1.3 Tce Antifriz ve Yağ seçimi hk. yardım lazım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Avast06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Avast06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2024
Mesajlar
47
Tepkime puanı
5
Puanları
8
Merhaba 1 ay önce 26 bin km de 1.3 tce icon clio alarak aranıza katıldım.

Arac için bakımlarda garanti bittiği için servise gitmeyi düşünmüyorum.
Rx Type D antifiriz ve Rn17 yağ kullanılmalı diyorlar. Dökümanlarda bu modelleri göremedim.
Antfiriz konusunda total glacelff type d uygun olmaz mı ? Suanda içindeki antifriz sarı renk.
Garanti bitiminden önce değişim yaptıran arkadaşım type e koyduklarını söyledi. Tecrübeli yada kullanan arkadaşlar ne öneriyorsunuz?
 
Yetkili servis yeşil renkli antifirize dönmüş geçen bakım da benim aracıma da yeşil renkli uygulandı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Avast06
Acaba hangi tip d mi E mi bendeki hala sarı bakalım
 
Kral bende senin gibi kendim dışarda yaptırıyorum liqui moly önerirm güzel yağ biraz pahalıdır ama güzel ben çok memnun kaldım antifriz konusunda total güzel seçim bunun dışında bi liqui moly seratek kullan yağın içerisine katkı olarak başka bişey diyemem sen bilirsin tabi….
 
Merhabalar. İkinci el Renault araçların çok büyük bir kısmında Total Glacelf AutoSupra antifiriz kullanılıyor. Fabrika isterlerini ve standartlarını karşılayan, OAT teknolojili bir antifiriz. Kendi aracımda da halihazırda kullanmaktayım. Herhangi bir korozyon ve paslanma gözlemlemedim şu ana kadar. Isı transferi konusunda da herhangi bir sıkıntısı yok, işlevini gayet güzel yerine getirmekte. Kullanmanızda hiçbir sakınca olmadığını düşünüyorum. Eğer illa fabrikanın koyduğu antifirizden olsun isterseniz FEBİ bu antifirizin birebir aynısını üretiyor (TYPE D), aşağıya bağlantısını bırakacağım.

Mustafa Bey'in de bahsettiği çok önemli bir nokta var. Hem Type D hem Type E aynı firma tarafından sırayla geliştirildi. Type D dediğimiz antifiriz, yani sarı olan, %100 OAT bir formüle sahipken Type E dediğimiz arkadaşın, mavi-yeşil olan, içerisinde az miktarda fosfat bulunuyor. Yeni formülün geliştirilmesinin amacı hem Nissan hem de Renault motorlarının ortak antifiriz kullanmasının amaçlanması. Yani yeni spesifikasyonlar geliştirildi (RNES-B-00014 v2.1) ve ona uygun bir antifiriz oluşturuldu. Ayrıca çevreye verilebilecek zararın azaltılması amacı da bir sebep. Bu sebeplerden dolayı Type D artık üretilmeyecek, hepsi bu.

Type D antifiriz kullanılmasının "B4A ve B4D" motorlar dışında (bunlar 1000cc altı makineler ve Type E'ye ihtiyaç duyan malzeme içeriyorlar) hiçbir sakıncası yok. Dolayısıyla Total'in antifirizi de gönül rahatlığıyla kullanılabilir çünkü ikisi de %100 OAT ve sertifikasyonlara sahip. Type E kullanmak isterseniz kesinlikle kullanabilirsiniz, serviste de konduğunda göre herhangi bir sakınca yok. KISACASI SİZİN MOTORUNUZDA HEM TOTAL HEM TYPE-D HEM TYPE-E KULLANILABİLİR.

Motor yağı konusuna gelecek olursak, her 1.3 TCe aynı seri değil maalesef. Değişik noktalarda bazı güncellemeler yapılarak üretildiğinden dolayı kullanılması gereken yağlar da değişiklik gösteriyor. En doğrusu servisinizden daha önce hangi yağın konulduğunu öğrenmelisiniz. Rn17 ve Rn720 arasında aman aman bir fark yok. İkisi de motorunuz için uygundur aslında, yine de en doğrusu servise bir danışmak. Fabrikanın sertifika verdiği markaların tam sentetik 5W-30 yağlarını tercih ettiğiniz sürece başınıza bir şey gelmez, korkmayın.

Kolay gelsin.

 
Geri
Üst