Yaz lastiğine geçerken bu ayrıntılara dikkat!

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kış lastiği uygulaması 1 Nisan tarihinde sona erdi. Yaz lastiğine geçerken nelere dikkat etmeliyiz?

yaz_lastigine_gecerken_aman_dikkat_1428311122_0251.jpg

Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; yaz lastiklerimizi kullanmadan önce mutlaka yapılması gerekenleri sıraladı
1 Aralık 2014 tarihinden bu yana 4 milyondan fazla yük ve yolcu taşıyan ticari araç için uygulanan zorunlu kış lastiği kullanımı, 1 Nisan tarihinde bitti. Zorunluluk kapsamına girmese de binek araç sürücülerinin yoğun ilgi gösterdiği uygulamada şimdi yaz lastiklerine dönüş zamanı. Peki kış lastiklerimizi çıkarıp yerine yaz lastiklerini takarken nelere dikkat etmeliyiz?
Bahadır Ünsal; kış lastiklerinin, ısınan havayla birlikte +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda ve kış koşullarında sürücülere sağladığı avantajları yitireceğine; daha üstün performans ve güvenli bir sürüş için yaz lastiklerine zamanında geçişin önemine işaret ederek dikkat edilmesi gerekli noktaları şöyle sıraladı:
Diş derinliği çok önemli: Kış lastiğine geçerken sakladığınız yaz lastiğinizin diş derinliğini mutlaka kontrol etmelisiniz. Diş derinliğinin 1.6 mm’den daha düşük olmaması gerekir. 1.6 mm’den daha az diş derinliği olan lastikler yol tutuşu, fren mesafesi, yakıt tüketimi gibi konularda olumsuzluk getirirken, yasal olarak da kullanılması mümkün olmadığından, yenileri ile değiştirilmelidir.
Düzensiz aşınmalara dikkat: Yaz lastiklerinizin diş, topuk, yanak ve sırt kontrollerini yaptırmalısınız. Lastiğinizin herhangi bir noktasında görülen düzensiz aşınma, delinme, yıpranma ve yırtılma benzeri özürler uzmanları tarafından incelenmeli ve alınacak karara göre uygulama yapılmalıdır.
Doğru janta monte: Lastiklerinizin doğru ve teknik olarak uygun janta monte edilmesini sağlamalısınız.
Aracınıza uygun hava: Yaz lastiklerinizin uygun hava değerlerinde şişirilip şişirilmediğini kontrol edin. Lastiğinize aracınızın kitabında önerilen doğru ve uygun havayı basmalı/bastırmalısınız.
Balans ayarı: Lastiklerinizin balans ayarlarını yaptırmalısınız.
Lastiğin araca montajı: Lastiklerinizi aracınıza monte ettirirken, hep karşılıklı gelen bijonları sıkarak tam ve sağlıklı bir şekilde taktırmalı ve sıkılığı kontrol ettirmelisiniz.
Hava basıncı kontrolü: Lastiğinizin havalarını mümkün olduğunca sık ve lastikler soğuk iken ölçmeli ve azalma var ise tamamlatmalısınız. Unutmayın doğru lastik doğru hava ile daha verimli çalışır. Yüksek hava lastiğinizin sırtının ortasında, düşük hava ise lastiğinizin sırtının omuza doğru kenarlarında anormal aşınmalara yol açar ve zamanından önce lastiğinizi değiştirmek zorunda kalırsınız.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,508
Tepki puanı
1,669
Puanları
113
Yaş
55
Bilgilendirme için teşekkürler kardeşim...:eyv
 

G.AKGÖZ

Göksel AKGÖZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2013
Mesajlar
1,082
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Güzel ve faydalı bu konu için tesekkürler
 

mehmet_ozturk05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
5,048
Tepki puanı
0
Puanları
0
Saolasın kardeşim. Ben hala kış lastğindeyim . Muayeneden sonra geçecem yazlığa inşallah
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
eline emeğina sağlık kardeşim :eyv
 
Üst