Rölantide motor soğutma suyu derecesi ne olmalıdır ?

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba herkese,

Sorum başlıktaki gibi gayet açık " Rölantideki motorun soğutma suyu derecesi ne olmalıdır veya göstergesinde derecesi yazan varsa değeri nedir?" :soru

Sormamdaki amacı da anlatmak istiyorum. İki gündür ısıtmalı silecek suyu ile meşgulüm. İki tip sistem buldum. Birisi elektrikli diğeri ise motor soğutma suyunun ısısından yaralanarak ısıtma şeklinde. Araştırmalarım sonucunda ulaştıklarım;

1) Elektrikli ısıtma sistemi: 50 amper çeken bir sistem, bağlanması 10 dak bile sürmüyor şok ısıtıcılı banyo şofbenleri ile aynı mantıkta çalışıyor. Tam sıcaklığıyla çalışmasını istediğiniz zaman bir sonraki su fışkırtmasını 10 ile 20sn arasında beklemeniz gerekiyor. 99$ + kargo 37$ a amazon da satılıyor. Sakıncası çektiği amper.

2) Motor soğutma suyu ile: Bu sistemde ise bildiğiniz rezistans var. Motor soğutma suyunu bu rezistanstan geçirerek ısıtmayı sağlıyor. Bununda su haznesinin içinde durması gerekiyor. Sakıncası ise soğutma suyunun normal sudan farklı olması eğer rezistansta kaçak olursa silecek suyuna karışma ihtimali var ki eski mercedeslerde bu sistemden varmış.
Ebay de İngiltere 'de birinde buldum, hem deposu pompası hemde rezistansı termostatı içinde. 25 İngiliz Sterlini + 37€ da kargo dedi :)

Başka birşey daha var o da yine mercedes forumlarında gezinirken bir üyenin yazdığı ".. biz önceden bu sistemler olmadan cam suyunu egzoz manifoldundan bakır boruyla dolaştırıp ısıtırdık". Bu da mantıklı geldi ama egzoz manifoldundaki ısıda zarar verir gibi geldi.

Kısacası sulu sistem mantıklı geliyor ama elektrik sıkıntı olmazsa onada yönelebilirim.
 

KuralZ

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Normal şartlarda otto çevrimli standart bir içten yanmalı motorun günümüz verimli çalışma sıcaklığı 88-92 santigrat derecedir. Bu ısı, eğer aracınızdaki donanım buna uygun üretilmemiş ise (ki eğer üretimde bu sistem mevcut değil ise zaten uygun üretilmemiştir) silecek su kabı, silecek su pompası ve tertibat üzerindeki hortum ve çekvalfler zarar görebilir.

Mantıklı seçim antifrizli silecek su katkısı kullanmanız ve silecek suyu olarak saf su veya kireçsiz içme suyu kullanmanızdır. Bu katıklar donmayı önlediği gibi kireçlenmeyi de engeller.

Bunu kullanmamak istediğiniz için su ısıtma sistemi tercih etmek istediğinizi var sayıyorum. O yüzden bir hatırlatma, silecek su tankında ısıtma sistemi kullanacaksanız antifrizli su katkısını kullanmak zorundasınız. Isıl tepkime daha fazla olacağından kireçlenme daha fazla olacak ve silecek su pompası ile silecek fıskiyelerini tıkayacak, silecek su deposu içinde parça parça kireç tabakalarının yüzmesine neden olacaktır.

İlle de bu tür bir düzenek istiyorsanız kontak anahtarına bağlı bir düşük enerjili basit bir resistansı sigorta da kullanarak silecek su kabının ağız kısmından koyun ve silecek su kabının kapağında kablo için delik açarak kullanın, depoyu kesinlikle delmeyin.

Motor soğutma suyunu bu iş için kullanmayın, sistemde gereksiz risk almış olursunuz
 

cagatay52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2011
Mesajlar
2,690
Tepki puanı
41
Puanları
0
Yaş
35
Merhaba herkese,

Sorum başlıktaki gibi gayet açık " Rölantideki motorun soğutma suyu derecesi ne olmalıdır veya göstergesinde derecesi yazan varsa değeri nedir?" :soru

Sormamdaki amacı da anlatmak istiyorum. İki gündür ısıtmalı silecek suyu ile meşgulüm. İki tip sistem buldum. Birisi elektrikli diğeri ise motor soğutma suyunun ısısından yaralanarak ısıtma şeklinde. Araştırmalarım sonucunda ulaştıklarım;

1) Elektrikli ısıtma sistemi: 50 amper çeken bir sistem, bağlanması 10 dak bile sürmüyor şok ısıtıcılı banyo şofbenleri ile aynı mantıkta çalışıyor. Tam sıcaklığıyla çalışmasını istediğiniz zaman bir sonraki su fışkırtmasını 10 ile 20sn arasında beklemeniz gerekiyor. 99$ + kargo 37$ a amazon da satılıyor. Sakıncası çektiği amper.

2) Motor soğutma suyu ile: Bu sistemde ise bildiğiniz rezistans var. Motor soğutma suyunu bu rezistanstan geçirerek ısıtmayı sağlıyor. Bununda su haznesinin içinde durması gerekiyor. Sakıncası ise soğutma suyunun normal sudan farklı olması eğer rezistansta kaçak olursa silecek suyuna karışma ihtimali var ki eski mercedeslerde bu sistemden varmış.
Ebay de İngiltere 'de birinde buldum, hem deposu pompası hemde rezistansı termostatı içinde. 25 İngiliz Sterlini + 37€ da kargo dedi :)

Başka birşey daha var o da yine mercedes forumlarında gezinirken bir üyenin yazdığı ".. biz önceden bu sistemler olmadan cam suyunu egzoz manifoldundan bakır boruyla dolaştırıp ısıtırdık". Bu da mantıklı geldi ama egzoz manifoldundaki ısıda zarar verir gibi geldi.

Kısacası sulu sistem mantıklı geliyor ama elektrik sıkıntı olmazsa onada yönelebilirim.

bana kalırsa şahsi düşüncem orjinalinde olmayan bir sistemi kurmak bazen sıkıntı yaratabiliyor, Motor suyunun dolaşması bence problem hem hortumların oynanması su kaçaklarına neden olabilir. Elektrikli olan sistem ise aracın beynine zarar verebilir. En güzeli iyi bir markanın antifrizli cam suyu renaultun orjinelinin geçen kış denedim gerçekten güzel iş görüyor piyasadakiler ile alakası yok tavsiyem bu tabi karar sizin
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Normal şartlarda otto çevrimli standart bir içten yanmalı motorun günümüz verimli çalışma sıcaklığı 88-92 santigrat derecedir. Bu ısı, eğer aracınızdaki donanım buna uygun üretilmemiş ise (ki eğer üretimde bu sistem mevcut değil ise zaten uygun üretilmemiştir) silecek su kabı, silecek su pompası ve tertibat üzerindeki hortum ve çekvalfler zarar görebilir.

Mantıklı seçim antifrizli silecek su katkısı kullanmanız ve silecek suyu olarak saf su veya kireçsiz içme suyu kullanmanızdır. Bu katıklar donmayı önlediği gibi kireçlenmeyi de engeller.

Bunu kullanmamak istediğiniz için su ısıtma sistemi tercih etmek istediğinizi var sayıyorum. O yüzden bir hatırlatma, silecek su tankında ısıtma sistemi kullanacaksanız antifrizli su katkısını kullanmak zorundasınız. Isıl tepkime daha fazla olacağından kireçlenme daha fazla olacak ve silecek su pompası ile silecek fıskiyelerini tıkayacak, silecek su deposu içinde parça parça kireç tabakalarının yüzmesine neden olacaktır.

İlle de bu tür bir düzenek istiyorsanız kontak anahtarına bağlı bir düşük enerjili basit bir resistansı sigorta da kullanarak silecek su kabının ağız kısmından koyun ve silecek su kabının kapağında kablo için delik açarak kullanın, depoyu kesinlikle delmeyin.

Motor soğutma suyunu bu iş için kullanmayın, sistemde gereksiz risk almış olursunuz

Yorumunuz ve tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. Dediğiniz gibi mevcut sistem buna uygun değil. O nedenle sistemi, su kabı, su pompası ve hortumları üzerinde bütün olarak buldum. Antifirizli sudan vazgeçmem söz konusu değil amaç araç ilk çalıştığında cam üzerindeki buzu hızlıca çözmek ki sanılanın aksine oto camları yapısında sıkıntı yoksa ani ısı değişimine dayanıklı birde sadece kış ayı için değil yaz aylarında da camdan böcek, kuş pisliği temizlemek için ideal.

Bu sistemi bulunduğum yerde eski bir mercedesden cam suyu sıkarken buhar çıktığını gördüm sürücünün yanına gittim nedir bu diye kaputu açtı anlattı, konuştuk biraz, yıllardır kullandığını sıkıntı olmadığını anlattı ilgimi çekti. İnternetten araştırdığımda da bazı kullanıcılarda radyatör suyunun cam suyuna karışabileceği sorunu olduğunu öğrendim. Tamamen rahatlık amaçlı :) Kesinlikle orjinal sistemde delik veya kesim yapmayı düşünmüyorum. Uygun olursa çıkartıp sistemi bütün haliyle kurmak niyetindeydim.

Elektriklide ise amperler çok yüksek ki sistem zaten motor çalışınca devreye giriyor. Kontaktan değil direkt olarak aküden bağlantı yapılıyor motor çalıştığındaki voltaj yükselmesine göre tetik alıyormuş. Misal 12v değilde 13v olduğunda. Anlık ısıtma sağladığından da dediğim gibi 10 ile 20sn arasında beklenmesi öneriliyor. Beklenmezse sıkıntı olmadığı sadece maksimum sıcaklıkla püskürtme yapılmayacağı yazıyor. İşin garip tarafı kullanan çok ve herkesde memnun kalmış. Ama ben yinede tavsiyelerinizi ve görüşlerinizi almak istedim sonuçta ikiside riskli sistem.
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
bana kalırsa şahsi düşüncem orjinalinde olmayan bir sistemi kurmak bazen sıkıntı yaratabiliyor, Motor suyunun dolaşması bence problem hem hortumların oynanması su kaçaklarına neden olabilir. Elektrikli olan sistem ise aracın beynine zarar verebilir. En güzeli iyi bir markanın antifrizli cam suyu renaultun orjinelinin geçen kış denedim gerçekten güzel iş görüyor piyasadakiler ile alakası yok tavsiyem bu tabi karar sizin

Teşekkürler. Elektrikli sistemi alıp direkt olarak aküye bağlasam acaba beyne zarar verir mi?
 

KuralZ

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Doğrudan aküye bağladığınız sistem aşırı amper çekip aniden kesmeyecek, bunu sıklıkla tekrarlamayacak ise elektroniğe zarar vermeyecektir.
 

cagatay52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2011
Mesajlar
2,690
Tepki puanı
41
Puanları
0
Yaş
35
Teşekkürler. Elektrikli sistemi alıp direkt olarak aküye bağlasam acaba beyne zarar verir mi?
Aküye baglarken sigorta ike korunmalı ben bu sistemi tavsiye etmiyorum açıkçası şahsi düşüncem elektrik sistemi ile oynamak pek yaralı olmaz
 

KuralZ

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Harici kullanım için 50A anormal bir yük getirir. Anlık veya değil farketmez, 50 amper diyorsunuz. Şahsen tasvsiye etmiyorum.
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Konu yüksek amperli elektrik olunca bende açıkcası çekiniyordum.

Bugün ne olursa olsun alıp takacağım dedim kendi kendime, siteye girip baktım satıcının elinde bu üründen hiç kalmamış. Başka satıcılarda vardı ama Türkiye ye posta gönderende bir tek o satıcı vardı. :) Olmayacınca olmuyor. Hayırlısı.

Bu iki sistemden tamamen vazgeçmek zorunda kaldım ama aklıma başka bir yöntem daha geldi bugün. Onuda haftasonları deneyip buraya eklemeyi düşünüyorum. Onda risk yok.:eyv

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim tekrar.
 
Üst