Yerli Clio'ya, yerli hibrit motor geliyor

selim_ugur

Selim Uğur ŞAHİNTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2013
Mesajlar
4,686
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
%100 yerli ilk hibrit motor yerli sanayicilerle birlikte Oyak-Renault tarafından geliştirilecek.

2017-renault-clio-7-1000x562.jpg
Emisyon krizinin ardından Avrupa ülkelerinin dizel motorlara karşı başlattığı savaş, elektrikli ve hibrit araçların önünü açtı. Ekonomik ve çevreci olmasından dolayı ön plana çıkan hibrit araçlar, ÖTV teşviki ile birlikte ülkemizde de hızla yayılmaya başladı. Sadece Sakarya’da üretilen Toyota C-HR hibrit modeli, hem ana vatanı Japonya’da hem Avrupa ve Amerika’da hem de iç pazarda yoğun ilgi görüyor. 2016 Ocak-Eylül döneminde Türkiye’de 551 olan hibrit araç satışı beş kattan fazla arttı ve bu yılın aynı döneminde 2 bin 747’ye kadar yükseldi.
15 tedarikçiyle yola çıkıyor

Türkiye otomotiv pazarında yıllardır lider olan Oyak-Renault bu yarışta önemli bir adım atarak uzun zamandır görüştüğü yerli tedarikçilerle hibrit motor üretimi için düğmeye basmaya hazırlanıyor. Söz konusu motorun, Türkiye’de üretilmesi, yüzde 100’e yakın yerlilik oranıyla gün yüzüne çıkması ve kendi segmentindeki satış lideri olan Renault Clio’da kullanılması planlanıyor. Oyak, şimdiye kadar yaklaşık 15 Türk tedarikçiyle masaya oturdu ve görüşmeler devam ediyor. Planlamaya göre, 2019 yılında yenilenecek Clio, hibrit motorlu olacak. Hibrit motor ilk olarak 1,6 litrelik benzinli motorla kombine edilecek. 115 beygir güç üreten bu motor şu an Megane Sedan ve hatcback modellerde kullanılıyor. Fakat hibrit ünitenin yerlilik oranı yüksek 1,0 litrelik benzinli motorla bir araya gelme ihtimali de yüksek. Oyak-Renault’nun Bursa’da üretip ihraç ettiği 1,0 litrelik bu ünite ise 75 beygir güç üretiyor ve Sce ismi ile Dacia Sandero ve Renault Symbol modellerinde kullanılıyor.

Yıllık üretim 10,000 adet

Yerli tedarikçiler tarafından teyit edilen bilgilere göre hibrit Clio, Bursa fabrikasında dizel ve benzinli modellerin yanında yeni hat kurularak ayrı bir bant üzerinde imal edilecek. Planlama, yıllık 10 bin adetlik rakamlar çerçevesinde yapılıyor. Yeni Clio modeli, mevcut modelin üretimini sonlandırılmayacak.
renault-clio-rs-black-edition-pack-5.jpg

Oyak-Renault, marka grubu içinde önemli bir görevi daha üstlenecek. Coğrafi olarak bölgenin tedarikçisi olacak Renault, Türkiye organizasyon planlarını tamamen değiştiriyor. Bununla ilgili olarak da Türk tedarikçilerle kasım ayında bir toplantıya hazırlanan Oyak; Romanya, Rusya, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Hindistan gibi bölgelerin yedek parça ihtiyacının temini ve yönetimini de Türkiye’den yapacak.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
renault ise, clio ise, 1000cc ise üzerinede hybrid ise ona takılı olan benzinli 1000ccye takarsın bir BRC LPG kiti, Adana-İstanbul ort 100kmde 3ltde LPG'den 100kmde 10tl :)

yıllık yakıt masrafı ortalama 1500tl kaskosundan ucuza :)
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
B segment de hibrit mükemmel olur motor 1.2 olsa daha iyi olurdu gibi 1.0 zorlanır 1.6 da yakar gibi [emoji3]
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,553
Tepki puanı
1,687
Puanları
113
Yaş
55
Renault yine liderliğine devam ediyor...
 
Üst