Triger değişimi hakkında bir takım sorular...

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhabalar öncelikle aracımız megane 2 2009 model 1.6 16v authentique Yakıt Tipi: Benzin/Gaz 89500 km'de triger'e dokunmadık bile şu anda sorunumuz yok ama ben yinede değiştirmeyi düşünüyorum (ne olur ne olmaz allah vermesin yarı yolda bırakıverir sakat biraz). Arkadaşlar öncelikle triger değişşiminde hangi parçalar lazım, özel serviste değiştirsek güvenilir olurmu ve ne gibi bir fiyat çıkar, parça alımı konusunda 0 sıkıntı ama değiştirme konusu biraz sıkıntı. Yetkili Serviste değiştirsek çok mu pahalı olur? Triger değişimi sırasında devirdaim vs. değişmesi lazım mı?(zaten araç ısınma problemi yaşıyor). Konu Dışında olsada benzin alırken pompanın sürekli atmasının nedeni ve arabanın benzini zor almasının nedeni nedir? Sanki araçtaki voltaj düşüp geri yükseliyormuş gibi oluyor araçtaki ışıklar bi gidip bi geliyor ve bunu yaptığı zaman rolantide bozukluk ve silkeleme oluyor, bunun nedenide nedir?

NOT: Bu aracı 2. elden almıştık ve 5 sene oldu hiç bir şey yapmadık sayılır üzerinde, debriyaj baskısı değiştir, debriyaj bilyası değişti, gaz filitremiz değişti, boğaz kelebeğini ve gaz enjektörünü kendim temizledim, elektronik açıdan araçta problem yok.
 

Özgür Çetin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2016
Mesajlar
429
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Triger değişme vaktı gelmiş risk atmadan değiştirin
Komple Triger , v kayışı,su devir daim ve aksesuar kitini komple değiştirin..
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Parça konusunda detaylı bilgi ve yazıdaki sorunlara da çözüm lazım :D
 

mtyucel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2016
Mesajlar
151
Tepki puanı
0
Puanları
0
Detaylı bilgi derken neyi merak ettiniz. Özgür Çetin arkadaşımızın dediği gibi orijinal olması kaydıyla triger kayış, V kayış, devir daim pompası ve yaklaşık 2 litre antifriz yeterli olur. Devir daim işçiliği tek başına pahalı olduğu için triger ile birlikte ilave işçilik olmadan değişmiş olur. Motorda titreşim çok ise motor üst takozu da alabilirsiniz. Eğer parcacidan siz alacaksaniz aracınızın bilgilerini söyleyin parçacı arkadaşlar verirler. Gittiğiniz yerde sipariş verebilir. Yetkili servis çok pahalı gelebilir. Rolanti problemleri için ucuzdan pahalı ya doğru buji, buji kablosu ve son olarak bobin kontrolü gerekebilir. Devir saati 900 rpm altına düşüp çıkıyorsa sebebi ateşleme sistemi diyebiliriz. Bujiler ve buji kablosu da değişsin pahalı parçalar değil. Sorun devamında dediğim gibi bobin değişimi düşünebilirsiniz. İnternetten parçaları araca göre toplayıp yaklaşık bir bedel çıkarabilirsiniz. Bu işlemler için maksimum 200 / 250 işçilik çıkması lazım.

Ankara / 2007 model 1.5 dci Megane II Expression Faz II Hatchback
 
Son düzenleme:

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Detaylı bilgi derken neyi merak ettiniz. Özgür Çetin arkadaşımızın dediği gibi orijinal olması kaydıyla triger kayış, V kayış, devir daim pompası ve yaklaşık 2 litre antifriz yeterli olur. Devir daim işçiliği tek başına pahalı olduğu için triger ile birlikte ilave işçilik olmadan değişmiş olur. Motorda titreşim çok ise motor üst takozu da alabilirsiniz. Eğer parcacidan siz alacaksaniz aracınızın bilgilerini söyleyin parçacı arkadaşlar verirler. Gittiğiniz yerde sipariş verebilir. Yetkili servis çok pahalı gelebilir. Rolanti problemleri için ucuzdan pahalı ya doğru buji, buji kablosu ve son olarak bobin kontrolü gerekebilir. Devir saati 900 rpm altına düşüp çıkıyorsa sebebi ateşleme sistemi diyebiliriz. Bujiler ve buji kablosu da değişsin pahalı parçalar değil. Sorun devamında dediğim gibi bobin değişimi düşünebilirsiniz. İnternetten parçaları araca göre toplayıp yaklaşık bir bedel çıkarabilirsiniz. Bu işlemler için maksimum 200 / 250 işçilik çıkması lazım.

Ankara / 2007 model 1.5 dci Megane II Expression Faz II Hatchback

Öncelikle
Ateşleme Sistemimizde herhangi bir sorun yok tıkır tıkır çalışıyor, motor üst takozumuz sağlam ve nedeninin boğaz kelebeğinden olduğu anlaşıldı temizledik ama açısı çok az bir miktar bozulduğu için 1100 1200 rpm'de sonra 1000-900 rpm arası bir devire düşüyor titremenin nedenini bulduk, Ankara gibi bir ilde 200-250 liraya işçilik alan bir yer bulmak samanlıkta iğne aramak gibi bir şey. İnternetten tek seferde taksitle almayı planlıyorum ama orjinal parça bulması biraz zor ve ben her 200-250-300 tl işçilik veten tamircinin bu işi titizlikle yapacağına inanmıyorum, biliyorsunuzki senteyi 1 dişli atlatsa tamamdır yeni motor indir şimdi yiyorsa.

Araç geç ısınıyor, egzozdan (motor sıcak-soğuk fark etmez) acayip fazla benzin kokusu geliyor ve havadan çok benzin geliyormuş gibi, aracımız şehir içi yakıt ortalaması 15.8 litre çok aşırı fazla bunun avans ayarı ile alakası olabilirmi?
 
Son düzenleme:

mtyucel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2016
Mesajlar
151
Tepki puanı
0
Puanları
0
Araç soğuk iken devir aralığı yukarıda başlıyor. Bildiğim kadarıyla ideal seviye yani araç ısınınca 900 rpm de kendini sabitler. Bu değerin altına düşmesini demek istemiştim. Bu değerin altına inince voltaj ve rolanti dalgalanması olur. Buraya kadar sorun yok ise yanma konusunda sıkıntı var sanırım. Benzin de iken hiçbir şikayet yok ise lpg konusu daha önem taşıyor. Isındığını anlamayan araç çok yakıt tüketir. Birçok müşür var ve bu sebeple ciddi bir kontrol gerekli. Ekonomik bir çözüm istemiyor iseniz Yetkili yada ciddi bir özel servise gidip araçtan az çok anladığınızı gösterin zaten gereksiz bir müdahale yapılmaz. Olana da bilgim dışında diye itiraz edersiniz.

Ankara / 2007 model 1.5 dci Megane II Expression Faz II Hatchback
 

sofucan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2016
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Ankara için güzel bir yer biliyorum. Temiz çalışıyorlar. Komple triger değişimi için 320 tl verdim. Hersey orjinal isteyene adres verebilirim. Sadece renoya bakıyorlar

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst