Renault Master Van H2-Tech

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
HİDROJEN ARACI
İklim zorluklarıyla karşı karşıya kalan dizel ve kurşunsuz fosil yakıtlar, daha az CO2 yayan ve çevreye daha saygılı enerjiler lehine giderek terk ediliyor. Bu paradigma değişikliğini bir değere dönüştürmek için Renault Grubu geleceğin tüm teknolojilerine yatırım yapıyor. Grubun araştırma ve geliştirme çalışmaları elbette elektrikli otomobillerin yanı sıra hidrojenli otomobiller, gazlı otomobiller (LPG) ve hibritler üzerinde de yürütülüyor. Renault Grubu için hidrojenli otomobil, sürdürülebilir mobilite için sıfır emisyonlu otomobillere yönelik elektrikli otomobili tamamlayıcı bir çözüm. Renault Grubu hangi hidrojen teknolojilerini geliştiriyor? Mevcut ve gelecek projelere genel bakış.
renault master h2 hidrojen.jpg

Hidrojen arabası nedir​

Renault Grubu, İklim planının bir parçası olarak, 2040 yılına kadar Avrupa'da ve 2050 yılında da dünya çapında karbon nötrlüğü elde etme hedefini belirledi. Grup, bunu başarmak için hidrojenin otomobili %100 elektrikli olarak tamamlayacağına inanıyor. Renault hidrojen ticari aracı zaten bir gerçek. Bu pazarda HYVIA ortak girişimi ile 2030 yılına kadar Avrupa'da %30 pazar payına ulaşılması hedefleniyor . Renault ve Alpine markaları için hidrojenli otomobil konsept aşamasında.
Hidrojenin enerji taşıyıcısı olarak kullanılmasına yönelik iki güç aktarım mekanizması teknolojisi bulunmaktadır: Hidrojen içten yanmalı motor ve hidrojen yakıt hücresi .

Hidrojen içten yanmalı motor, bu gazı yanma odasında oksijenle birlikte yakılan yakıt olarak kullanır.

" Hidrojen arabası " terimi genellikle bir hidrojen yakıt hücresi ve bir elektrik motoruyla donatılmış hidrojenli elektrikli arabayı ifade etmek için kullanılır .

Hidrojen yakıt hücresi nasıl çalışır?​

" Yakıt hücresi " ismi yanıltıcıdır çünkü bu teknoloji yanmadan elektrik üretmektedir .
Pil, tanktaki hidrojen ile ortam havasındaki oksijen arasında elektrik akımı, ısı ve su buharı üreten elektrokimyasal reaksiyona olanak sağlar. Üretilen elektrik, aracı hareket ettiren elektrik motoruna güç sağlayan bir bataryada depolanıyor . Egzozdan sadece su buharı çıkar.
master h2-tech.jpg

Hidrojenli arabanın menzili ne kadar?​

Enerji yönetimini optimize etmek amacıyla, hidrojen yakıt hücresi, hidrojen tankının kapasitesine eklenen kapasiteleri hidrojenli elektrikli aracın toplam özerkliğini oluşturan bir depolama bataryasıyla birleştirilmiştir . Hidrojenli elektrikli
bir otomobilde , hidrojen yakıt hücresi , elektrikli güç aktarma organları için menzil genişletici görevi görür .

Hidrojen arabasının birçok avantajı var: kullanım sırasında CO2 emisyonu yok , önemli ölçüde özerklik ve fosil yakıtlarda olduğu gibi deponun 5 dakikadan daha kısa sürede doldurulması.

Renault hidrojen ticari aracı: Renault Master Van H2-Tech ile şimdiden gerçeğe dönüştü​

İlk üretim Renault hidrojen ticari aracı olan Renault Master Van H2-Tech , son Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı . 2022 yılı sonundan önce pazara sunulan araç, 6,4 kg hidrojen içeren tanklar (4 tank 1,6 kg) sayesinde 400 km menzile sahip.

Renault Grubu için hidrojen şu anda ticari veya profesyonel
filoların ihtiyaçlarını karşılıyor . Bu nedenle, ortak girişimi HYVIA ile bu teknolojiyi öncelikli olarak uzun mesafeler kat eden, şehir merkezlerinin düzenleyici zorluklarıyla karşı karşıya kalan ve genellikle hidrojen şarj istasyonundan çok uzakta olmayan olağan kalkış yeri (depo) ile rutin yolculuklar yapan sürücülere yöneliktir .

HYVIA şirketi (Renault ve Plug Power arasındaki ortak girişimden doğmuştur) profesyonel müşteriler ve topluluklar için “çift güç” mimarisi üzerine tasarlanmış bir dizi Renault hidrojen hafif ticari araç geliştirmektedir : 33 kWh pil, 30 kW yakıt hücresi ve Versiyona bağlı olarak 3 ila 7 kg hidrojen içeren tanklar. Bu teknolojik seçim, 400 km'ye kadar büyük bir özerkliğin yanı sıra hızlı şarj süresini (3 dakika)
mümkün kılar .
renault-master-hydrogene.jpg
 
Üst