Yeni Kasa Skoda Fabia 2015

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
2015 Yeni Kasa Skoda Fabia Ortaya Çıktı

2015-yeni-kasa-skoda-fabia-1.jpg

2015 yeni kasa skoda fabia 1 2015 Yeni Kasa Skoda Fabia Ortaya Çıktı
B segmentinde önemli yer eden ve 3. neslinin çıkması merakla beklenen yeni kasa skoda fabia, resmi ön tanıtımı ile karşımıza çıktı. Abisi rapid spaceback modeline benzerliği ile dikkat çeken yeni skoda fabia‘nın detaylarına geçmeden önce aracın geçmişten günümüze kadar ki serüveni kısaca bakalım. Sonrada en geniş detayları ile aracı tanıyalım.



1999 yılında yollara çıkan skoda fabia, vw grubu altındaki en güzel b segmenti araç olarak o zamanlar öne çıktı. Daha önce bu kasası üzerinde 15 günlük kullanım tecrübem olmuştu. Bu araç, özellikle 1.4 TDİ motoru ile öne çıkmıştı. Gerçi aynı hacimdeki motora tekrar döndü. Fakat ondan birazdan bahsedeceğiz. Bu kasanın satışı 7 yıldan fazla sürdü. Daha sonra yerini ikinci nesil 2007 yılında aldı. Bu sefer daha yüksek ve büyük kasaya sahip skoda fabia yollara çıkmıştı. VW polo yanında en belirgin alternatif olarak satıldı. Bu kasa da 1.6 litrelik turbo dizel motor müşteri kitlesi tarafından sevildi. Vee takvimler 2014 yılını gösteriyor. Skoda Fabia artık 3. nesil ile yollardaki varlığını devam ettirecek. Sırada 2015 yeni skoda fabia detayları var.



Küçülen Kasa-Yepyeni Tasarım

Yeni kasa skoda fabia, daha önce casus fotoğrafları ile karşımıza çıkmıştı ve tasarımı hakkında az çok ip ucu vermişti. Onu skoda rapid spaceback modeline benzetebiliriz. Fakat her iki aracın tasarımında da skoda vision c temel taşları yer alıyor ve yeni superb modelinde de bu böyle olacak. Artık skoda araçlarında yuvarlak hatların yerini net ve keskin hatlar alıyor. Bu yeni fabia modelinde de böyle oldu. En büyük rakibi olan vw polo’ya da benzerliği ile de dikkat çeken yeni skoda fabia, vw grubunda olmanın bu konuda avantajlarını teknolojik anlamda yaşayacağını inkar edemeyiz. Fakat bu benzerlik, umarım başına iş almaz. Eleştiri oklarını şimdilik bir kenara kaldırıp, yeni kasa fabia‘dan bahsetmeye devam edelim. 2. jenerasyona göre daha kısa ve daha alçak olarak gelecek olan araçta, bagaj hacminde azalma bekleyenler yanılacak. Çünkü bu küçülme sonrasında bagaj hacmi tam aksine artış yaşamış. +30 litrelik artış ile 330 litrelik bagaj hacmi sunulacağı söyleniyor. Bu değişimler içerisinde ağırlık konusunda kazanımda büyük önem arz ediyor. Yeni skoda fabia artık daha hafifi olacak. Bunun detayını aşağıda vermek istiyorum. Çünkü bu değişim güç ve performans kazanımına kadar uzanıyor.

Yeniden 1.4 TDi Motor

Yazımın başında 1. jenerasyon fabia’daki 1.4 tdi motordan bahsetmiştim. Fakat 2. nesilde 1.6 tdi motor geldi. Tabi bu daha çok vw grubunda olmanın sonuçları olup, pekte özgürce seçim olmasa da aynı mantık 3. nesil fabia modelinde de kendini gösterdi. Bildiğiniz üzere yeni vw polo 1.4 tdi motor seçeneği ile geldi. Bu sefer gözler yeni fabia modeline çevrildi ve bu araç tekrardan 1.4 hacimli motora bu sefer daha teknolojik ve geliştirilmiş şekilde kavuştu. Artık çok daha cimri ve çok daha çevreci olarak yollarda seyredecek. 2015 yeni kasa skoda fabia teknik özellikleri bütün detayları ile açıklanmadı. Fakat sunulacak motor seçenekleri netleşti. 4 benzinli ve 3 dizel motor seçeneği ile gelen fabia, yeni kasasıyla daha hafif olmasının avantajını, bu motorlarla birleştirerek rekabetçi güce sahip b segmenti temsilcisi olma özelliğini gösterecek. Öyle ki, 110 kg kadar hafiflediği belirtilen yeni fabia‘nın, 1.0 mpi motora sahip olan seçeneğinde 980 kg gibi oldukça hafif kasaya sahip olacağı belirtiliyor. Ayrıca yeni kasa skoda fabia greenline 75 beygirlik start-stop özelliğine sahip seçeneğinin 3.1 litre ortalama tüketim ve 82 g/km emisyon salınımı gerçekleştireceği skoda tarafından açıklandı. Bu oldukça ilgi çekici veri olarak görünüyor. Özellikle bir önceki nesilde 1.6 tdi motorun 100 km’de 4.2 litre yakıt tükettiğini düşünürsek yeni kasadaki gelişimini anlayabiliriz.

Başlıca sunulacak motor seçenekleri:
Benzinli
1.0 MPi 60 beygir
1.0 MPi 75 beygir
1.2 TSi 90 beygir
1.2 TSi 110 beygir

Dizel
1.4 TDİ 75 beygir
1.4 TDİ 90 beygir
1.4 TDİ 105 beygir

Sonuçta, vw grubu tüm modellerinde olduğu gibi yeni kasa skoda fabia üzerinde de hassaslıkla duruyor. Rekabetçi, uygun fiyata sahip, ekonomik araçların çok daha önemli olduğu bu devirde, yeni skoda fabia modeli iddialı geliyor. Burada, yeni fabia’dan birçok kişide olduğu gibi benimde en büyük beklentim fiyat konusunda olacak. Özellikle turbo dizel seçeneklerinde vw polo gibi yüksek fiyata sahip olmazsa iyi alternatif olur diye düşünüyorum. Zaten rapid spaceback’i baz alırsak yeni fabia’nın bu aracın her konuda altında kalacağını ve daha makul fiyatlarla müşteriye sunulacağını tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme:

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Skoda'ya ısınamadım gitti...
 

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
bende abi çok itici Vodofone gibi .
 

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepki puanı
928
Puanları
0
Yaş
35
Güzel Bir Model Fakar Biraz Daha Beygirli Boğazli AraçOlsa Daha Çok Tutulabilir.. :eyv :eyv
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Fazla bir değişikliğe uğramamış gibi geldi bana
 

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yakıt tüketimi biraz daha iyi sanırsam. tutumlu . birde kasa da hafif rötüşler var.
 
Üst