Sıfır Araçta Turbo Borusundan Yağ Sızıntısı ve Vitesten Çıkma Problemi

tunahanyk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2017
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Herkese Merhaba,

Bu yıl Mart ayında yeni kasa 1.5 DCİ Symbol alarak bu kervana katıldık ancak sıfır araçta karşılaştığımız ve servisin çözüm üretmediği iki sorun canımızı sıkmakta. Belki daha önce karşılaşan olduysa servisin bu işgüzarlığı konusunda farklı yol izlemeyi düşünüyorum.

İlk sorun; aracı ilk aldığımızdan beri motorun üzerindeki boruda hafifçe yağlanma ve sızıntı oluyor. Serviste bunun turbo borusu olduğunu öğrendim. Servisteki kişiler bunun her sorunda olduğu gibi normal (!) olduğunu turbo zorlanınca olabileceğini söylediler. Yağ silindi ancak tabiiki sonrasında o bölge yeniden yağlandı. Araç şu an 23.000 km'de. Fotoğrafta kelepçenin olduğu bölgede görünmektedir.

f3d4ddde09d94872c982ac1cc641f737.jpg


Diğer sorun ise araç 5. Vitesten bariz bir şekilde zor çıkıyor elle eksta güç uygulamak gerekiyor. Servisteki arkadaşların dalga geçer yorumları yine bunun normal olduğu sorun olsa aracın vitesten hiç çıkmayacağı şeklinde oldu.

Bunlarla ilgili Edirne servisiyle görüştük. Araç İstanbul'da ABC Otomotiv'den alındı. Şimdiden Renault'a mail gönderdim ben. Sıfır olarak aldığımız araçta böyle şeylerle karşılaşmak ve yetkili serviste bu insanı aptal yene koyar yaklaşımı görmek hiç hoş değil.

Sizlerden ricam, sorunların neler olabileceği ile ilgili fikri olan varsa ben servisi buna göre yönlendireyim ya da İstanbul'da önereceğiniz servis varsa orayı da deneyebilirim. Sonrasında çözüm bulamazsam kendilerine karşı ayıplı mal nedeniyle hukuki bir sürece girişeceğim.

Şimdiden teşekkür ederim yardımınız için.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ahmet27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Turbodaki yaglanma araci zorluyorsaniz olabilir. Resimden pek anlaşılmiyor ama karter havalandirma diye birsey var. O havalandirmayi turbo emis borusuna verirler. Eger yag terleme yapipta oyle cikiyorsa sikinti olacagini sanmiyorum. Tabiki bu yag eksitme yoksa gecerli. Bariz sekildr eksiltiyorsa sıkıntı. Vites meselesine bakmalari lazim.acaba bir yerdekasmami var. Debriyaj ayirmiyor desek bütün viteslerde yapmasi lazim ustune düşün garanti varken

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

tunahanyk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2017
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Turbodaki yaglanma araci zorluyorsaniz olabilir. Resimden pek anlaşılmiyor ama karter havalandirma diye birsey var. O havalandirmayi turbo emis borusuna verirler. Eger yag terleme yapipta oyle cikiyorsa sikinti olacagini sanmiyorum. Tabiki bu yag eksitme yoksa gecerli. Bariz sekildr eksiltiyorsa sıkıntı. Vites meselesine bakmalari lazim.acaba bir yerdekasmami var. Debriyaj ayirmiyor desek bütün viteslerde yapmasi lazim ustune düşün garanti varken

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hızlı dönüşünüz için teşekkürler,

aracı babam kullanmakta ve gayet sakin kullanır. Yani araca zarar verecek bir zorlama asla yapılmadı diyebilirim. İlk 20.000 bakımında bir yağ eksiltmeden bahsedilmedi, araçta da göze çarpan bi eksiltme olmadı bizim gördüğümüz.

Vites meselesinde dediğim gibi beyefendilerin ilgilenme kriteri "aracın vitesten hiç çıkmaması" imiş :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst