olarak bulunan ve az sayıda getirilmesinden dolayı parçalarının bulunmadığı ve sorunlu bir araç olara bilindiğinden dolayı kullanıcılar arasında az el değiştiren ve satılığa çıkarıldığında satılamayan bir araç olarak bilinir.
Bu kanı tamamen yanlış olup 7 yıllık Renault 5 1100cc kullanıcısı olarak şimdiye kadar İstanbul da arayıp da bulamadığım bir parçası olmadı.
Şimdiye kadar değiştirdiğim parçaları.Radyatör – Ön fren diski ve balataları - Arka kampana ve balataları – Yağ bakımı geldiğinde yağ filitresi – Hava filitresi – Buji – Distiribitör kapağı ve kabloları – Arka tekerlek merkezi rulmanı - Cam sileceği su pompası ve daha aracın üstünde değiştirmediğim parçalarıda kolaylıkla bulunabilir.
Renault 5 ler çok su kaynatıyor ve hararet yapıyor diye bilinen yanlışın doğrusu gerçekte kullanıcı hatası olmasıdır.Bakımı zamanında yapılmayan her aracın kullanıcının başına dert olması ve yolda bırakması kaçınılmazdır.
Bu tip sorunla sık karşılaşıyorsa fan motorunun elektrik bağlantısını manuel yapıp radyatörü fanla soğutmaya çalışmayın eğer motorun içindeki su akışını sağlayan damarlarda tıkanıklık,devir daim pompasında arıza,radyatörde tıkanıklık ve ya termostat müşüründe arıza varsa hararet devam edebilir.
Aracın en çok bakım isteyen ve değiştirilmesi gereken parçaları Genellikle R12 bakımı gibi olup çok kolaydır.
1-Karbüraör temizliği: Eğer devamlı pisleniyorsa ve çekiş düşüyorsa karbüratör contalarını değiştirin.Genelikle Renault dan anlayan ustalara yaptırın.
2-Yağ değişimi:5000 lik yağ kullanın 5000 den fazlası tavsiye edilmiyor.
5000 lik yağı 4000 bin deyken değiştirebiliyorsanız daha iyi olur.Yağ değişirken yağ filitresinide beraber değiştirmeyi ihmal etmeyin.
3-Buji:Yağı değiştirirken veya 2 Yağ değişiminde 1 defa mutlaka değiştirin.
4-Hava filtresi:Kilometre bakımı olarak düşünmeyin aracı kullandığınız yere göre çok pislenebilir.Gözle kontrol edin pislenmişse hemen değiştirin.Bu arada hava filitresiyle ilgili bir bilgi:R5 Hava filitresi 25 Ytl ye satılıyor.Hava filitresi değişim zamanı gelince filitreyi yerinden söküp boydan boya testereyle pilastik kısmı kesip filitreyi yerinden çıkarın 5 – 6 ytl ye R9 Spring filtresi alın filitrenin kenarlarındaki fazlalıkları maket bıçağıyla alıp kestiğiniz plastik filtre dış parçasının içine yerleştirin.
Plastik kısmı dışından geniş bir bant (koli bandı)yardımıyla hava almıyacak şekilde yapıştırın
Çok kilometre yapanlar için bence ideal bir çözüm denemeye değer.
5-Radyatör suyu ilave kabını yeteri miktarda antifirizle doldurun (yaz – kış)
Çoğu araç kullanıcısının bildiği bu bakımlar araç bakımları arasında birinci sırayı almaktadır.Bu bakımları yaptığınızda R5 inizle sorun yaşamazsınız.Ben uzun yolda ve şehir içi kullanımlarda hiç yolda kalmadım.O su soğutmalı tosbağa dedikleri WV 1303lerle fiyat olarak birbirine yakın ama daha kullanşlı ve sorunsuz araçtır…

Hayırlı sürüşler

Halit Hakan KAYA


ALINTIDIR*
 
Son düzenleme:

Görkem

Bilgi Girilmemiş
​Öbür forumdan fena bestelemişssin :) eh eline sağlık diyelim
 

CanCaloz

Can ALBAYRAK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
1,699
Tepki puanı
0
Puanları
0
abi dibinde alıntıdır diye yer ettim :) hakan abinin yazısıdır zaten ..
 
Üst