• Ağımız Büyüyor!

    Güncel tartışmalar, etkinlikler ve anlık paylaşımlar için bizi sosyal medyadan da takip edin.

otoahmet

Aracın rölantide ısınması hakkında bilgi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan alsh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alsh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2017
Mesajlar
321
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba Fluence Dizel araçlarda her araçta olduğu gibi çalıştığında birkaç dakika ısınması önerilir. Hatta kışın yaklaşık 10-15 dk kadar bile beklediğim olmuştur önceki birçok dizel aracımda. Tabi şuanda 2015 model bir aracım var. Ancak teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin motor aksamları sıkıntıya girmesin diye yine de bekliyorum.

Bugün aracın kılavuzuna göz gezdirirken aşağıdaki yazıya denk geldim ve biraz araştırıp sizlerin de fikrini almak istedim.

Niçin bir kılavuzda motoru rölantide çalıştırmayın diye bir ibare olur? Ve hangisini yapmak doğrudur?



lbW3Vr.jpg
[/URL][/IMG]
 
Doğru bilinen yanlışlar=Motor ısıtma rölanti de yapılmaz . Motor sogukken yaklaşık 30saniye kadar boşta çalışsın yeter , buna ek olarak motor ısısı ideal seviye ye gelene kadar da yüksek devirde kullanmaktan kaçının . Kitapçıkta belirtildiği gibi stop etmeden önce de 30saniye kadar rölanti de beklemek kâfi
https://youtu.be/lRxORYHblj4
 
Son düzenleme:
Kışın sıfır derecelerde 1 dakikaya kadar çıkılabilir, eksi 10 - 20 li derecelerde 2 dk. olabilir, buradaki amaç motoru ısıtmak değilde karterde yoğunlaşmış olan yağın motor içerisinde devridaimini sağlamak,
 
Motor en iyi ve en doğru yük altında ısınır.Yani araç giderken. Sadece motoru ısıtacağım diye dakikalarca hele ki 15 dakika tamamen yakıt ve zaman israfı.

Motor çalıştıktan 20-30 saniye sonra hareket edin ve ideal çalışma sıcaklığına gelinceye kadar motoru aşırı zorlamadan kullanın yeter.
 
Kışın sıfır derecelerde 1 dakikaya kadar çıkılabilir, eksi 10 - 20 li derecelerde 2 dk. olabilir, buradaki amaç motoru ısıtmak değilde karterde yoğunlaşmış olan yağın motor içerisinde devridaimini sağlamak,

yolda giderken olmuyo mu peki bu usta
 
Doğru bilinen yanlışlar=Motor ısıtma rölanti de yapılmaz . Motor sogukken yaklaşık 30saniye kadar boşta çalışsın yeter , buna ek olarak motor ısısı ideal seviye ye gelene kadar da yüksek devirde kullanmaktan kaçının . Kitapçıkta belirtildiği gibi stop etmeden önce de 30saniye kadar rölanti de beklemek kâfi
https://youtu.be/lRxORYHblj4

araba mı sürecez...onları mı hesaplayacaz yahu...
25 sn olsa olmaz mı ))

relax olun...kafanıza göre takılın ))
 
araba mı sürecez...onları mı hesaplayacaz yahu...
25 sn olsa olmaz mı ))

relax olun...kafanıza göre takılın ))
Adamlar hesaplamış [emoji16] bizde bu mantıkla doğru yu bulduk . Motor ısıtmayı yolda yapıyoruz dururken değil
 
Bi kac video da uzman diye tabir ettigimiz fenomen abilerimizde motor calistiktan sonra 20 saniye kadar bekleyip hareket edin ve stop ederken de yine 20 sn kadar bekleyip stop edin diye soylemislerdi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bi kac video da uzman diye tabir ettigimiz fenomen abilerimizde motor calistiktan sonra 20 saniye kadar bekleyip hareket edin ve stop ederken de yine 20 sn kadar bekleyip stop edin diye soylemislerdi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Doğrusuda bu eski benzinli aracımın kullanım kılavuzunda belirtilen de buydu.Aracın motorunu rölanti de değil hareket halinde ısıtmalı .
 
sorduğun 5. konunun içinde geçen 1 cümle, yani öğrenmek istediğim ana başlık neydi. 1., 2., 3., 4. konular nedir. tasarruflu araç kullanımı ana başlığı altındaysa tüm konu içinde bi anlamı olabilir

kendi uygulamamı da yazayım. yaz/kış soğuk motorda ilk çalışmada (kışın biraz daha fazla) bekler sonra hareket ederim. hararet ilk çizgiye gelene kadar 2500 devri geçmemeye gayret ederim
 
Geri
Üst