Türkiyede clio 4 1.5 dci start&stop satışı sona erdi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ilinsor

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
İngiltere ve Fransa da artık 90 bg dizel motorda iki seçenek var; 1.5dci 90bg ve Energy 1.5dci 90bg, tabi arada 500 Euro fark var. Malesef ülkemizde sadece 1.5dci 90bg satışda yani artık clio 4 de dizel start stop seçeneği Türkiyede yok. Satışın avrupada devam ediyor olması tercihin mekanikden ziyade satış politikası olduğunu gösteriyor. Tabi fabrika buradayken böyle bir tercih renault a nasıl bir fayda sağlar anlamak zor
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,612
Tepki puanı
1,712
Puanları
113
Yaş
55
Türkiye'nin trafik şartları bu araçları fazla yıpratıyor ve akü-marş motoru erken bitiyor...
 

ilinsor

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
yoğun dur kalkda start&stop u kapatmak mümkün bunu biliyoruz tabi, ama bilinçli kullanıcı ister.. bu şekilde düşününce Türkiye de satışı sonlandırmaları mantıklı
 

donjuan59

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
sordugumda çok şikayet varmış ondan kaldırmışlar gereksiz görunuyomuş
 

ilinsor

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
E tabi 3. dünya ülkelerinde satmıyoruz diyecek halleri yok, avrupada hala satışı sürüyor, şikayet varsa iyileştirme yapılır düzeltilir vs.. Ayrıyeten açılıp kapatılabilmesi son kullanıcı için mümkün olan bir özelliğin tamamen kaldırılması ve start stop modelin fabrika üretiminin hala sürmesi sebebin tamamen ekonomik olduğunu gösteriyor, şikayetlere bu kadar önem verseler kelebek camındaki trim sesi için bağlantı donanımını yenilerlerdi, yada ne bileyim yalıtım için araçları geri çağırırlardı, düşünsenize dillere pelesenk tamamen plastik donanımın yarattığı aksaklığa müdahale etmiyorsun diğer taraftan komple motor donanımını değiştiriyorsun.. servise derdinizi anlatarak müdahale ettirebiliyorsunuz tabi trim sesine, ben aracımdan çok memnunum ayrı ama servisin bu açıklaması mantıklı değil, en azından montajında bizim insanımızın emeği varken sunulan ürün özelliklerinin sınırlandırılması bana göre ayıp.

Hele gereksiz görünüyor değerlendirmesi daha acayip, madem gereksiz neden hala mercedes ve nissan a çatır çatır dci start stop motor satıyorlar o da bambaşka bir konu

Edit; İmla
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Bence kullanılan ucuz malzeme nedeni ile türkiye de anladılar ki garanti dolmadan biz çok değiştireceğiz en iyisi biz bunu komple kaldıralım türklerin ihtiyacı değil zaten start stop diye düşünmüşlerdir. Bunlar akıllı diğer üreticileri akılsız ya ondan aslında :pis
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
diğer forumda ilk söylediğimde herkes bilim adamı, internet dâhisi vs diye dalga geçmişti, ne desem ben kötümserdim hatta başka markaların fanatiğidim.

ama gerçek şuki aynen kelimesi kelimesine söylediğim doğru çıkıyor ve start stop ile söylediğim sorun yaşanıyor ve önlem olarakta türkiyede kaldırılmış.




sorun şu arkadaşlar start stop devreye girdiğinde turbo pervanesi binlerce devirde halen dönerken motor çat diye kapanırsa o turbodan ömür beklemeyin kaldıki bizdeki turbo zaten motor hacmine göre alt devir odaklı zaten küçük şecilmiş neredeyse tüm motor devirlerinde devreden olan bir turbo.



şunu düşünün, A noktasındaki ışıktan kalktınız abanmak bir yana gayetde normal kalktınız ve 2500rpmde vites attınız 1-2-3 vitesleri sırasıyla değiştirdiniz ivmeleniyorsunuz o sırada, bu durumda motor normal devirlerinde çalışsa bile turbo %100 devrededir ve neredeyse 90,000-120,000 devirle dönmektedir.

işte tam o anda karşınıza ışık çıkar birden sarı kırmızı derken siz durusanız ve araç start stop devreye girip motor sönerse motor namına yağ beslemesi durduğu için bir derece kötü bir durum yaşanır ve pistonlar,krank vs yağ basıncı düşük şekilde birkaç tur atar.

ama asıl tecavüz turbonun başına gelir çünkü o turbo bir yüke bağlı bir parça değildir, bir kasa yada bir şanzıman onu yavaşlatmaz ve az önce 120,000 rpmde dönen o turbo start stop devrede olduğu için motor durduğu için yağ içine pompalanamaz kurru kuru 120,000rpmden sıfıra kadar döner, emin olun bu istediğiniz bir durum değildir.


buna Bmw,Mercedes ,honda , Toyota şöyle bir çözüm getirmiş, motor dursa bile yağ pompası eski usul kayışla motora bağlı sistem değil yeni sistem olan elektronik beslemeli ve motor dursa bile 30sn kadar yağ pompalamaya devam ediyor ve dolayısyla mtoroda turboda korunuyor.


diyeceğim şu 2kuruş kurtacam diye yerinizde olsam start stopu kullanmazdım emin ol bu bizdeki sistem mantıklı olsaydı rakipler kullanmaya devam ediyor olurdu.



şimden duyar gibiyim çıkacaktır birkaç Renault fanatiği,internet veri dâhisi ve ortaya bir belgeye dayanmadan çıkıp Renault bunu maliyet için zart zurt için kaldırdı diyecektir benimde cevabım ona hee kardeş hee olacaktır :)
 

CagdaAktan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2013
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Bu arada yukardaki herkez maliyet kaynaklı yorum yapmış, bi sen gene...
Birde 0.9 tce den niye kaldırılmadı stop&start bide onu açıkla sana zahmet dediğin gibi zararlıysa.
 
Son düzenleme:

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Bu arada yukardaki herkez maliyet kaynaklı yorum yapmış, bi sen gene...
Birde 0.9 tce den niye kaldırılmadı stop&start bide onu açıkla sana zahmet dediğin gibi zararlıysa.


olaya tersinden baksana asıl kardeş sen, madem maaliyetden dolayı kaldırıldı asıl sana benim sorum neden 1.5de kaldırıldıda, 1.2dede kaldırıldıda 0.9 tce de kullanılmaya devam ediliyor?

3 silindir motorun volan ve su,yağ pompasının tamamen farklı ve aynen dediğim gibi elektrikli olduğundan olmasın kardeşim?
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
0.9 tce motoru, aşağıdaki linkdeki 1.39 da olan thermo management 'e vede 1.51 de su pompasının etrafında gezen içersinde turuncu renkte ince borusu olan kesime dikkat, işte bu iki ayrıntıdır arkadaşlar motor durduğunda turboya halen ısı var sıvı yolla bana diye komut veren, ve özel hattı olan sistem.

buyrun link:

http://www.powertrain.renault.com/our-range/powertrain-units-of-our-range/0.9-mpi-12v-th4bt


buda o iki özelliğin olmadığı sadece değişken geometreli ama thermo controlün + ikinci soğutma hatının olmadığı düz sistem olan 1.5 dci (1:10a bknız)

http://www.powertrain.renault.com/our-range/powertrain-units-of-our-range/1.5-dcik9k


ve yine her iki sistemin eksik olduğu 1.2 tce:

http://www.powertrain.renault.com/our-range/powertrain-units-of-our-range/1.2-gdih5ft




şimdi sana soruyorum beni birçok kez inatla yanlış,iddiacı, şu bu ilan eden avukat Renault fanatiği arkadaşlar haklımıymışım değilmiymisim ?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst