Ton başına Güç hesabı ne kadar doğrudur...

GokhanRS

Gökhan GÜMÜŞ ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
766
Tepki puanı
1
Puanları
0

abi valla bi 115lik hb bulursanız çağarın beni deneyelim dediğim şekilde. atmosferik araçları alt devire çekersen clio rs bile geçemez seni :D mesela clio rs bile 2bin devirdeyken ölü. ama 4500 5bin gibi bastınmı mermi gibiler.
 

ArMy

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2010
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Atmosfeirk arabaya 2000devirde bastırmak demek avans almak demektir resmen :)
 

YiGitalp

ID=04, R5 Coupe,
Genel Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
856
Tepki puanı
42
Puanları
28
Yaş
29
​R5 coupe 75/760=98 hp
 

@cotech

Cihangir BAŞEL,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
182
Tepki puanı
0
Puanları
0
Normal de kangoo nun geçmesi mümkün değildir beygir / ağırlık hesabıyla. Kangoo tork ile yürür bu iki araç arasındaki farkta. Kangoo nun geçmiş olduğu rollingte başlangıçtaki devirler Megane için ölü devirlerdir.
Zaten dikkat edersek megane Kangoo ya belli bir süratten sonra yaklaşmaya başlar ve süratler eşitlendikten sonra Kangoo arayı açamaz tam tersine megane yaklaşmaya başlar.
Mesela Kangoo 4.vites 90 km de Megane 3.viteste 90 km de basarsa Megane geçecektir. Megane 4000 devir Kangoo 2400 devir civarında olur ikisininde tork olarak en güçlü olduğu noktalardır. Fakat güç / ağırlık ile kazanan megane olur. :)
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,514
Tepki puanı
1,671
Puanları
113
Yaş
55
Normal de kangoo nun geçmesi mümkün değildir beygir / ağırlık hesabıyla. Kangoo tork ile yürür bu iki araç arasındaki farkta. Kangoo nun geçmiş olduğu rollingte başlangıçtaki devirler Megane için ölü devirlerdir.
Zaten dikkat edersek megane Kangoo ya belli bir süratten sonra yaklaşmaya başlar ve süratler eşitlendikten sonra Kangoo arayı açamaz tam tersine megane yaklaşmaya başlar.
Mesela Kangoo 4.vites 90 km de Megane 3.viteste 90 km de basarsa Megane geçecektir. Megane 4000 devir Kangoo 2400 devir civarında olur ikisininde tork olarak en güçlü olduğu noktalardır. Fakat güç / ağırlık ile kazanan megane olur. :)

O denemeden sonra Megane Osman satıldı zaten...:D
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
NW.TON_TORK_GÜÇ Hesapları; (formlardan özetler-siz yorulmayın deye hazır bilgiler... :)
Hisettiğimiz şey sadece torktur ve sizi tork koltuğa yapıştırır. Güç ise bunu daha geniş bir aralıkta devam ettirebilme potansiyeli sağlar. Gücü fazla olan daha iyi hızlanır diye bir genelleme yapılamaz. Hızlanabilir tabi ama pratikte ve ortalama kullanım devirlerinde, bunu sağlayacak dişli oranları kullanılmaz. Nerede kullanılır ? F1 araçlarında kullanılır mesela. O yüzden oradaki pilotlar deviri sonuna kadar dayayıp vites değiştirirler. Dizel motorlarının daha yüksek tork verdiği bilgisi de malesef doğru değil. Strok ile olan bağlantı doğrudur fakat o fark çok da önamli değildir. Asıl fark artık dizellerin hepsinin turbo olmaları. Turbo olmayan eski dizeller ile benzinli motorların torklarını aynı hacimde olmak koşulu ile karşılaştırın bakalım ne çıkacak ?
Sonuçta bu kadar yazdın ne demek istiyorsun derseniz sizin son cümlede söylediğinizi diyeceğim icon_smile.gif . Gücün fazla oması daha yüksek son sürat demektir. Torkun fazla olması da belirli bir sürate kadar daha iyi hızlanma demektir (çok kabaca). Daha sonra güç yetmezse hızlanma da kesilecektir.

Aslında motor torku’nun sürüşe etkisi olarak başlığı ele almak, şanzımanı tamamen konu dışında bırakmak lazım. Aksi halde işin teorisi dallanır gider.
Esasen videonun çekim amacı, iki motor arasında seçim yaparken birisinin kağıt üzerindeki torku diğerinden 10Nm daha fazla diye tercih yapabilen insanların, bu değerin elde edildiği devir aralığını da sorgulamaları gerektiğini vurgulamak icon_biggrin.gif Yani çok derin irdelemeyişimizin sebebi bu.
Dizel hadisesine gelirsek, elbette ki dizel sistem hacimdaş benzinliye göre daha çok tork üretir icon_smile.gif Çünkü hem piston stroğu uzun olmasından dolayı avantajlıdır, hem de dizel yanması daha yavaş ve yüksek güç vererek gerçekleşir. Böyle olmasa bütün ağır vesait benzin motorları üzerine geliştirilirdi.
Ağır şartlarda çalışması için tasarlanmış, güç veriminin ikinci planda tutulduğu atmosferik dizel üniteler yerine turbo benzinli ve turbo dizelleri de karşılaştırabilirsiniz.
Uzun stroğun esas avantajı doğrusal hareketi dönel harekete dönüştürürken verimsizliğe neden olan alt ölü nokta ve üst ölü nokta arasındaki ivme periyodunun daha uzun mesafede gerçekleşmesi ve yakıtın genleşmesinden daha verimli istifade edilebilmesidir. icon_smile.gif
Şanzımanı geçersek yine her zamanki gibi tork ilk hızlanmaya, güç ise son sürate yarar demek kabaca icon_biggrin.gif
 
Son düzenleme:

excoupe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
1,183
Tepki puanı
24
Puanları
0
1900cc ve altının alayı gelsin :p
 
Üst