Renault Clio 2000 Model 1.4 RTA Su Eksiltme Problemi

MürselKar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
22
Herkese iyi forumlar, aracım 2000 model hatchback 1.4 RTA modelidir. ben satın almadan önce motor yapıldığını öğrenmiştim. Şimdiki sorunu ise şöyle : aracım ilk başta su eksiltti ve yağa su karıştırdı. ustaya götürdüm conta yandı dedi ve yaptırdım. Bir hafta su eksiltmeyi kesti şükür derken, tekrar Eksiltmeye başlayınca ustama tekrar gösterdim ve tekrar conta yapıldı. yine birkaç gün Eksiltmedi ama şuan tekrar başladı. yağa su karıştırıyor epey canımı sıkıyor şuan.
Conta yaptırmadan önce gaz beyni, kalorifer ve boruları değişti sıfır yapıldı.
ustanın yaptığı contayıda gözümle gördüm ufak delik vardı.
Çok masrafım oldu çevredeki ustalara danıştım kimisi gömlekten diyor, kimisi blok çatlak diyor. Çok masraf yaptım. Yardımcı olucak bilgili birileri varmı? İyi forumlar.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi geceler. formda kalıcı ve paylaşımcı olmanız dileğiyle.

Aracınızın su ve yağ eksiltmesi sonrasında üst kapağınızı yaptırdınız. Peki kapak işleminde neler yapıldı? Silindir kapağı satıh kontrolü (yüzeyinde çatlak eğilme v.s.) yapıldı mı? eğer kapakta çarpılma tespit edildi ise motor bloğunda eğiklik kontrolü yapıldı mı? Sadece conta mı değişti?

Aracınızın onarım sonrasında kısa bir süre düzgün çalışması, yapılan işlemde gözden kaçan bir şeyler olduğuna işaret. Kapak contası değişimi esnasında şayet kapak taşlandı ise...ve ikinci kez kapak contası yanıyorsa, kapak tolerans dışı taşlanmış olabilir. Kapak eğer çok fazla taşlandı ise araç iç basıncının artması sebebiyle kapak contasını yakıyor olabilirsiniz. Aracınıza yapılan işlemleri detaylı olarak paylaşırsanız daha fazla yardımcı olunabilir.
 

MürselKar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
22
Cevabınız için teşekkür ederim. Öncelikle sabah ustamı arayıp detayları öğrenebilirim.
Silindir kapağı teste gönderilip taşlandı ve araca 2 kez conta yapılmasına rağmen şuan su eksiltmesi devam ediyor. Yağ cubuğunda ve kapağında beyazlık var buda bildiğim kadarıyla su karıştırdığı için sanırım.
motor bloğuna herhangi bir test ve uygulama yapılmadı.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
tolga beyin dediği gibi; motor iç basıncı arttığı için oluyordur. o ustayı değiştirin, başka ustaya gidin. ustalığı kötüymüş. üst kapak taşlanma toleransı bittiyse, sıfır üst kapak alınması gerekiyor. bin lira civarlarındadır. blok yüzeyine bakılmalı. gömleklere bakılmalı. eğer honlama yapılmışsa, sıfır piston gömlek sekman çakıldığında sorun düzelecektir. maliyeti 7 bin lira civarında olur. eğer piston gömlek sekman ve üst kapak değişirse 7 bin olur. enerji motorlarda yağ soğutucusu patladığında da suya yağ veriyor.
 
Üst