dişli kaçırması diye tarif ettiğiniz durum aracınızın özellikle sadece 1inci ve 2inci viteslerinde olan, tam gaz verdiğinizde veya tam aksine aşırı yumuşak davrandığınız koşulllarda asla olmayan ama az gaz verirken biraz artırınca sanki önde motor devirlenirken şanzıman kaçırıyormuş gibi bir his olup içeriye tıkır tıkır ses yaptırıp titriyorsa bu durum neredeyse artık normal bile görülen bir durum.
volan düz, baskı balata düz bunları normalde buluştuklarında iki elinin avuc içlerinin buluşması gibi düşünebilirsin, şimdi ellerini avuç içleri birleşikken ters yönlerde döndür, nasıl titreşimsiz ve yumuşak değilmi? şimdi ellerinin yumruk yap ve parmaklarının kemiklerini birleştir ileri geri yap işte volan veyahut baskı balatada yüzey ufacık bir mm bile düzlüğünü kaybettiğinde bu durum yaşanır.
neyseki bu durumun kötüsü olan volanın (demir,metal) yamulması olayı yok EDC yada Powershift şanzımanda ama maalesef baskı balatanın hammaddesi gereği özellikle çok ışındığı koşullarda yüzeyi bozuluyor.
bunu çözmek için biraz kulaha cahilce gibi gelseede bildiğiniz düzlük bulup gecenin bir yarısı musaitken durur pozisyonundan tam gaz 4üncü vitese kadar ilerleyip bunu tekrar ve tekrar komple durup yine tam gazlarla 3-4 defa yapın, bu volanın baskı balatayı çok çok ince bir şekilde traşlamasını sağlayıp daha düzgünce buluşmalarını sağlayacaktır.
bizdeki EDC şanzıman Getrag 6DCT250 adı altında Fordun neredeyse 10 yıldır kullandığı bir şanzıman, Ford yetkilileride aynen bu şekilde tarif ettiğin durumu çözüyor, tarif ettiğin durumun ingilizce adı Shudder yani titremek.
https://www.youtube.com/watch?v=msA0p87O2y4