Symbol Benzinli Tekleme

Aytskal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
2007 Benzinli Symbol sahibiyim 76 binde orjinal km si ve 71 binde ilk defa atiker LPG bağlattım aracımın termostatını 1 ay önce kaşıntıdan değiştirttim.Değişim yaparken hava filtresi girişini usta söktü ardından termostatı söktü ve akan antifiriz motordan monifoldun yanından aşağıya döküldü.Aracı aynı gün 50 km kullandım ve sorun yaşamadım.O gün acil bir durum oldu ve arabamı yaklaşık 1-2 km kadar parkedene kadar hızlı kullanmak zorunda kaldım.Arabayı asla zorlamam ve düzgün kullanırım o gün mecbur kaldık.Arabayı o gece motoru temizledim kabloları Ateşleme bobinini monifoldu motorun yanlarını her yerini fırça ile temizledim sadece tozunu aldım.Sabahı arabayı çalıştırıp işe giderken yolda titremeler hissettim tesadüftür dedik ve arabayı parkettik.Ben aracımı haftada 100 km hafta sonu kullanıyorum ve hafta ortası rölantide 3 yıldır boşta yaklaşık 3-4 dk çalıştırırım.Hafta sonu arabayı yine eve giderken boş yolda kullandım yokuşta düşük hızda düşük viteste tekleme oluyor araç pat pat alttan ses geliyor gitmiyor gaza asılmak zorunda kalıyorum arabayı benzine geçirdim.Araçta bir süredir birkaç aydır Rölantide titreme hissediyordum.Benzinde tekleme oluyormu emin değilim ve araç normal ısısına ulaşınca düşük hızda düşük viteste tekleme oluyor.Araba yeni Yola çıktığında devir yaklaşık 1000 Rpm civarı sorun yok motor ısınınca 500-600 aralığına iniyor sonrasında titreme oluyor.
LPG servisine götürdüm gaz kötü dediler bitirmemi istediler göze alamadım depoyu boşattırdım 30 tl. olmadı.Lpg ayarı yaptılar yada yaptık dediler 40 tl olmadı.Arabanın bujilerini LPG ye özel çift tırnak buji ile yeniledim 120 tl.Olmadı Kabloları yeniledim 90 tl olmadı şimdi ateşleme bobini diyorlar ve ben gerilmeye başladım.Ateşleme bobinini boşuna değiştirmeden nasıl arızalı olduğunu anlarız nasıl ölçeriz bobin bu sonuçta nasıl direnç görebiliriz teşekkürler.
Motor neden pis diye düşünmeyin lütfen :( bu arıza yüzünden içimden temizlemek gelmiyor araçtan soğudum.

az3Z1Q.jpg
 
Son düzenleme:

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Öncelikle geçmiş olsun aracınızın akü eksi kutup başını söküp yarım saat kadar bekletin ardından LPG nin sigortasını söküp aracı bir süre yaklaşık 150~200 km kadar benzinde kullanın ( farklı günlerde de olabilir) daha sonra LPG li kullanımda sorun devam edecek mi bakalım
 

Aytskal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Öncelikle geçmiş olsun aracınızın akü eksi kutup başını söküp yarım saat kadar bekletin ardından LPG nin sigortasını söküp aracı bir süre yaklaşık 150~200 km kadar benzinde kullanın ( farklı günlerde de olabilir) daha sonra LPG li kullanımda sorun devam edecek mi bakalım
LPG servisi araç duruyorken gaz verdi ve Pc bağlantısı ile kesinlikle LPG de sorun olmadığını belirtti ??Ateşleme sorunuymuş , öyle diyorlar.Bende o nedenle ateşlemeye yöneldim benzindede rölantide çok hafif titriyor.Belki araç benzindede tekliyor ama farkedemiyoruz emin değilim Benzin daha yanıcı olduğu için toleransı olabilir diye tahmin ediyorum...Arabanın - kutup başını söküp resetlemeyi deneyeyim...Bu arada LPG garantisi devam ediyor Bu yıl Mayısta bağlattım ve 5000 km kullandım.
 
Son düzenleme:

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
LPG servisi araç duruyorken gaz verdi ve Pc bağlantısı ile kesinlikle LPG de sorun olmadığını belirtti ??Ateşleme sorunuymuş , öyle diyorlar.Bende o nedenle ateşlemeye yöneldim benzindede rölantide çok hafif titriyor.Belki araç benzindede tekliyor ama farkedemiyoruz emin değilim Benzin daha yanıcı olduğu için toleransı olabilir diye tahmin ediyorum...Arabanın - kutup başını söküp resetlemeyi deneyeyim...Bu arada LPG garantisi devam ediyor Bu yıl Mayısta bağlattım ve 5000 km kullandım.
Reset lemeden sonuç alamaz iseniz Oto elektrikçi ile de görüşün durumu ellerinde bobin varsa test ederseniz
 

Aytskal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Az önce Resetledim kullanıp bakacağım mahalledeki elektrikçiye uğradım tamirciye git dedi hımm.Bakalım deneyelim.
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
!! LPG de sorunsuz çalışıyorsa !! Bobinler bujiler ve buji kabloları sağlamdır. Sorunu benzin hattında aramak lazım.
* Benzin kalitesi kötüdür.
* Benzin pompası arızalıdır.
* Benzin filtresinin değişme vakti gelmiştir.
.....

Bobini test etmek istiyorsanız buji başlıkları tarafından bobin kablosunu tek tek çektirin. Çektiğiniz kablo motorda teklemeye sebep vermiyorsa bobin veya o pistondaki buji arızalıdır. Yalnız dikkat edin o kabloda yüksek akım var kalın bir eldiven kullanın bujiye çok yakın yerden tutup çekmeyin.
 

Aytskal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
!! LPG de sorunsuz çalışıyorsa !! Bobinler bujiler ve buji kabloları sağlamdır. Sorunu benzin hattında aramak lazım.
* Benzin kalitesi kötüdür.
* Benzin pompası arızalıdır.
* Benzin filtresinin değişme vakti gelmiştir.
.....

Bobini test etmek istiyorsanız buji başlıkları tarafından bobin kablosunu tek tek çektirin. Çektiğiniz kablo motorda teklemeye sebep vermiyorsa bobin veya o pistondaki buji arızalıdır. Yalnız dikkat edin o kabloda yüksek akım var kalın bir eldiven kullanın bujiye çok yakın yerden tutup çekmeyin.

Araç sıralı sistem LPG li Servisin yorumu LPG de tekleme ateşlemeden oluyormuş. Bujileri çift tırnakla yeniledim Bahsettinizi yapıp buji kablolarını çekip tek tek test edeceğim Tüm oklar bobini gösteriyor mutlakada değiştireceğim...
Burası Forum objektif şekilde düşüncemi aktarmak istiyorum faydalı olmak amacım , Tartışma başlatmak istemem ama araştırdığım kadarı ile !! Lpg Ayarı Kötüyse !! Clio ve Symbol eski seri araçlarda LPG ilk bağlandıktan sonra ateşleme bobinleri arızalanıyormuş ve benim araca LPG bağlanalı 7-8 ay oldu.Bunun nedenide çok açık 12 yaşında araç 12 yaşında bobin Benzinin yanıcılığı LPG den daha yüksek ve daha az güç gerektiriyor Bizim Aracın Ateşleme Bobini elbetteki LPG göre dizayn edilmedi sonuçta bunlar bobin ve yük yedikçe hasar görür.Bu nedenle doğru bir iş yapıp bujilerimi LPG uyumlu çift tırnak ile dün yenilemiştim.Buji değişimine 120 tl vermiştim ama fiyat 80 tl araya Usta girince böyle oldu.Bugünde gidip ateşleme bobinini değiştireceğim.Tüm işaretler ateşleme bobinine gidiyor değiştirip deneyeceğim umarım sorun çözülür.
Bu arada LPG servisindeki arkadaş bunu bana belirtebilirdi yuvarlak konuştu tamircilere artık güvenmiyorum bobini söküp ben değiştireceğim.
 
Son düzenleme:

Aytskal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sabah Buji kablolarını tek tek çekip baktım net sonuca varamadım ama yeni kablolar bujilere sıkı geçmiyor kargaburun ile sıktım.Eşrefpaşada Parçacıya gittim ateşleme bobini sordum Çin Malı var dedi 70 tl beğenmedim almadım. Karabağlara geçtim Orjinal 286 tl yan sanayi yerli malı çok satan bir markaymış 90 tl onu aldım. Bobini yol kenarında kendim değiştirdim titreme LPG de bariz biçimde azaldı eve geldim ve 2 saat sonra tekrar marş bastım normalden uzun marş bastı Balçovaya indim.AVM lerin orada alt geçit çıkışı 2. vitesten 3. vitese geçişte tekrar tekledi , ama bariz biçimde titreme azaldı.Kenarda bu defa yeni aldığım buji kablolarına baktım pek beğenmedim açıkçası sıkı geçmiyor eskileri orjinal ve daha iyi onları bağladım.1 ayımı özelliklede hafta sonumu mahvetti Hanım kafayı yediğimi düşünmeye başladı ;) Hatay Üçyola Eve döndüm yokuş yukarı tekleme yapmadı titreme çok azaldı LPG de bu kadar olur bakalım sonuç ne olacak Pazartesi başka bir LPG firmasından randevuda aldım yarın araç yatacak.

Ateşleme bobini altında Renault SAGEM yazıyor bu orjinalmi merak ettim ?? İlaveten altında çatlak var ama atlama yapmamış kontrol ettim.Yerli firmayı tercih ettim çünkü yaptığım iş nedeni ile Ülkemizde Üretilemeyen ekipmanlara mecburen nasıl miktarlar ödediğimizi , onlarında teknolojilerini nasıl sakladıklarını görmek beni üzüyor.Tabi kalite ve güvenilirlik sağlandığı sürece her zaman yerli ürünleri tercih ederim.

Lb31da.jpg


W7Y1AQ.jpg
 
Son düzenleme:

Aytskal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
araba değişimi veya yetkili servis 1-2 bin tl şart :D

hahahahahh

Arabamdan memnunum aslında 3 yılda 1-2 sorun çıkardı , arabayı yaptırmadan halletmeden satmam bu doğru olmaz.Yetkili servisin en büyük farkı Diagnostic cihazı program olsa ben o işi halledebilirim ama çok uğraştırır Sokette heryerde bulunabilen bir şeye benzemiyor uğraşmaya değmez.

Bu arada şimdiden 500 tl yi geçtik :(

https://www.outilsobdfacile.com/location-plug-connector-obd/Renault-Clio-2
 
Üst