Yardım aşırı yakıttt

urall

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
131
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
slm arkadaşlar.

1.4 tek nokta reno 19 da yakıt aşırı derece fazlalaştı. öyleki 13 litre gaz ile, 90 km yekadar düşüş oldu. neden böyle olduğunu anlamış değilim.

yakıt artmadan önce, lpg filtresi değiştirdim ve lpg beynin içerisindeki pisliği boşaltırdım. sanki o işlemlerden sonra yakıtım. aşırı artış gösterdi. lpg pisliğinin boşaltıldığı vidaların yaylı olduğunu duyuyordum. benim vidayı yerine takılırken vidada yay falan göremedim. ustayada belirttim üzerinde yay yokmuydu diye, ve bunların hepsinde yay yok dedi. acaba düşmüş olabilirmi.

lpg beynim lovato. ve normal tek nokta enjeksiyonlu olduğu içinde normal sistemden takılı. yani sıralı sistem değil.

acaba yay vardıda yaysız takıldığından dolayımı artmış olabilir. bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.

KAZASIZ BELASIZ GÜNLER DİLEĞİ İLE....
 

C.Kaan

Kaan ÖNTAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
4,543
Tepki puanı
123
Puanları
0
LPG Ayarından Kaynaklı Olabilir,
Avans Ayarından Kaynaklı Olabilir.
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
LPG ciye götürün , LPG ayarı yapmaya çalıştırın . ( Bilgisayar ile )
Karbonmonoksit salınımında , değerde değişme yoksa LPG beyni bozulmuştur .
Ve o değer 2.50 gibi bir değer olmalı . 3.70 lerde seyrediyorsa ve azalma yoksa , LPG beyni bozuktur .
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
ARAÇLARDA LPG-YAKITIN ÇOK ARTMASI SORUNLARI...NEDENLER..ÇÖZÜMLER...

..FAZLA YAKIT sarf artışı...
*Yağ yakan ve su eksilten araç benzini de gazı da fazla yakar, ama bu belirtiler, LPG’de değil motorda sorun olduğunu gösterir. Motordaki sorun giderildikten sonra gaz ayarı yapılmalıdır. Sente’de ayarsızlık aracı benzinde de gazda da fazla yaktırır. Triger kayışı, sente atlamışsa, yani sente aralığı normalden fazla ise, onu düzelttirip sonra gaz ayarı yaptırmalıyız.
*Supaplardaki ayarsızlık, fazla yakıt sebebidir. Supaplar çok sıkı veya gevşek olmamalı. Burada da önce, supap ayarı, yani benzindeki sorunun giderilmesi, sonra gaz ayarı gerekir.
*Motorunuz hararet yaptı ve motor kapağı zarar gördü ise araç fazla yakar. Motor yaptırıldığı halde fazla yakıt devam ediyorsa, motor üst kapağı fazla taşlanmış olabilir. Çünkü bu yanma odasının hacmini daraltarak motora gene hararet yaptırır.
*Buji ve buji kablolarının kalitesiz veya eskimiş olması, aracın tam ateşleme yapamamasına neden olur ve egzosttan çiğ yakıt atar. Bu da doğal olarak yakıtı arttırır. Buji tırnak aralığı normalden büyük olursa tam yanma sağlanamaz. Bu ise hem fazla yakıta, hem de aracın çekişten düşmesine sebep olur.
*Platindaki sorun da ateşleme hatası verdireceğinden benzini de gazı da arttırır.
* Karbüratör ayarı çok önemlidir. Karbüratöre fazla hava girmesi yakıtı arttırır. Aynı zaman da fazla hava girişi patlatmaya da sebep olur.
* LPG beynine kaloriferden gelen su yanlış yerden alınmış olup da beyin tam ısınmıyorsa veya sıcak suyun beyne girişini engelleyen bir durum varsa, beyin gazı tam buharlaştıramaz, dolayısıyla da tam yanma sağlanamadığı için araç gazı fazla yakar. Bu durum aracın çalışmasında da sorun yaratır.
* Kilometre telinin arızalı olması bütün yakıtlarda artışa neden olur.
* Emme manifoldunun hava alması, rölantiyi düşürür, araç rölanti de durmaz ve fazla yakar. Daha ziyade enjeksiyonlu araçlarda bulunan hava ayar vidası ile yakıt- hava ayarı iyi yapılmalıdır. Aksi halde hem patlatmaya sebep olabilir, hem de yakıtı arttırır.
* Karbüratörlü araçlarda, karbüratörün üzerine konulan ve ideal yakıt- hava karışımını sağlayan mikser fazla hava alıyorsa, arcın yakıtı artar ve stop etmelere neden olabilir.
* LPG beyninde diyafram denen elastiki bir zar vardır ve gaz geçişi bununla sağlanır. Bu zar kalitesizse veya zaman içerisinde deforme olup ta görevini yapamıyorsa, araç fazla yakabilir.
* LPG kullanan bir aracın fazla yakıt sorunu varsa, yapılması gereken ilk şey, gaz kaçağı olup olmadığını kontrol etmek olmalıdır. Gaz kaçağı koku yapar, ayrıca kaçak olan yerde buzlanma olur.
* Karbüratörlü bir aracın, karbüratör kelebeği arızalı ise bu, rölantide soruna yol açar ve LPG’nin fazla harcanmasına sebep olabilir.
* Hava Filitresi’nin tıkalı olması, gazın da benzinin de fazla yakılmasına etki eder.

Aracım LPG de birden çok yakmaya başlayınca sebebi nedir diye merak ederken aşağıdaki bilgilere ulaştım.
Aracınız LPG' de çokmu yakıyor ?

LPG kontrolüne geçmeden önce araç benzinde çalışırken herhangi bir problem var mı bakılmalıdır.Şayet benzinde problem yoksa LPG ile alakalı problem çözülmeye çalışılmalıdır.Benzinde problem varken LPG’deki problemi çözmenin imkanı yoktur.Genellikle benzindeki problem çözüldüğünde OTOGAZ ‘daki problemlerin de % 99 ’ u ortadan kalkmaktadır. Araçta mevcut olup da benzin sisteminde tam olarak kendini hissettirmeyen problemler,LPG kullanırken çok net olarak görülebilmektedir.

ARAÇ LPG ’DE ÇOK YAKIYORSA

Aracın benzini yakışı kontrol edilir.Benzinde çok yakıyorsa,problem benzin sistemindedir.Boşuna OTOGAZ sisteminde problem aranmamalıdır. Benzinde problem halledildiğinde, büyük bir ihtimalle LPG ’deki problem de ortadan kalkacaktır.Benzin sisteminde tüm problemler halledildikten sonra LPG kontrolüne geçilmelidir.Unutulmamalıdır ki ;benzinde problem varken LPG ’ deki problemi çözmek doğru değildir
* Aracın benzinde gaz analiz değerleri iyi değilse problem benzin sistemindedir.Dolayısı ile bu problem ortadan kaldırılınca LPG ’deki problemlerin çoğunun da ortadan kalktığı görülecektir.
* LPG takılı olan araç yağ yakıyor ve su eksiltiyorsa aracın motorunda problem var demektir.(Eksoz dumanının siyah oluşu aracın yağ yaktığının yani motorda problem olduğunun göstergesidir.Dolayısıyla sadece LPG ’yi değil benzini de çok yakar.
* Araca LPG takılmadan önce triger kayışı değişmişse,triger kayışı sente atlamış olabilir.Triger kayışının sente aralığının fazla olması ,aracın hem benzini hem de LPG ’ yi çok yakmasına sebep olur.
* Sübapların fazla sıkılmış veya çok gevşek oluşu,aracın benzini ve LPG ‘yi çok yakmasına sebep olabilir.
* Araç rektifiyeden çıkmışsa motor üst kapağı fazla taşlanmış olabilir. Fazla taşlanmışsa motorun yanma odası hacmi daralır ve hararet yapar.Hararet yapan ve motoru zarar gören araç hem benzini hem LPG ’yi çok yakar.
* Buji ve buji kabloları eski veya kalitesiz ise araçta tam ateşleme yapılamadığı için eksozdan yanmamış gaz çıkabilir.Bu da hem benzinde hem de LPG ’ de aracın çok yakmasına sebep olabilir. Tırnak aralığı büyüdükçe yanma yeterince olmayacağından araçta yakıt sarfiyatı artar ve çekişten düşer.
* Buji tırnak aralığı kontrol edilmelidir. Tırnak aralığı büyüdükçe yanma yeterince olmayacağından araçta LPG sarfiyatı artar ve çekişten düşer.
* Aracın platin ve ateşlemesinde problem varsa hem benzin hem de LPG tam yanmaz.Bu durum her aracın her iki yakıtı da çok yakmasına yol açar.
* Karbüratöre giren hava miktarı gereğinden fazla ise,araç hem benzin hem de LPG ’de fazla yakmasına ve araçta fazla hava girişinden dolayı patlatmalara sebep olabilir.
* OTOGAZ beynine gelen kalorifer suyu giriş sıcaklığı çok düşük (genelde bu durum kalorifer suyunun yanlış yerden alınmasıyla görülür) veya OTOGAZ beynine gelen su gelişinde problem varsa OTOGAZ beyni gazı tam buharlaştıramaz.Bu da aracın LPG’ yi çok yakmasına sebep olur
* Ayrıca araçta km teli arızalı ise, hem LPG hem de benzinin çok yakıldığı zannedilebilir.
* Aracın Manifold’u hava alıyorsa araç hem benzinde hem LPG ’ de rölantide durmaz.Ve aracın LPG ’yi çok yanmasına sebep olabilir
* Araca ait hava ayar vidası varsa (genellikle enjeksiyonlu araçlar için söz konusudur) yakıt miktarına göre hava ayarı güzel yapılmalıdır.Hava ayarının tam yapılamaması özellikle enjeksiyonlu araçlarda patlatmalara ve LPG ’yi çok yakmaya sebep vermektedir.
* LPG ile havayı karıştıran mikserin hava alması LPG ’ nin çok yakılmasına ve aracın stop etmesine sebep olabilir.
* LPG beynindeki gaz geçişini düzenleyen diyaframın (tamir takımının) kalın (genelde sonradan takılan ve orijinal olmayan tamir takımıdır bu) olmasından dolayı LPG ayarı iyi yapılamaz.Bu durum araçta çok yakmaya sebep olabilir.
* Araçta LPG kaçağı olabilir.LPG kaçağı olan bölgede çoğunlukla buzlanma olur.Şayet LPG kaçağı çok küçük ise buzlanma görülmeyebilir.
* OTOGAZ beynindeki hava ayar vanası (rölanti saplaması )çok açılmış ise araç LPG ’ yi çok yakar.Şayet OTOGAZ beynindeki hava ayar metali (genelde prinç ve birçok beyinde mevcut) açıldığında veya kısıldığında aracın rölantisinde değişme olmuyorsa araç bir yerlerden hava alıyordur demektir.Bu hava alma problemi de genelde karbüratörlü araçlarda karbüratör alt takozundaki problemden veya Westenhouse daki kaçaktan ,enjeksiyonlu araçlarda ise otomatik hava ayarını sağlayan debimetre den kaynaklanır.
* Araç herhangi bir sebepten hararet yapmışsa OTOGAZ beyninin su tarafı işlevini tam yerine getiremiyor ve LPG ’yi tam buharlaştırmıyor olabilir.Bu da LPG ’nin bir kısmının yanmadan eksozdan atılmasına sebep olur.Bu da araçta LPG tüketimini arttırır.
* Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeği arızalı olabilir.Bu durum aracın rölantisinin bozulmasına sebep olabilir ve LPG ’ nin çok yakılması problemi ortaya çıkabilir
* Hava filtresinin temizliğine ve zamanında değişimine uyulmazsa; motor gerek benzin ve gerekse gaz pozisyonunda sağlıklı çalışmayacak, gereğinden fazla yakıt harcayacaktır



**(Alıntıdır:arazideyiz.com/beatrix nickli üyenin Aracınız LPG de çokmu yakıyor başlıklı yazısından)**:eyv
 
Son düzenleme:

*Gökhan42

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2011
Mesajlar
0
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
34
ben 2.0 motorla bile o kadar yakmıyordum naptın sen :D
 

Mantis

Hüseyin Demirtaş,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
183
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ben daha önce aynı senin gibi bu sorunu yaşadım. LPG filtresini biraz çap takmış. Çok değil yaklaşık bir vida adımı kadar. Oda inceden kaçak yapıyormuş. Değişen vidalı malzemeleri tekrardan kontrol ettirmende fayda var.
 

urall

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
131
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Ben daha önce aynı senin gibi bu sorunu yaşadım. LPG filtresini biraz çap takmış. Çok değil yaklaşık bir vida adımı kadar. Oda inceden kaçak yapıyormuş. Değişen vidalı malzemeleri tekrardan kontrol ettirmende fayda var.
vallahi değişen bir parça olmadı. conta dahi değişmedi. iyi durumda ydılar. acaba filtre farkı mı var. diyeceğim.
 

urall

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
131
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
slm gökhan kardeş.

bende istemedim fazla yakmayı ama araç . ben böyle yakacağım diyor işte. :) çözümü hep birlikte arıyoruz işte ne güzell. çareyide inşallah birlikte bulacağız..
 

Mantis

Hüseyin Demirtaş,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
183
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sizin söylediğiniz filtre minik olan heralde şu iki ucundan hortum giren parçanın işindeki. Benim bahsettiğim yağ filtresine benzeyenlerdendi.
 

urall

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
131
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Sizin söylediğiniz filtre minik olan heralde şu iki ucundan hortum giren parçanın işindeki. Benim bahsettiğim yağ filtresine benzeyenlerdendi.

slm mantıs kardeş

filtre yine yağ filtresine benziyor yine biraz olsada, motor kısmın da lpg deposundan gelen hortumun ilk girdiği yerde ufak metal kavonoz şeklindeki bi metalin içinde bulunan filtre işte. bu filtrelerin çapları değiş se acaba yakıt tada etkisi olabilirmi acaba. hala ustaya gidip gösterme fırsatım olmadı. kendim gaz gİRişini kısabildiğim kadar kıstım. belki kullandıkça ayarını kendi bulabilir diye bekliyorum işte.

KAZASIZ BELASIZ GÜNLER DİLEĞİ İLE...
 
Üst