Talisman chip tuning

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Konuyu bir kaç gündür takip ediyorum. Arkadaşların tecrübelerini burada paylaşması gerçekten çok güzel. Bu sebepten ötürü herkese teşekkür ederim. Ancak bir sıkıntı var. Ben 2013 1.5dci edc icon fluence kullanıyorum. Bu aracın edc şanzımanı max 250 Nm torka dayanıklı. Eğer araç yazılımla 135 hp ve 300Nm tork değerlerine çıkartılırsa motor max güçte şanzımanın kalırabileceği max torku aşmış oluyor, özellikle tam gaz durumlarında şanzıman aşırı yük altında kalacak ve pimi çekilmiş el bombası gibi her an patlayabilir. Bu konuyu atlamamak lazım. Yani aracı 30-40 hp arttırmak herhangi bir zarar vermez demek çok iyimser bir yaklaşım olur. Saygılarımla.

dostum şimdi şöyle söyleyeyim şanzıman en büyük yükü kalkış esnasında yüklenmeyle yaşar..3-4-5-6 cı viteslerde şanzımanın dağılması eğer başka bir teknik arızası yağı vs eksik değilse bakımlıysa mümkün değildir..en büyük yük kalkışta olur..zaten şanzımanın dayanma torkunuda kalkış torkuyla belirlerler..fluancede mevcut fabrika ayarı tork nedir tam bilmiyorum ama şanzımanlar genelde + %30 mantığı ile üretilir..yani aracın mevcut torkunun %30 fazlasına çok rahat dayanır..sınırda üretim yapılmaz..bu ürünün garanti edilen sürede riskli bir şekilde arızaya geçmemesi içindir..yoksa üretici garantisi bitmeden mekanik sorun çıkaran şanzımanlarla boğuşmak zorunda kalır..bir araç standart sakin kullanan bir insana göre değil sürekli sert ve agresif kullanan insanlar baz alınarak testlerden geçer...bazı ürünlerde çekme dayanımı vardır bilirsiniz...basitçe olta kamışlarından örnek vereyim..35 kg balığa kadar dayanıklıdır yazar kamışta...aslında 50 kg kadar dayanmaktadır..ama üretici 35 olarak lanse eder ki 36 kgbalık çekenin elinde kalmasın olta...araçlarda bu şekildedir...200 hp ye dayanacak motorlar 110 hp 130 hp gibi beygir güçleriyle piyasaya sunulur ki üreticiler müşterilerinin mahkemeleriyle uğraşmasın ve vaad etti sürede aracın garantili bir şekilde müşterisi kullanabilsin.. yani anlayacağın 50 nm torkla şanzıman zarar görmez..çin malı bir araç değilse tabi :)..denemişliğimiz vardır..burada standart şanzımanıyla epey güç elde edilmiş eski kasa bir kango var..hatta youtube de ''ar kangoo'' diye videosu da var karabağlardaki bir arkadaş...0-100 7.3 sn gibi bir hızlanması var..eğer bu kadar küçük tork aralıkları dayanımı ile sunulsaydı araçlar şanzımanı dikiz aynasından görmesi gerekirdi..

bak buda videosu..

https://www.youtube.com/watch?v=YbnJ4oHqu5Q
 
Son düzenleme:

HPI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Sayın Entrapman, görüşlerinize katılmamakla birlikte "şanzıman en büyük yükü kalkış esnasında yüklenmeyle yaşar" sözünüze de karşı çıkıyorum. Düşük viteslerde gaza ani yüklenmeler sonrasında motorun ürettiği torktan şanzıman, yüksek viteslere oranla daha iyi hızlandığı için daha az etkilenir. Şöyle düşünün; düşük viteste gaza abandığınızda araç hızlanmaya başlayarak şanzımana binen yükü kademeli olarak azaltacak ancak yüksek viteste gaza yüklendiğinizde araç daha ağır hızlanacağı için şanzıman yükü daha çok hissedecek. Dahası chip tuning ile güç artışı turbonun wastegate' inin daha geç açılması yada hiç açılmaması ile sağlanmaktadır. Bu ise turbonun tasarlanandan çok daha yüksek devirlerde dönerek daha yüksek basınç değerlere ulaşması ile sağlanmaktadır ki burada bahsettiğimiz dakikada 150.000-200.000 devirlerden daha yüksek rakamlardır. Bu hızlara göre tasarlanmayan turbo yataklarının durumunu siz düşünün. Araçlarına chip tunning yaptıracak arkadaşlar bu riskleri göz önünde bulundurmalıdır.
 

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Sayın Entrapman, görüşlerinize katılmamakla birlikte "şanzıman en büyük yükü kalkış esnasında yüklenmeyle yaşar" sözünüze de karşı çıkıyorum. Düşük viteslerde gaza ani yüklenmeler sonrasında motorun ürettiği torktan şanzıman, yüksek viteslere oranla daha iyi hızlandığı için daha az etkilenir. Şöyle düşünün; düşük viteste gaza abandığınızda araç hızlanmaya başlayarak şanzımana binen yükü kademeli olarak azaltacak ancak yüksek viteste gaza yüklendiğinizde araç daha ağır hızlanacağı için şanzıman yükü daha çok hissedecek. Dahası chip tuning ile güç artışı turbonun wastegate' inin daha geç açılması yada hiç açılmaması ile sağlanmaktadır. Bu ise turbonun tasarlanandan çok daha yüksek devirlerde dönerek daha yüksek basınç değerlere ulaşması ile sağlanmaktadır ki burada bahsettiğimiz dakikada 150.000-200.000 devirlerden daha yüksek rakamlardır. Bu hızlara göre tasarlanmayan turbo yataklarının durumunu siz düşünün. Araçlarına chip tunning yaptıracak arkadaşlar bu riskleri göz önünde bulundurmalıdır.

bende size katılmıyorum çünkü şanzıman ani kalkışlarda karşılayamayacağı yüklere tabi olur..yüksek kademelerde yani daha ileri viteslerde kalkış esnasındaki torka maruz kalmaz şanzıman bu sebeple maruz kaldığı sürenin önemi yoktur tork düşüktür çünkü...çünkü sıfırdan bir ağırlığa ivme vermek zaten ivmelenmiş bir ağırlığa itiş vermekten daha fazla güç gerektirir...sizde şöyle düşünün yerden bir ağırlığı çektiğinizde zorlanırsınız ama o ilk hareketi verdikten sonra ağırlık hareket etmeye başladımı çekişiniz kolaylaşır..bu zaten fizik kanunudur..şanzıman dağılmalarının büyük bir kısmı kalkış esnasında dişli mili veya dişli tırnaklarının kopması veya sıyrılmasıyla olur..aşırı yüklenmekten dolayı..yada aks kesmeleride genelde kalkışta olur..yada keskin dönüşlerde..turboya gelirsek eğer yazılımla turbonun devri yükseltilmez turbo devrini eksoz gazının çıkış hızı belirler..yazılımla turbonun basıncını artırmak için westgate kapatılarak sistem içindeki basınç yükseltilir ve oluşan basınç motora iletilir..bu sayede daha yüksek kompresör elde edilir..west gate hiç açılmaz ve hava tahliye edilmezse turbo dağılana kadar yolu var..yani kısacası turbonun devri yükseltilmez sadece tahliyesi daha az açılarak sistemdeki basınç yükseltilir...

araçlara bilinçli yazılım yapan firmalar bunların sınırını belirlemiştir zaten..siz istesenizde daha yüksek basınçlara ayarlamazlar...ancak gerekli mekanik güçlendirmelerden sonra yapılır buda zaten profosyonel yazılımlamaya girer...500 e 1000 e de yapmazlar o işleri..yani yazılım yaptıracak olan arkadaşlar bilmedikleri değil bildikleri profosyonelleşmiş kişilere yazılım yaptırırlarsa hiçbir sorun yaşamazlar...sitemizde Baselltunning nickli arkadaşımız var onada danışabilirsiniz yaptığı yazılımlardan herkez çok memnun.. bir araca sağlıklı olarak ne kadar tork ve hp kazandırılabileceği konusunda size bilgi verecektir..tunning konusunda insanlar korkutulmamalıdır..
 
Son düzenleme:

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Merhaba,
EDC şanzımana sahip olan araçlarla manuel şanzımana sahip araçların yazılımları farklı olduğundan artışlarıda olabilecek sağlıklı değerlerine kadar sağlanıyor. örneğin EDC şanzıman 110 ps 240Nm dci fluence chip tuningten sonra 137ps 285-290Nm olurken manuel olanlar 142ps 300-305 Nm e kadar artış sağlayabiliyor. Burada aslında önemli olan şanzımana binecek yükü kullanıcının ayarlaması. İlk iki viteste (özellikle 1.viteste) birden bire tam gaz yapma durumu şanzımana max yük bindireceğinden kullanıcı daha dikkatli olabilir. Bu aracın orjinali ile de chip tuning sonrasında da yapılması gereken dikkat edilmesi gereken bir noktadır aslında. Şanzıman oranları 1.vites için 4:00 2.vites için 2:00 3.vites için 1:40 4.vites için 1:10 5.vites için 0:80 ve 6.vites için 0:72 diye yaklaşık olarak düşünülürse aktarma organlarına binecek tork un 2.viteste max tork devri olan 2000-2200 bandında bile 1.viteste aynı devirde üretilen torkun yarısı olduğunu görebilirsiniz. Detaylıca yüzyüze konuşulabilecek sohbet konuları bunlar :)



EDC şanzımana uygulama sorun oluşturmaz, garantiden OBD soketinden yapılacak işlem anlaşılmaz. Selamlar,

Bakın Can beyin bir yazısını yakaladım burada size daha açıklayıcı gelebilir..benim edindiğim bilgi ve deneyimleri doğrular niteliktedir
 

Fitboss

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Merhaba, benimde 2016 talisman 160 bg lik aracim var. Siz tuning islemini nerede yaptirdiniz ? Fiyat olarak ne kadar tuttu ?
Tesekkur ederim.
 

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
ben izmirdeyim ve ecufast firmasına yaptırdım..yaptırdığım dönemde 1000 tl idi..şimdi fiyat değişmiş olabilir..
 
Üst