Symbol Ses Yalıtım ve Trim Ses Giderme

Bakick46

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Herkese tekrar merhaba araca geçen haftalarda yaptığım ses yalıtım ve trim ses giderme işlemlerinden kalan fotoğrafları ve bilgileri aktarmak istiyorum. Araç 2011 Symbol bu araçlardaki trim sesleri bilenler iyi bilir plastik aksam kalitesinden ve işçiliklerden kaynaklı çok fazla rahatsız edici sesler çıkarıyor ve uzun yolda araç içine giren sesleride bir o kadar fazla.Çok beklentiye girmeden internetten bir markanın ses yalıtım bandını aldım 6m[SUP]2[/SUP] bir tarafı yapışkanlı olanlardan ve işe başladım.Çok fazla resim yok elimde o yüzden bundan sonraki paylaşımlar için daha detaylı ve kapsamlı fotoğraflar veya videolar çekerek daha çok yardımcı olacam.

Toplam MALİYET -- 175 TL

1-) İlk olarak ön 2 koltuk sökülüyor. Bunun için 4 adet civata var. Daha düzgün işlem yapma açısından ben koltukları rayları ile beraber sökmek istedim bunun için aracı kriko ile kaldırarak altına girmeniz gerekiyor. Koltukların 4 er tane civatalarının 2 şer tanesi plastik kapak var onların altında 2 tanesi egzoz üzerindeki sacın arasında bunları söktüğünüzde koltukları kaldırarak alabiliyorsunuz.

LvQ4M1.jpg


2-) Arka koltuk çok kolay sökülüyor kaldırdığınız zaman 2 adet geçme yeri var rahatlıkla sökersiniz. Arka koltuğun yaslanılan yeri içinde 2 Adet Tork civata var(Üst resimde bir tanesi gözüküyor en alt orta kısımda) onları söktükten sonra baş ve sonlardaki geçme raylarından yukarı çekerek çıkarıyorsunuz.



3-)Plastik aksamlar için fotoğrafları bulamadım ama hepside klips birbirine geçme biraz dikkatli şekilde çekme işlemiyle rahatlıkla cıkartılıyorlar. Bazı parçaların temizlenmiş montaja hazır halleri bunlar(Arka koltuğun kılıfını söktüm yıkadım ama sakın sökmeye kalkmayın koltuk kılıflarının sökümü gerçekten ama gerçekten çok zor ve sinir bozucu mümkünse halı yıkama süpürgesi ile temizleyin)

9YG5Z3.jpg

3-) Taban halısını almak için sağ ve sol ön paspasların uç taraflarında düz vida klipsler mevcut birde arka koltuğun orada bir adet sağda bir adet solda geçme klips mevcut bunları çıkardıktan sonra taban halısını alabilirsiniz. Arka cam önündeki gri döşeme için ise sadece 3 adet klips mevcut birde emniyet kemerinin kapağı. Emniyet kemer kapağını alttan kastırdığınızda direk yukarı atıyor ve rahatlıkla cıkıyor. Bu parçaları Bulaşık detarjanı olan pril ile bir güzel temizledim diğerleri hem zor temizliyor hemde çok zarar veriyor.Bunların yanında bagaj döşemelerinide söktüm temizlemek için onlardada 2 ve 3 adet toplam 5 adet klips mevcut

OrEZpQ.jpg

Yalıtım sonrası Görüntü ve Deneyimler

Öncelikle şunu söylemeliyim kullandığım malzeme piyasadaki ucuz ürünlerden bir tanesi. Yalıtımı arkadaşım ile birlikte gerçekleştirdim.Araçta sağ sol ön paspasların altındaki çok kalın bir kauçuk parçadan başka yalıtıma dair en ufak bir parça dahi yok. Görünen ufak parçalarda büyük ihtimal kritik noktalardaki titreşimleri azaltmak için bırakılmış. Araçtaki en büyük problem olan tuhaf gacırtılar, çukurlara girip çıkarken çıkan berbat plastik sürtme sesleri genel olarak trim sesler önceliğimdi ve bu sebepten çok detaylı uğraştım plastiklerin birleşim noktalarındaki temaslarını araya ince yalıtım süngerleri bırakarak çözüm getirdim. Bu sayede araçta neredeyse plastiklerin hemen hemen tamamı birbirine temas etmiyor ve araç sıfır alındığı güne döndü binenler çok şaşırıyor
:D Ses yönünden symbol ancak bu kadar olabilir diyebilirim. En çok arka taraftan ses alıyordu ve şuanda araç ön taraftan aldığı ufak bir motor sesi dışında ciddi değil rahatsız edici normal bir ses bile almıyor. Desibel ölçümü yapmadım. Araç stabilize yolda neredeyse eskinin sıfır asfalt yolundaymışçasına gidiyor. Kısacası bu araca kesinlikle ses yalıtımı yapılması gerekmiş. Eli yatkın olan bu işe girişebilecek herkese tavsiye edebilirim gerçekten devasa bir fark var.Ben davlumbaz ve kapılara yapmadım oralarada yapmış olsaydım galiba içeride orta seviyede mükemmel bir müzik keyfi yaşayabilirdim qwqw

Ek olarak paspasların denk geldiği yerlerede elimde bulunan şiltelerden keserek yerleştirdim boşluk fazla olduğu için bir nebzede olsa doldurur diye düşündüm.

6Dmk4l.jpg


WXbZl4.jpg

3OAaX9.jpg

RgQVaY.jpg

Göğüs Trim Sesleri

Gördüğüm symbol araçlarının çoğunda göğüsün tam ortasındaki saatin bulunduğu bölgeden çok gıcırtı geldiğine dikkat etmiştim. Söktüğümde karşılaştığım manzara plastik pressleme ile birleştirildiği için yarı yapışmış yarısı yapışmamış yani çok fazlada üzerine düşmemişler diyorum ben. Bu bölgelerin altlarına yalıtım bandında parça parça yerleştirdim ve göğüsten gelen seslerin yüzde 90 kadarı kesildi. Yalıtım bandı ile karşılığına gelen plastiklerle temasını kestiğim yerler ise fotoğrafta kırmızı içine aldım.(Çok kalın bir kaplama olursa karşılığı olan plastiklerin geçme yerlerine geçmez ve kastırır olabildiğince ince birşey yapıştırın yeterli)

nbE2Aa.jpg


Belittiğim gibi ilk başta paylaşım aklıma gelmemişti o yüzden çok detaylı yazamadım çizemedim ama parçaların sökümü olsun bu konularda merak edilenler olsun her konuda mesaja dönüş sağlayabilirim. Bundan sonraki paylaşımlarımda detaylara çok fazla değinecem herkese İyi Forumlar :eyv:eyv
 
Son düzenleme:

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Neredeyse bir D segment kadar sessiz olmuştur . Elinize emeğinize sağlık güzel paylaşım teşekkürler [emoji122][emoji122]
 

medetres

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Resim veya video olsaydı yapacak olan arkadaşlara da fikir verirdi.Ben de bu konuyu araştırıyorum takipteyim.
 

Teyfik27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
32
Helal olsun iyi cesaret etmissinz ben göğüs saatini değişmek istiyorum ama onu bile sökmeye cesaret edemedik daha
 

aliuzkp

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Şub 2020
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Konuyu hortlatmış gibi olacağım fakat bende Clio 4 1.5 joy aracıma ufak tefek yalıtımlar yapıyorum. Bagaj kısmını ve silecek motorunun olduğu alt kısımları bitüself kaplayarak başladım işe. Kapı etrafına ekstradan kauçuk D fitil geçtim. Nispeten daha iyi..

Havalar biraz daha iyileştikten sonra kapı içlerini de bitüself + kendinden yapışkanlı ses yalıtım süngerleri ile doldurmayı düşünüyorum. Torpido alt kısmında, ulaşabildiğim kadar yukarıdan başlayarak koltukları da söktükten sonra arka kısma kadar önce bitüself üzerine de Cam yünü yada Taş yünü ile zemine döşeme yapmayı düşündüm. Bir kaç yerde okumuştum ses yalıtımı konusunda da işe yaradığını fakat emin olamadım.

Sizce taş yada cam yünü ses yalıtımı konusunda az da olsa iyileştirme sağlayabilir mi?
 

sipartacus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Yalitim amacli kullanilan taş yünü bence arac icine uygulamaya uygun olmaz. Bunun yerine arac ici yalitim malzemesi kullanmanizi tavsiye ederim.
 
Üst