Symbol rölanti

Atı tuana

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2021
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Araç Renault seymbol 2011benzin LPG araç silkeleme yapıp stop ediyor du buji buji kablosu ateşleme bobini değişti yine aynı gaz kelebeği temizleme yapıldı değişim yok derken kelebek değişti orjinali ile ama şimdi hafif bir rölanti dalgalanma var birde fan veya klima açınca rölanti düşüyor geri yükseliyor kelebek adaptasyon yapıldı sarz dinamo kontrol edildi sorun düzelmedi böyle durum yaşayan varmı acaba
 

nc13

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Puanları
3
Tüplüyü bilmiyorum Benzinli için tecrübemi yazam birine lazım olur. Bu sorun çok farklı sebepten olur. Birinci emme manifoldu üzerindeki map sensörü karter havalandırma borusunun tam karşısında olunca sürekli yağlanıp kirleniyor balata spreyi ile sürekli temizlik istiyor ama sökmeden önce dibini biraz spreyleyinki sökerken contası yırtılmasın, ikinci sorun Boğaz Kelebeği vidalı değil perçinli tamiri olmuyor yada zahmetli ve adaptasyon sürekli bozuluyor Throtle Reset uygulama ve OBD II bağlantı aleti bluetooth lusu (orijinali 300 Tl) ile sanayiden daha iyi resetledim daha iyi reset uygulama varsa daha iyi olur ben bunu bulabildim hemde ücretsiz, Kelebeği içten temizlemezsen olmuyor söküp her temizlemede ustaya para ve sonra adaptasyona para derken sıfır kadar para gidiyor bunun için ince ucu nuzullu uzun hortumu olan balata spreyleri var map sensör girişinden hortumu sokup kelebek içten temizlenebilir ama bu işlemden sonrada motor ilk çalıştırmada sarsıntı yapıyor balata spreyi yanıcı maddedir pistona biraz akıyor sprey kuruması için en az yarım saat beklenip kontak yapılırsa sonra düzeliyor. Diğer ve önemli bir rolanti sorunuda symbollarda önden bakınca solda ön çamurluğun altında bir kutu var sis farının tam arkasında içinde boncuk gibi kömür var işte burdan çıkan bir hortum emme manifoduna gidiyor bu hortum yerinden çıkık yada bozuksa rolanti 1800 lerden inmiyor ne yaparsan düzelmez bunu sanayide bilen usta bulamadım kırıksa yapıştır düzelir yada sorunu tamir ettir bu kesinlikle önemli. Diğeri bujiler, öyle 40-50 bin KM filan dayanmıyor 5-10 bin KM gidiyor motor soğukken söküp mazota yatırıp fırçalayıp temizlemek ucunu zımpara yapıp 0,8 sentil ile açıklığı ayarlamak gerekiyor, bu sayede arada temizleyip 20-30 bin km kullanılır, buji test cihazı ile kontrol edildiğinde sağlamsa ve porselen sağlamsa kolay kolay bozulmuyor ustalar temizlemeden boşyere atıyor, en ucuz orijinali serviste 1500 tl yi geçmiş artı işçilik, lityum ve iridyum daha farklı. Dïger sorunda ateşleme bobini bakır uçlar kirlenmiş oksitlenmiş yada bozulmuş olabilir arada bir kablo sıralamasını bozmadan temizlenmeli bobin kablo da kontrol edilmeli. Gelelim en hassas konuya bobin kablo sıralamasına, piston sıralama önden bakınca trigerden yani soldan sağa doğru 1 2 3 4 iken bobin üzerinde tam tersi yazıyor 4 3 2 1 yazıyor, siz yine piston sıramaya göre bobindeki numaradan 1 i 1.pistona 2 yi 2.pistona........ gideceksiniz çapraz gibi oluyor ortada bir metal aparat var orda toplarsınız, ters bile bağlasan renolarda yine çalışır ama motora zarar verir rolanti tutmaz motor çalışırken kablo sök tak yaparakta doğru sıralama bulunabilir. Ateşleme pistonlarda 1 3 4 2 dir bunu beyin ayarlar ama kablo sıralama ateşlemeye göre değil piston numarasına göredir. Sanayide bilen az servis bile bakıp anlamadı. Bide yakıt iyi değilse ateşlemede piston farkı oluyor tekleme rolantiye etki ediyor, diğer konu enjektör kalibrasyonu bozuksa buda yapar, istanbulda eskilerden tam ayar yapan bir iki usta var diye duydum. Aklıma bunlar geldi, yapa yapa öğreniyoruz . Tamirci değilim elim biraz yatkın meraklıyım diyelim öğrenmeyi severim, bu gidişle servis açacam galiba.
 
Son düzenleme:
Üst