Turbo Dizel Araçlara Box Tuning Ve Chip Tuning Uygulaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Renault
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Renault

Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
781
Tepkime puanı
15
Puanları
2
Yaş
45
''TURBO DİZEL ARAÇLARA BOX TUNİNG VE CHİP TUNİNG UYGULAMASI''

Chip Tuning

Elektronik olarak yönetilen motorlarda temelde 3 tip elektronik komponent vardir.. 1. si sensörler 2. si aktuatörler 3.sü Bütün bunlari kontrol eden ECU(elektronik kontrol ünitesi) dir..

1.grup beyine durum sinyalleri gönderirler..(motor devir sensörü, oksijen sensörü, hararet sensörü, v.s.)

2.grup beyinden gelen isletme sinyallerini uygularlar..(EGR valfi, Wastgate, enjektörler, Bujiler, v.s.)

ECU(electronic control unit) sensorlerden gelen verileri icerisine yuklenmis haritalarla karsilastirip uygun sinyalleri aktuatorlere gonderir..

Aktuatörler motoru yönetirler..Zamani geldiginde beyin uygun aktuatöre uygun sinyali göndererek motorun islemesini saglar..Motor lar üreticiler tarafindan imal edildikten sonra araclara monte edilmeden önce üretilen ülkenin bagli bulundugu emisyon standartlari kurumunca cevreyi ne kadar kirlettigi ölcülür ve testleri gecen motorlar montaj icin onay alir..Günümüzün avrupa emisyon standartlari Euro4 ve Euro5 dir..Cok sert standartlardir ve motorlar bu standartlara uyum saglamasi icin cok fazla emisyon kontrol sistemine ihtiyac duyarlar..Buda maliyeti arttirir..Üreticiler motorlarin ayarlarini kisarak daha düsük performansla cevreyi daha az kirletemesini saglarlar..Ve böylece motorlarda sakli güc dedigimiz gücler ortaya cikar..Cogu motor fiziksel dayanim olarak mevcut gücünün %40 üzerini bile rahatlikla karsilayabilecek yapidadir..

Chiptuning islemi bahsettigimiz motor ayar parametrelerinin bulundugu haritalari, performans gözetilerek olusturulmus yeni haritalarla degistirilmesi islemidir..

Bu islem günümüzde OBD(ariza teshis soketi) portundan aracin seri haberlesme kanalina dahil olarak ECU Flash bellegini okumak suretiyle yapilmaktadir. Mevcut harita OBD den okunup bilgisayar ortaminda edite edilir ve tamamlandiktan sonra flasha tekrar OBD portundan yüklenir..Ve motor yeni harita ile yeni bir performans karakterine bürünür..

Flash bellegi okumak OBD den mümkün olmayan araclarda beyin sökülüp gerek BDM denilen cihazla gerek Eprom Programlayicilarla flash tekrar programlanabilir
 
Bunun sağlıklısı chiptunıng yanı remap olayıdır.... EGR valfi iptalı tum araclara öneririm , Egsoz sistemi ile buyuk gucler elde edılıyor özellıkle downpipe yapılarak . İntercooler ve turbo degısımı yuksek guclere ulasmamıza katkıda bulunur . DPF ( dizel partıkul fıltre) li araclar ıcın bunun ıptalı yuksek performans veriri . Açık filtre kiti ;) Güzel soguk hava alabılcegı
 
Güncel :)
 
Bunun yakıtı artırdığını ve motor ömrünü kısalttığını söyleyenler var. Malum araçlarımız turbo beslemeli ve bu eleman hiçte ucuz değil. Bu konuda bilgi verirmisiniz? Bu uygulamayı yapınca araçta neler değişir ve bize düşen nedir? Bakımlar vs. yani.
 
chip tuning konusunda can başel arkadaşımız vardı askerde şuanda..Cihangir abi (@cotech) size daha detaylı bilyi verir..Bende chip yok ondan kesin konuşamam :) Ama performansı arttığı için yakıt tüketimi düşüyor bunu biliyorum
 
Eline sağlık güzel bir konu...
 
Teşekkürler Paylaşım İçin...
 
arkadaşlar ben servisimde ağır ticari araçlara remap yapıyorum.yakıt sarfiyatı ve araç performansı oldukça iyi konuma geliyor.ağır vasıta ,hafif ticari , binek araçlara bu uygulamayı yapıyorum.örneğin 380 hp scania rampada 2 vites birden farkediyor.
zafer aydoğan
 
arkadaşlar ben servisimde ağır ticari araçlara remap yapıyorum.yakıt sarfiyatı ve araç performansı oldukça iyi konuma geliyor.ağır vasıta ,hafif ticari , binek araçlara bu uygulamayı yapıyorum.örneğin 380 hp scania rampada 2 vites birden farkediyor.
zafer aydoğan

Ağır vasitalarda ilave Tork sayesinde kullnıcılar oldukça memnun duruma geliyordur.
 
zararı olmadığının kesin kanıtı olsa hemen yaptırmak isterim
 
Geri
Üst