Vites kutusu kontrol ettirin, egzos emisyon kontrol ettirin.

Abdullah3444

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
32
2012 megane 3 edc privalege 110luk aracım 2017 sonunda aldım, aldıktan 1 yıl sonra gibi vites kutusunu kontrol ettirin, vites kutusu hararet , 1,3,5 geçmeme gibi sorunlar ara ara alıyordum ama hep kapat aç yapıp düzeliyordu devam ediyordum ve bugüne kadar sıkıntı yaratmamıştı. Geçtiğimiz bayram köye giderken Bolu dağını tırmanırken yolda bıraktı . Vites kutusu kontrol ettirin egzos emisyon kontrol ettirin uyarıları veriyo ve araç 2.viteste takılı kalıyordu, kapat aç yapınca bazen sadece egzos emisyon kontrol ettirin kalıyo öyle olunca yola devam edebiliyordum. Eğer ikiside yanıyosa araç 2.viteste takılı kalıyordu. Bu böyle 40km yakın dur kalk kapat aç 8-10 kere yaptım boluda sanayide baktırdım hata kayıtları ne enjektör çıkmış istanbula dönğnce baktırırsın dedi kayıtları sildi yola devam ettim. 10km gittim yine hataları verdi busefer istanbuldaki ustamı aradım o hataları Şanzıman beyninden verir vites kutusu hatası silinirse triptoniğe al devam et hatayı vermez seni yolda bırakmaz dönüncede bakarız dedi.

Ustanın dediği gibi üstüne 350km köye varış 500-600 de köyde dağ bayır çevre iller flan gezdim hatayı vermedi. Sadece 2 defa köyde bayağı dik yokuşlarda klima açıkken zorlandığında verdi onda da kapat aç ile vites kutusu hatası silindi sadece egzos emisyon vardı arabayı evin önüne çektim ertesi gün çalıştırdım o hatada gitmişti.

Sonrasında İstanbula geldiğimde forumlardan youtubedan bayağı bi araştırdım çok yönlü bu hatayı alabilecemiz arızalar var ama çok maliyetli. Kavrama diyen var beyin diyen var her biri 8-10bin. Araştırmalarım sırasında akününde ön planda söylendiğini gördüm. Özellikle bizim edc araçlar için Varta 74 amper aküyü öneriyorlar. Aracımın üzerindeki 60lık ve 4 seneye yaklaşan Mutlu akü vardı ,2 elektrikçiye gösterdim ikiside akün iyi durumda dedi hatta biri Vartanın Yetkili bayisi ve bosh servisiydi adamada bahsettim bizim araçlar için vartayı öneriyorlar gelen giden oluyomu renocu fln gibisinden sordum. Adamda senden 2 saat önce bi fluencinkini 74lükle değiştik bazı arıza ışıkları yakmış servise gitmiş ordakilerde önce aküye bi baktır demiş onunkide 60lıktı ve akü voltaj durumlarıda iyi olmasına rağmen 74lükle değişti gitti dedi. Bende ordan ayrılıp biraz daha araştırıp onarıma en düşük maliyet ile başlıma kararı alıp 1 hafta sonra 74lük ile değiştim , aküyü değiştim eve dönüyorum yine bi rampada hatayı verdi... Tabi moraller sıfır, kapat aç kapat aç vites kutusu silinmiyo 2. Viteste takılı kaldı yine mecbur devam ettim o şekil 2km sonra tekrar sağa çekip kapat aç 5dk dinlendir fln yine düzelmedi yine devam ilerde ışıklarda dururken kapat aç yaptım bu sefer hepten bozuldu manuele çekiyorum D ye geçiyorum araç boştaymış gibi hiç gaza tepki vermiyo kaldım yolda arkadan korna çalanlar flan. Neyse 3-5 aç kapadan sonra 2.vites takılı haliyle sanayiye götürdüm. Clip e bağladık " VİTES KOLU TAMBUR VİTES DEĞİŞİMİ 1 " hatası gözüktü usta direk şanzıman beyni hatası dedi bu hata için. 8 bin tl sıfır beyin kodlaması işçiliği cartı curtu. Öyle olunca dedim hataları sildiriyim gidiyim hesap kitap yapıyım bi kaçgün sonra geliyim yaptırıyım.

Öyleydi böyleydi derken üzerinden 2 hafta geçti hataları vermedi. Şimdi kendi kendime kafamda deli sorular acaba aküyü taktırdıktan sonra hataları vermesi acaba akü kendine tam gelememişdi o sebepten mi verdi? Bu düşünceyle aküyü değişmeden önceki eski aküde şirazesi kayık aküydü ondan mı veriyodu?

Şuan iki haftadır kullanıyorum sabahları ilk marş düzeldi 1den 2 ye atarken 2den 1 e düşerken kararsızlık sallama sirkeleme oluyodu onlar kesildi arabanın gürültülü çalışmasına bile etki ettiğini düşünüyorum. şuanlık bi sıkıntı yok bakalım böyle olunca da hatayı tekrar verene kadar bi gitsin diyorum belki de akü ile mevzu düzeldi bilemiyorum.

1de tespitim ben bu Vites kutusunu kontrol ettirin egzos emisyon kontrol ettirin hatalarını hep arabaya böyle yük bindiğinde yokuşlarda klima ful açıkken ve özelliklede çok sıcaklarda alıyorum akşam vakti hiç hata almadım tesadüfmü bilmem bu konu hakkında yorumlayabilecek bilgisi olan varmıdır?
 

Baymonster

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
666
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Şimdi şehirlerarası yolculuğum var dönüşte size yardımcı olacağım.
 

Baymonster

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
666
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Aracınızın beyin ömrü bitmiş. Yeni beyin takılmalı ve renault klip cihazı ile tanıtım yapılmalı. Ayrıca rot ayarınıda düzgün yaptırın bu sebeple hata verebilir. Beyin bozulma sebepleri: Uzun süreli dur kalklarda ve yokuşta N konumuna almadan fren ve D ile arasında şanzımanı zorlamanız bunlar araca çok zarar verir dik yokuştan kaçının şanzıman yağınızı düzenli değiştirin ve akü şarjınız iyi olsun.
 

Abdullah3444

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
32
Dediğiniz gibi arızaları tekrar alıyorum mecbur beyini değiştiricem bakalım :/
 

Abdullah3444

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
32
Evet konuşutuğumuz gibi şanzıman beynini 8000 tl ye sıfır taktırdım ( araştırdım yetkili servisler 12bin istiyor) programlaması yapıldı , kavrama ayarı yapıldı, aracı şuan 1 haftadır kullanıyorum abartmıyorum farklı bi arabaya binmiş gibi hissediyorum dedim ki ben böyle hissettim galiba ama eşimde kullanıyor oda şaşırdı, maşAllah takır takır atıyor düşürüyor 1den 2 ye 2den1 e sapıtma sarsıntı hepsi gitti gaz yemesi tepkisi değişti yakıt tüketimi değişti hatta ne alaka bilmem direksiyon bile yumuşadı, inşAllah böyle devam eder, Çok teredğt ettim acaba şanzıman içinden mi
senkromençlerden kavramadan fln mı usta da "Vites Kolu tambur 1" hatası çıkıyo bu hatayı genelde beyinden verir sıfır takarız 1-2 hafta denersin eğer yine hata verirse geri alırım bu sefer şanzımanı açar bakarız diye anlaştık ve şimdilik durum arıza çözüldü gibi gözüküyor çok şükür.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Geçmiş olsun Allah kaza bela vermesin
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar.

Ben sorunu 2 sene önce beyni değiştirerek çözdüğümü sandım ama yeni beynin 2. senesine doğru aynı hatalar yine başladı. Garantinin bitimine 1 ay kala (geçen sonbahar başı) durumu yetkili servise bildirmeye gittim lakin hiçbrişey olmadı. Size bu sorunla uğraşırken anladığım sorunun kaynağından bahsedeyim (ben elektrik teknikeriyim):

Beyin ilk değişimi sırasında araç servisteyken bir yere istiflenmiş bir sürü beyin gördüm, açılmış birini aldım, içi baştan sona PCB (elektronik devre) ortasında 2 DC motor. Biri 1-3-5 diğeri 2-4-6 ve geri viteslere bakıyor. Yanlız sorun şu: elektronikte gri yoktur, ya siyah ya beyaz. Yani arızalnırsa, bir daha çalışmaz. PCB nin bir yüzeyi (soketlerin tarafı) tamamen termal macun kaplı ve beynin dış alüminyum yüzeyleri de daha fazla havayla temas edecek şekilde tasarlanmış fakat zamanla (özellikle 60.000km ye yaklaşırken) bu termal macun iyice deforme olup özelliğini yitiriyor ve devre de beynin bulunduğu konumdan dolayı aşırı ısınıyor ve elektronik devre kendini korumaya alıyor. Soğuduğu zaman da hiçbir şey olmamış gibi çalışmaya devam ediyor. İsterseniz, yapabiliyorsanız beyni Bir özel serviste açtırın, termal macunun durumuna bakın. Muhtemelen kurumuş, toprak gibi olmuştur. Macunu yenileyip tekrar takın, hatta üstüne bir 2 tane 12x12cm PC fanı koyun (en az 04-05.A olmalı) öyle deneyin.

Ben 2 hata önce üşenmedim 3 tane yükek devirli fan bulup aküyü tutan destek demirine beyne üfleyecek şekilde monte ettim. Beynin yeri tam olarak akünün altında.
Bu fanlar aracın içine yerleştirdiğim dijital bir termostada bağlı durumda. Termostadın ısı sensörünü de beyinin dışına, orta noktasına sıkıştırdım. Bu zamanlarda bile sıcak havalarda fanlar da çalışırken sabit bir hızla (86km/h) giderken 70 dereceleri görmekte. Lakin ara sokaklarda, dur-kalk yapılan sıkışık trafiklerde fanlar sıcaklığın yükselmesini ciddi derecede yavaşlatıyor, hatta rölantide beklerken düşürmeye de başlıyor.

Açıkçası bu çalışmam biraz yüzeysel oldu. 12x12cm den daha büyük, 1,5-2A değerinde (yani daha güçlü bir fan) bulabilirsem, mevcut taktığım fanları onunla değiştireceğim. Bunu yaptıktan sonra bile yazın en sıcak zamanlarında bu hatayı yaşarsam gözümü karartıp beyni açıp, termal macunu yenileyeceğim.

NOT : EDC beyinin çok ısınmasında elbette motorun bulunduğu bölgeyi ısıtması + sıcak hava vs etkili olduğundan beynin iyi bir fan tarafından soğutulacak bölgesi haricinde etrafının cam yünü vb ısıya dayanıklı yalıtım malzemesiyle sarmayı bile düşünüyorum.

NOT 2 : Bu sorun genellikle yazın sıcağında ve sıkışık trafikte, veya aracın devirli kullanımı (zorlanması, yüklü bayır çıkması vb) oluşmakta. Şahsen soğuk kış zamanlarında hiç bir şekilde bu sorunu yaşamadım.

Özetle; olay tamamen EDC beyninin soğuk kalmasına bağlıdır. Ne kadar soğuk kalırsa içindeki o kadar termal macunun da ömrü o kadar uzun olur. Bu durumu yaşlı PC sahipleri bilir. Sistem işlemciyi korumak için fazla ısınınca durduk yere kapanır veya yeniden başlar. Sebebi de; işlemcinin üstündeki termal macunun artık işini yapamayacak durumda olmasıdır.
 
Son düzenleme:
Üst