Uzun yolda nasıl gidilmeli

cihanozturk.888@gmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar herkese merhaba. Aracım 2013 model 1.5 dci joy symbol. 33.500 km'de. İşim nedeniyle artık Ankara-İstanbul arası anadolu otoyolunu kullanacağım. Şimdi arkadaşlar geçen hafta Ankara-Bolu arası gidip geldim hızım genelde 130 km/h civarındaydı. Bazen 110 km/h bazen 150 km/h'e kadar çıktım. Ancak 110 km/h'in altına düşmedim hiç. Sorum şu, uzun yolda nasıl gitmek lazım arkadaşlar? Mesela malum yokuş çıkarken (ki bazı yerlerde ciddi yokuşlar var) araç düz yola göre daha zorlanıyor. Dizel olduğu için yokuşta çekiş problemi yok ancak aracın sürekli bu hızlarda kullanımı sıkıntı yaratır mı? Yoksa yokuşlarda vitesi 4 e atıp daha mı yavaş gitmek lazım? Bir tanıdığımla Kocaelinden dönerken (aracı henüz 50.000 km'de benzinli polo idi) birden arıza ışığı vermişti mesela ve nerdeyse yolda kalcaktık. Araba çekişten düşmüştü. Malum bazen anadolu otoyolunda sol şeritten yüksek süratli araçlar geçiyor. Sürekli yüksek süratte gitmek araca zarar verir mi mesela? Evet arkadaşlar neleri tavsiye edersiniz? Şimdiden teşekkürler :)
 

hikmetkilic

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2016
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Aracınızın max. devrini öğrenin. Mesela cliolarda 3750 d/d in üzerinde uzun süreli gitmek zararlı. Bu devirlerde giderseniz sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
 

cihanozturk.888@gmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Aracınızın max. devrini öğrenin. Mesela cliolarda 3750 d/d in üzerinde uzun süreli gitmek zararlı. Bu devirlerde giderseniz sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
Aracım dizel ve şanzuman oranını epey geniş tutmuşlar. 3000 devirde 165 km/h gidiyor. Ben genelde 2000 devirde kullanıyorum bu da yaklaşık 120 km/h'e tekabül ediyor. 3000 devirde çok hızlı olur hocam tehlikeli hızlar 165-170 vs. :)
 

hikmetkilic

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2016
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
3750 d/d in üzerinde gitmediğiniz sürece sorun yok. O hızlara çıkmıyorsanız zaten sıkıntı yok :)
 

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepki puanı
530
Puanları
113
Yaş
55
Rakkamlar kulağınız olduğunda tamamdır qw
 

ahmet27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
kitapçığı duruyorsa maximum güç ürettiği devrin üstüne çıkmanız zararlıdır. ki bu dizellerde genelde 1750 ile 3750 devir arasıdır. daha sonra araç güç zor üretir arkadaşında dediği gibi bu aralıklarda bi sıkıntı olmaz. ama yokuş aşağıda gelirse basmanızda benim kanaatim yardırın. yoksa yollar bitmiyor inan ki :D ayrıca yokuş gelmeden önce eğer yol düzse bas basabildiğin kadar yokuşa gelmedenki. zate yokuşa geldiktek sonra dizel de olsa araç yoruluyor. bisiklet sürer gibi düşünürsek yokuş gelmeden pedala basarım ben :D
 

cihanozturk.888@gmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Zaten 3750 devri geçememki 5. viteste. Yaklaşık 200 km/h hız demek bu :) yokuşlarda da maşşalh bayılma yok ama dediğiinz gibi o da mantıklı olabilir..
 

ahmet27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Zaten 3750 devri geçememki 5. viteste. Yaklaşık 200 km/h hız demek bu :) yokuşlarda da maşşalh bayılma yok ama dediğiinz gibi o da mantıklı olabilir..
Ya ne sanziman koymuslar o zaman [emoji15] :) bas basabildigin kadar valla o zaman. Bende de kango 1.5 dci. 5 te 3000 devir anca 100 goruyor :))

GT-I9070 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

cihanozturk.888@gmail.com

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ya ne sanziman koymuslar o zaman [emoji15] :) bas basabildigin kadar valla o zaman. Bende de kango 1.5 dci. 5 te 3000 devir anca 100 goruyor :))

GT-I9070 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet hocam sizinki zannedersem eski 1.5 dci 65 bg 160 nm olan euro 4 nesil dizeller. Bunlar ise yeni nesil euro 5 1.5 dci 75 bg ve 1.5 dci 90 bg olanların torku 200 nm ve 220 nm. Şöyleki; eski nesil dizeller dedğiniz gibi 5. vites 3000 devirde yaklaşık 110 km/h hızla gidiyosunuz. Yeni nesilde ise 4. vites 2000 devirde yaklaşık 90 km/h, 5. viteste ise 2000 devirde 120 km/h, 5. vites 3000 devirde ise 165 km/h hızla gidiyosunuz. Bu uzun yolda ciddi bir ekonomi ve rahatlık sağlıyor. Gerçekten yeni nesil euro 5 motorlar çok verimli ve performanslı olmuş. Renault dizel motor işini biliyor. :eyv
 

poseidon999

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Tüm araçlar için geçerli olan durum: Araç max torkunu verdiği devirde en az yakıtı yakar.
Sanırım seninki 200 nm ve bu torku 1900-2000 civarı devirde buluyor. Yanılıyorsam kendi tork/devir değerine bakıp ona göre gidebilirsin.

Yokuşları rahat tırmanmak için aşırı devir yükseltmeden ama biraz devirlenerek yokuşu rahat çıkacağına inandığın devire çıkarsan yavaş çıkmaya oranla daha az yakıt harcarsın.
Yokuş sonuna doğru gazı azaltarak ivmeden faydalanırsın.

Aşırı yavaşlamak da 70-80 km gibi 100-110 km gibi hızlara oranla biraz daha fazla yakmaya sebep olur.

Ani frenler yapmak da aracın normal devirde katetmesi gereken yolu kısalttığı ve hızlanmak için tekrar devire ihtiyaç duyacağı için yakıtı nispeten arttırır.

Böyle küçük küçük tasarruflar uzun yolda yakıtta önemli derecede düşüş sağlar.
 
Üst