Yağ pompasındaki yüksek basınç

barış83

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2017
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
2012 model Renault Fluence marka aracım Üç buçuk yıldan beri kullanıyorum aldığım günden beri aracın tüm Bakımlarını yetkili serviste yaptırdım geçtiğimiz pazartesi günü aracı kullanırken yağ ışığı yandı ve motor arıza riski uyarısı verdi aracı Durdurdum kontağı kapattım ve çekici çağırarak devamlı gittiğim yetkili servise başvurdum serviste bana ya pompasındaki yüksek basınçtan dolayı yağ filtresinin patladığını ve bundan dolayı motorun yatak sardığını söylediler 17 bin lira masraf çıkardılar başvurdum diğer tamirciler yağ pompasının yüksek basınç yapamayacağını yapsa bile yağ filtresinin buna dayanması gerektiğini söylediler kusurun serviste olduğunu belirterek tamiri servisin karşılaması gerektiğini düşünüyorlar servis ise bu kusurun ya pompasından olduğunu söylüyor ve hiçbir masrafı kabul etmiyor �stediğiniz yere başvurabilirsiniz dediler Ben de Renault merkezini aradım Durumu anlattım şimdi onlardan gelecek sonucu bekliyorum etrafınızda ya da kendiniz de böyle bir arıza ile karşılaşan oldumu ya da yağ pompasının böyle bir arızaya sebep açabilir mi bileniniz var mı diye danışmak istedim
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
anladığım kadarı ile hemen durmuşsunuz bu durumda o zaman süresince yatak sarmaması lazım.
motor rektefiyesinin fiyatı uçmuşlar.
siz bakımlarını servisde yaptırıyorsunuz.araç yağ pompası arızasından dolayı yolda kalıyor .
servis sorumluluk kabul etmez.
yanlış yağ koyarsa
yanlış filitre takarsa
yağ boşaltma tapasını sıkmassa veya hiç takmassa
yağ çubuğunu takmassa
yağ koyma yerinin kapağını örtmesse
fazla veya eksik yağ koyarsa
bunun gibi geneli işçilik hatası olan şeyler olursa servis belki kabahat bizim diyebilir.
motor yatak sarmışmı kesin öğrenin(bence halen şansınız var)
yağ pompanız sağlammı baktırın
yağ filitrenizi saklayın.
pompada baya ömürlü bi şey size denk geldiyse şansızlık olmuş.
geçmiş olsun diliyorum.
 

ahmet27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Abim taksici. Duragi daki bir arkadas 1.5 dci 1 2 ay kadar once turbo yag basmış. Motor rektefe gördü. Velhasil ayni sizin olay. Sabah kalkmis adam petrole varmis hersey normaldi diyor. Tekere hava bastim calistirdim yag ışığı yandi diyor. Ve inip kaputu acmis ki ayni sizdeki gibi yağ filtresi patlamis. Rektefe yaptirdigi yerden adam cekici ile dukkana götürmüş. Yag filtresinin yenisini takmis ve araba devam. Su anda bir sıkıntı yok. Diyor. Dediğine göre ilk takilan filtre biraz küçükmus onun için patlatmis. Ve cekiciye vs ye para vermemis. Rektefe yapan adam motoru yikatmis. Filtreyi takmis yağını doldurmus vermis. Sizde filtrenizi bi ölçün bence. Orjinali mi degilmi ona gore belli eder. Yatak bencede sarmamistir. Yag isigi yandiginda durduysaniz. Oyle çat diye yatak saracaksa sabah marsada basmayalim. Malum yağ ulasana kadar 1 2 saniye geciyor

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Sonucu bildirirseniz memnun oluruz.
 

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
16
Puanları
38
Yaş
37
Cok gecmis olsun..
Aynn aslinda yatak sarmasi enteresan olmus arkadaslsrin da dedigi gibi sen bir durumu kontrol ettir yatak sarma isini.. aynen servis mesuliyet kabul etmez ama bu konuyu diretin neticeyi merak ile bekliyoruz geçmis olsun..

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

COTECH09

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
K9K (1,5 dci dizel) araçlarımızda bir dönem yağ pompası sorunu yaşandı bu durumu tüm yetkili servisler biliyor olup bu problemin önüne geçmek için tüm araçların yağ filtre durumları kontrol edilebilmekteydi yapılan kontrollerde yağ filtresi şişme problemi görülmüşse araca hiç bir müdahale edilmeden doğrudan yağ pompası değiştirmektedir bu durum araca hasar vermiş olmamaktadır.Şayet servisler her zaman bu durum yakalayamayabilir bunun nedeni servis kusuru değil o anda yağ pompanın basınç yükselmemiş olmasıdır çoğu kez bu durum yolda seyir sırasında yaşanmakta. bu durumda tamamiyle üretim kaynaklı bir sorundur servis veya kullanıcı kusuru yoktur
sanayide aldığınız bilgiler tamamiyle çürüktür bu kişiler teknik anlamda zayıf kişilerdir onlar sağdece işin gereğini bilirler yağ pompasının nasıl çalıştığını teknik olarak anlatamazlar ben şöyle izah edeyim

ilkez çalışan soğuk motorda yağ vizkozitesi (kalınlık) yüksek olduğundan yağ pompaları yaklaşık 3 ila 4 bar arasında sabit bir yağ basıncı üretiler ve bu yağ basıncını takip eden pompa içerisinde regülatör vardır motor ısındıkça yağda ısınır ve vizkozitesi (kalınlık) düşer yani yağ incelir bu durumda pompa içerisindeki regülatör devreye girerek bu yağ basıncını 1 ile 2 bar arasına düşürmesi gerekir ve 2 barı geçmemesi lazımdır yanı bu regületör açık vaziyette sıkıştığı taktirde yağ sıcaklığı artığı halde yağ basıncı 3.5 barın altına düşmediğinden yüksek basınç oluşmakta buda ilk zayıf nokta olan yer yağ filtresidir burayı patlatır bu şeilde kullanılan araç ilk etapta yatak ve krang miline zarar veriri dahada kullanılmaya devam ederse motora zarar verir bilginize

birde bu konuyla ilgili renaultun yayınlamış olduğu TBM263 NOLU mesaj vardır bunu kendilerine sorduğunuzda size açıklma yapacaklardır
 

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
16
Puanları
38
Yaş
37
bu durumda tamamiyle üretim kaynaklı bir sorundur servis veya kullanıcı kusuru yoktur..

Peki kullanicinin sucu gunahi ne uretim hatasi madem neden uzerinde durulmuyor garanti kapsamin da değişmiyor ya da arac servis bakimli neden iyi niyet garantisi kullanilmiyor ya da kullanilmamis anlamak zor

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
bu durumda tamamiyle üretim kaynaklı bir sorundur servis veya kullanıcı kusuru yoktur..

Peki kullanicinin sucu gunahi ne uretim hatasi madem neden uzerinde durulmuyor garanti kapsamin da değişmiyor ya da arac servis bakimli neden iyi niyet garantisi kullanilmiyor ya da kullanilmamis anlamak zor

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aynen katiliyorum
 

ahmet27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
servisin tavrıda tamamen bu konu üzerinde etkili. bir akrabası vs olsa bir şekilde garantiye sokarlar. bir vatandaşın bu konuda ben haklıyım demesi ayrı renaulta. bir bayinin yapılan inceleme sonucunda üretim kaynaklı hata olduğundan zararının garantiye girmesi hususunda diye renaulta yazması ayrı. halk olarak çok eksiğimiz var. kullanıcı hatası olması mümkün değil. adam gider çukura girer rotu salıncağı bilmem neyi kırar eyv kullanıcı hatası de yapma. ama yağ filtresinin patlaması nasıl kullanıcı hatası olur :mad:
:asabi
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
maalesef Türkiyede her şey malı satana kadar.
aracı parasını verip teslim aldıktan sonra iş bitiyor.geri iade etmeyi bırak garantiden yaptırılması bile çok zor.bir sürü hukuki yolları takip etmek lazım.paranla rezil olmanda yanına kar kalıyor.
boyalı değişenli araçların satılmasından tutunda gereksiz parça değişimine kadar her şey markanın elinde.
yerli diye güveniyorsun olmuyor
servis parça sıkıntısı olmaz diye güveniyorsun olmuyor.
değer kazanıyor diye güveniyorsun olmuyor.
son yıllarda tüketici hakları ön plana çıktığı halde otomotiv sektörü için aynı şeyleri sanırım yıllarca söyliyemiyeceğiz.
 
Üst