Yokuş yukarı 2.viteste tak tak tak sesi

muhtesemmatrix

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 May 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhabalar bu sol ön kapıdan ilk kontak açtığımda çıkan sesi zaten biliyorum.O aşamayı arabayı ilk aldığımda okudum öğrendim elleşmiyorum.Bu konuya hiç girmeyelim.

Bugün 2.viteste hızlanırken devirsiz hızlandı teklememsi oldu Alla alla dedim çaktırmadım 3 e taktım hızlandım sorun olmadı.Neyse az daha devam ettim.Yokuş çıkarı çıkarken 2. viteste araba deviri alamadı (2000 devir) zar zor çıktı ayni sol kapıdan gelen ses gibi 2 3 kere tak tak tak dedi .500 600 km önce triger vb ön takımlar full komple bakımdan geçti 1 ay önce.Yorumlarınızı bekliyorum
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Anlatmak istediğinizi tam anlayamadım yokuş yukarı çıkarken 3. vites kaç devirde 2. vites kaç devirde çıkıyor. ? 3. vites 1.500 devirle çıkmaya kalkarsanız motor tekler. Motor kulağına debriyaja balatasına, şanzumana, piston sekmanlarına ( sıkıştırmadan dolayı ) zarar verirsiniz. Yokuş yukarı çıkarken 3. vites zorlanıyor devir geriye geliyorsa çevik davranarak 2 ye atıp gaza biraz basın debriyajı öyle bırakın devir yükselecektir. Eğer 3 den 2 ye alıp gaza basmadan debriyajı bırakırsanız araç yığılır devirini toparlayamaz duracak hıza düşüp 1. vitesle başlamanıza sebep olur.
 
Son düzenleme:

muhtesemmatrix

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 May 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
hocam yukarıyı editledim. özet olarak 2. viteste başladım yokuşa 2000-2500 arası.hızlanmaya çalışırken sanki silkene silkene hızlanıyor.düzeyli değil .mini sarsıntı yaşatıyor
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
hocam yukarıyı editledim. özet olarak 2. viteste başladım yokuşa 2000-2500 arası.hızlanmaya çalışırken sanki silkene silkene hızlanıyor.düzeyli değil .mini sarsıntı yaşatıyor

Eğer motorun eski gücünden düşük hissediyorsan, dediğin gibi dengesiz hızlanıyorsa triger kayışı yanlış takılmış yada gergisi gerilmemiş ve sente atlamış olabilir. Bunun yanı sıra rolantide düzgün, kalkışlarda ve hızlanmalarda çok titriyorsa motor kulaklarından biri kopmuş olabilir veya Motor arıza ışığı yakıyorsa bobinlerin de arızalanmış olabilir. Trigeri değiştirdiğin yere göster bence çözerler ;)
 

muhtesemmatrix

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 May 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Eğer motorun eski gücünden düşük hissediyorsan, dediğin gibi dengesiz hızlanıyorsa triger kayışı yanlış takılmış yada gergisi gerilmemiş ve sente atlamış olabilir. Bunun yanı sıra rolantide düzgün, kalkışlarda ve hızlanmalarda çok titriyorsa motor kulaklarından biri kopmuş olabilir veya Motor arıza ışığı yakıyorsa bobinlerin de arızalanmış olabilir. Trigeri değiştirdiğin yere göster bence çözerler ;)
Teşekkürler hocam şimdi bir aylık sürede genelde memnundum.sadece debriyaja alışamamakla alakalı stop etmelerim oluyordu.bir yandan google da gezinirken benzer sorunun farklı sonuçları olduğunu gördüm ama sanki benim bobin-bujiden çıkacakmış gibi geliyor
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Teşekkürler hocam şimdi bir aylık sürede genelde memnundum.sadece debriyaja alışamamakla alakalı stop etmelerim oluyordu.bir yandan google da gezinirken benzer sorunun farklı sonuçları olduğunu gördüm ama sanki benim bobin-bujiden çıkacakmış gibi geliyor

Buji, bobin, Triger kayışı sente atlaması, motor kulağı, debriyaj plakası, yakıt olarak eğer benzinle çıkıyorsanız benzin pompası, gazla gidiyorsanız gaz filtresi veya gaz enjektörlerinden de kaynaklanabilir. Bu gibi konular can sıksa da keyifli araç bunlar. İnşallah kısa zamanda çözülür sorununuz.
 

muhtesemmatrix

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 May 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Buji, bobin, Triger kayışı sente atlaması, motor kulağı, debriyaj plakası, yakıt olarak eğer benzinle çıkıyorsanız benzin pompası, gazla gidiyorsanız gaz filtresi veya gaz enjektörlerinden de kaynaklanabilir. Bu gibi konular can sıksa da keyifli araç bunlar. İnşallah kısa zamanda çözülür sorununuz.
üşenmedim gaza geldim.aracı çalıştırdım.benzinde ne tekleme ne de yokuş yukarı giderken ses yok.olsa da fark etmedim.Lpg de 3 5 kere rampa yukarı çıkıp u döndüm.2. vites de 2000 devirden itibaren gaza bastıkca sol ön olduğunu dusundugum yerden ısrarla tık tık sesi artışı.2500 den sonra 3000 devire yakın ses kesilmesi oldu.2500 rutin düz yolda ses yok.2000 den 2500 geçerken ne olduğunu çözemedim
 

muhtesemmatrix

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 May 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Bu arada koltuk yayından aynısı bana oldu diyenlerde var egzoz aksa değdiği için yapıyor diyenlerde çok ilginç :D inşallah basit bir sestir aksamlara zarar gelmesin de sesi de çekeriz sorun değil.

Bugün tık tık sesi kesildi sadece 2000-2500 devir arasında mini sarsılma kaldı.Konuya hakim bir abi motor kulakcığından diye tahmin ediyorum pzt ola hayrola dedi
 
Son düzenleme:

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
çözümünü bekliyorum :D
 

muhtesemmatrix

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 May 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
ilgilenen arkadaşlar ertesi günden itibaren tam yüz kilometre yaptım yavaş bastım hızlı bastım herşeyi yaptım ses komple kesildi.usta da boşver kurcalama dedi kullanmaya devam ediyorum
 
Üst