Renault Fluence (ilk kez alacağım)

bayramklckrn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2021
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
Merhabalar renault fluence hakkında ne düşünüyorsunuz? 150-200 bin km arasında 110 bin tl bütçe ile almayı düşünüyorum. Otomatik alacağım. Beni memnun eder mi? alırken nelere dikkat etmeliyim? Şimdiden teşekkür ederim.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
hocam şahsen ben 200 bini devirmiş dizel ve otomatikten korkardım. otomatikten daha çok korkarım.
arabadan gönlün geçsin diye değil başın ağrımasın cebin yanmasın diye kendimce yorumlayacağım.
hocam 110 bine otomatik değil de 2011-2012 model privilege 1.5 dCi manuel öneririm.
110luk düşük km bulursunuz. manuelde baskı balata şanzıman yağı değiş devam et hesabı olur. ancak otomatikte şanzıman beyni, viteslere geçmeme, atma ötme bir sürü sıkıntı. eski edcleri öneremiyorum kimseye.
motor kaya gibidir bakımları düzenli yapılmışsa 150 bin kmlerde alınır binilir.
hocam kupa olarak çok güzel diyemem focusla kıyaslarsak focus 2-3 gömlek daha üstün arabadır.
içi ve bagajı geniştir ama malzemeler kötü plastiktendir biraz adi ama bu paraya bunu veriyorlar.
az yakıt, ucuza yapılan bakımlar. kazandığı parayı arabaya gömmemek isteyenler için güzel.
ek olarak fluencelerde kiralık/filo çıkması taksi çıkması çok var. ben olsam hesaplı diye filo çıkması almazdım.
bunun dışında rutin şeyler; değişen boya motor lastik durumları vs
 

burakcankaya

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2016
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
hocam selamlar,

200.000km görmüş dizel otomatik arabaya çok girme derim. dizel olmasından kaynaklı zaten parça fiyatları pahalı üstüne birde otomatik diyorsunuz. Bütçeniz çerçevesinde 120-130 bin km de manuel vites olarak bakmanızı tavsiye ederim. Hepimiz isteriz çok az km yapmış yüksek model araç alıp binmeyi fakat ne yazık ki şartlar çok zorluyor. Bende 2 ay önce çok araştırdım sonra yüksek km dizel almaktansa 2006 megane2 benzinli aldım düz vites 155.000km de
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Benim kadjar var 201bin km oldu aynı kavrama otomatik aynı motor dizel 1,5dci k9k647 motor binmeye devam ediyorum. Temiz binilmiş araçsa sorun çıkarmaz. Kavraması illaki eski kışın çok nadir arada titreme yapıyor ama oda normal araba 1.6 ton 200bin devirmiş kavrama, başka bir sorunu da yok, otomatik düşünüyorsan 1 kavrama değişimi gözden çıkarıcaksınız onun dışında keyfine denilecek söz yok. Fluence de kullandım aynı motor aynı şanzıman hiç sorun olmaz temizini bulursan. Sadece Fluence de alırsan Megane 4 de alırsan farketmez bir takım orjinal mais tabla takımı değiştirmeni öneririm. Megane 4, Fluence ve Kadjar ön salıncaklar aynı burçları dikine aşırı derecede bozulmaya meilli o yüzden hiç binmeden değiştir rahat et ama sakın 120-150tl arası olan yan sanayi tabla almayacan o burçlar önemli olan onlarda 1 ayda perte çıkar. Bu salıncak burçları çukura düşmeyi, kasisten hızlı geçmeyi, bozuk yolda hızlı gitmeyi affetmez ya çatlar ya yırtılır araç çekme yapar, direksiyon pozisyonu kayar, konfor kaçar. Onun dışında Türkiye de az yakan çok kaçan araç istiyorsan 1,5dci k9k 646 yada 647 kodlu motoru olan araç alcaksın.
 
Son düzenleme:

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
hocam megane 2 tercihinizden pişman mısınız.
hocam selamlar,

200.000km görmüş dizel otomatik arabaya çok girme derim. dizel olmasından kaynaklı zaten parça fiyatları pahalı üstüne birde otomatik diyorsunuz. Bütçeniz çerçevesinde 120-130 bin km de manuel vites olarak bakmanızı tavsiye ederim. Hepimiz isteriz çok az km yapmış yüksek model araç alıp binmeyi fakat ne yazık ki şartlar çok zorluyor. Bende 2 ay önce çok araştırdım sonra yüksek km dizel almaktansa 2006 megane2 benzinli aldım düz vites 155.000km de
 

burakcankaya

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2016
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
hocam megane 2 tercihinizden pişman mısınız.

2 aylık kullanım neticesinde 2006 model bir arabadan beklentilerimi karşılıyor. Memnun olup olmamak birazda beklentinin ne olduğu ile ilgili bir durum. Bu arabadan 2020 model passat performansı beklersem memnun kalmam hatta hayal kırıklığına uğrarım. Sadece direksiyondaki airbag sargısını değiştirmem gerekti oda zaten kronik bir problem olup birazda bana göre kullanımla ilgili bir problem direksiyonu tam tur çevirip vurdurmamak gerekiyor istanbul göztepede bir arkadaş yapıyordu 20dk ya yenisini takıp sorunu halletti.

Onun haricinde 7 yıldır sürekli dizel araç kullandım. Benzinli atmosferik motorlu bir arabaya göre torku daha yüksek ve turbo desteğinden dolayı performansına alışmıştım ilk zamanlar biraz garip gelmişti açıkcası sonrasında arabanın neye nasıl bir tepki verdiğine alışınca sorun kalmadı. Genel olarak performans konfor olarak baktığımızda 2006 model bir araca göre gayet performanslı ve konforlu. Benzinli olmasından kaynaklı bazen araç stop ettiğinde bile anlamıyorum motor sesi duyulmuyor araç içinde. güvenlik olarak bakıldığında baz paket olmasına rağmen araçta 8 airbag olup ncap testinden 5 yıldız almış bir araç (Direksiyon- yolcu - 2 tane perde - ön iki koltukta ve 2 tane arka C sutunda mevcut sedan modellerinde belki arka C stunda olmayabilir bilmiyorum)
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
hocam herkes elektriksel problemlerinden ve trim seslerinden şikayetçi. motoru zaten 2000den beri kullanıyor sıfır megane yede aynı motoru koyuyor. bunun kabin içi nasıl. bide uzun yolda araba bas bas bağırıyor diyorlar. 120de 4000 devir çeviriyormuş..
2 aylık kullanım neticesinde 2006 model bir arabadan beklentilerimi karşılıyor. Memnun olup olmamak birazda beklentinin ne olduğu ile ilgili bir durum. Bu arabadan 2020 model passat performansı beklersem memnun kalmam hatta hayal kırıklığına uğrarım. Sadece direksiyondaki airbag sargısını değiştirmem gerekti oda zaten kronik bir problem olup birazda bana göre kullanımla ilgili bir problem direksiyonu tam tur çevirip vurdurmamak gerekiyor istanbul göztepede bir arkadaş yapıyordu 20dk ya yenisini takıp sorunu halletti.

Onun haricinde 7 yıldır sürekli dizel araç kullandım. Benzinli atmosferik motorlu bir arabaya göre torku daha yüksek ve turbo desteğinden dolayı performansına alışmıştım ilk zamanlar biraz garip gelmişti açıkcası sonrasında arabanın neye nasıl bir tepki verdiğine alışınca sorun kalmadı. Genel olarak performans konfor olarak baktığımızda 2006 model bir araca göre gayet performanslı ve konforlu. Benzinli olmasından kaynaklı bazen araç stop ettiğinde bile anlamıyorum motor sesi duyulmuyor araç içinde. güvenlik olarak bakıldığında baz paket olmasına rağmen araçta 8 airbag olup ncap testinden 5 yıldız almış bir araç (Direksiyon- yolcu - 2 tane perde - ön iki koltukta ve 2 tane arka C sutunda mevcut sedan modellerinde belki arka C stunda olmayabilir bilmiyorum)
 

burakcankaya

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2016
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
hocam herkes elektriksel problemlerinden ve trim seslerinden şikayetçi. motoru zaten 2000den beri kullanıyor sıfır megane yede aynı motoru koyuyor. bunun kabin içi nasıl. bide uzun yolda araba bas bas bağırıyor diyorlar. 120de 4000 devir çeviriyormuş..


Ben henüz elektriksel sorun yaşamadım. Trim sesi bende de vardı yazmayı unutmuşum ama basit bir şeydi çözdüm hemen. Güneşlik klipsinin bir tane tırnagı kırılmış milim olarak aşağı düşüyordu tıkırtı sesi geliyordu sanki torpidoyu emaneten koymuşsun gibi ses geldiği doğru. Klipsi silikonla yapıştırdım ses felan kalmadı. Uzun yol yapma şansım olmadı fakat 3 yıl önce babamda 2014 model dizel fluence vardı 1.5dci 90bg olan modelden ondada 120 km de 4000 devire yaklaşıyordu zaten. Uzun yolda bağırmasın istiyorsan o zaman 2.0 motor alacaksın yada 6 ileri şanzuman bakacaksın. Dediğim gibi 2006 yılında üretilmiş bir arabadan beklenti önemli. Kabin içine gelince kalabalık değiliz eşim ben ve 4 yaşında çocuğumuz var genişlik olarak bize yeterli geliyor. 185 boyum var tavan yüksekliği yeterli kafam tavana çarpmıyor. Ön koltuğuda kendime göre ayarlayıp arkaya geçtiğimde de gene rahatsız edici bir darlık olmuyor. (Ön koltuk standart seviyelerde yatık tamamen yatırmıyorum.)
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
hocam 2018 1.5 dCi 75lik ve 90lık cliolar kullandım. 5. viteste 3000 devirde 170 giden bir arabaydı. bende R19 var 3000 devirde 105 yapıyor 4000 devirde 140. fluence ve megane nin bu hızlarda 4000 devir çevirmesi mantık olarak yanlış.
Ben henüz elektriksel sorun yaşamadım. Trim sesi bende de vardı yazmayı unutmuşum ama basit bir şeydi çözdüm hemen. Güneşlik klipsinin bir tane tırnagı kırılmış milim olarak aşağı düşüyordu tıkırtı sesi geliyordu sanki torpidoyu emaneten koymuşsun gibi ses geldiği doğru. Klipsi silikonla yapıştırdım ses felan kalmadı. Uzun yol yapma şansım olmadı fakat 3 yıl önce babamda 2014 model dizel fluence vardı 1.5dci 90bg olan modelden ondada 120 km de 4000 devire yaklaşıyordu zaten. Uzun yolda bağırmasın istiyorsan o zaman 2.0 motor alacaksın yada 6 ileri şanzuman bakacaksın. Dediğim gibi 2006 yılında üretilmiş bir arabadan beklenti önemli. Kabin içine gelince kalabalık değiliz eşim ben ve 4 yaşında çocuğumuz var genişlik olarak bize yeterli geliyor. 185 boyum var tavan yüksekliği yeterli kafam tavana çarpmıyor. Ön koltuğuda kendime göre ayarlayıp arkaya geçtiğimde de gene rahatsız edici bir darlık olmuyor. (Ön koltuk standart seviyelerde yatık tamamen yatırmıyorum.)
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Yanlışınız var 5vitesli araçta 120 de 4000 devir çevirmez taş çatlasa 3500, 6 vites EDC otomatik Kadjar var bende 120km hızı 2400-2500max devirde gidebiliyor ki benim araç sınıfının en ağır aracı.
 
Üst