1.3 TCE motor alınır mı?

caner4141

Kayıtlı Üye
41-Kocaeli
Katılım
20 Şub 2024
Mesajlar
11
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım. Megane 4 alma arefesindeyim. 1.3 tce motorlar çok ilgimi çekiyor ama benim görüşüm dci gibi henüz kendini ispatlamış bir motor değil, 200 bine gelmiş çok az tce var. Bazı kronik sorunlar duydum , devirdaim kırma,termostat patlatma, yağ ve su eksiltme, enjektör arızaları gibi. Titizim bu konularda biraz o yüzden biraz temkinli yaklaşıyorum.
Siz ne düşünüyorsunuz alsam üzer mi? Uzun zamandır kullanıp memnun olan ya da sorun yaşayan var mı?

Teşekkürler.
 
Bakımlarını zamanında ve ehil ellerde yani yetkili servislerde yaptırmazsan sıkıntı yaşarsın, bu bütün motorlar için geçerlidir.
1.3 TCe motor Mercedes ile ortak geliştirilmiş bir ünite, Renault, Mercedes ve Nissan birçok modellerinde bu motoru kullanıyor.
1.3 TCe motor kötü diyenlere sor bakalım hiç bu motora sahip bir araç kullanmışlar mı ?
 
Bakımlarını zamanında ve ehil ellerde yani yetkili servislerde yaptırmazsan sıkıntı yaşarsın, bu bütün motorlar için geçerlidir.
1.3 TCe motor Mercedes ile ortak geliştirilmiş bir ünite, Renault, Mercedes ve Nissan birçok modellerinde bu motoru kullanıyor.
1.3 TCe motor kötü diyenlere sor bakalım hiç bu motora sahip bir araç kullanmışlar mı ?
Teşekkürler hocam. Performansını biliyorum ama benim için o motoru iyi yapacak şey sorunsuz olması. Filoda çalışan bir arkadaşım 1.3 tce meganların hepsini sattık dci'ye çevirdik demişti. Özellikle enjektör turbo ve yağ su eksiltme sorunları çok uğraştırdı servisten çıkmıyordu arabalar dedi. Grup ve sayfalarda da denk geliyorum çokca. Bu yüzden sorayım dedim
 
Caner Bey merhaba.
Filo araçları genelde biraz hor kullanılır. Bakımları da yetkili serviste pek yapılmayabilir ve özel servislerde veya tamircilerde, çoğunlukla da orijinal olmayan filtre ve ucuz yağ ile yapılır. Çünkü bakım maliyeti çok önemlidir. Bana sorarsanız çok iyi bir motordur. Geçmişini bildiğiniz bir araba bulabilirseniz, orijinal filtre ve liqui moly yağ ile senelerce, performans kaybetmeden kullanırsınız.
 
Caner Bey merhaba.
Filo araçları genelde biraz hor kullanılır. Bakımları da yetkili serviste pek yapılmayabilir ve özel servislerde veya tamircilerde, çoğunlukla da orijinal olmayan filtre ve ucuz yağ ile yapılır. Çünkü bakım maliyeti çok önemlidir. Bana sorarsanız çok iyi bir motordur. Geçmişini bildiğiniz bir araba bulabilirseniz, orijinal filtre ve liqui moly yağ ile senelerce, performans kaybetmeden kullanırsınız.
Merhaba Hakan bey. Yanıtınız için teşekkürler. Filo araçlarının hor kullanılması konusunda hemfikiriz fakat garantiyi bozmamak adına bakımları servis dışında bir yere yaptıracakları zannetmiyorum ki yaptırsalar bile enjektör sorunları su eksiltme termostat ve devirdaim arızalarının peridiyodik bakımla bence çok alakası yok. Mesela daha dün facebook grubunda 1.3 tce kullanıcısına "enjeksiyonu kontrol ettirin" arızası yüzünden servis 83 bin tl fatura çıkarmış beni korkutan bu arızalar malesef, renault'a göre yüksek fiyatlar. Liqui moly benim de hayranı olduğum yağ şu an ki aracımda kullanıyorum ama servis castrol kullanıyor bildiğim kadarıyla, sizce castrol nasıldır bu araçlarda?
 
Enjektör problemlerinin kaynağı genelde üretim ya da materyal problemleridir. Bununla ilgili benim aksi bir savım yok. Ama periyodik bakımla doğrudan alakası vardır. orijinal yakıt filtresi takılmadığında, değişmesi gereken periyotta yakıt filtresi değişmediğinde, enjektörlere partikül, pislik, kir vb. istenmeyen maddeler geldiğinde, tıkanmadan basınç değişimi olduğunda, uygun mikronlu geçirgenlik olmadığı için akış arttığında ya da azaldığında ve de bunların birleşimi / ayrı ayrı oluşması nedeni ile aynı zamanda hem soğutucu, hem de yağlama etkisi olan yakıt görevini uygun yapamadığı için enjektör problemleri gerçekleşebilir. Bu yazdığımın gerçekleşme ihtimali küçük bir ihtimal de değildir.

Devirdaim pompası ve su eksiltme arızalarının bakımla alakası yoktur, evet. Su eksiltme arıza tespit edilen yer de önemli tabii ki. Genelde EGR valfi ve termostat üzerinden kaçırır suyu eğer conta vs yakmadı ise. Ama bu kronik midir? Birkaç paylaşımı genele mal etmek için bir kaçtan çok arabada gerçekleşmesi lazım bence. Servislerin hepsi aynı bilgi seviyesine sahip değil. 83 bin TL'lik değişimi çok rahat şekilde çıkarıp, değişim sonrası arıza devam edebilir. 2016 'dan beri buna benzer çok paylaşım okudum ben. Bir arkadaşa neredeyse motor değiştirtiyorlardı. Halbuki arıza cüzi bir fiyata, bir sensör değişimi ile giderildi. Katkım olduğu için çok da mutlu olmuştum o zaman. Buna benzer bir durum da olabilir. Mesela oksijen sensörü arızası bu kodu verdirir, Sadece enjektör arızası değil. Bir de özellikle bu motora yazılım attıran, box ve pedal commander taktıran olduğu gibi, standart hali ile kullanırken talihsizlik yaşayıp bu tarz arızalarla karşılaşanlar da var. Bu sıkıntılar belli bir üretim periyodu ya da seriye ait te olabilir. Bu şans işidir. Değil 2. el, sıfır bile alsanız bu tarz sıkıntı yaşama olasılığınız var. Başka marka ve motorlarda da araştırın, motor ve araba ile alakalı birçok sıkıntı okumanız olası.

Ben bu motoru savunduğumdan yazmadım bunları, yanlış anlaşılmasın. Ama genel durum ve bu motor ile alakalı düşüncelerim bunlar. Karar sizin. Burada, Mustafa Abi gibi bu motoru kullanan arkadaşların yazdıkları da sizin aldığınız araçtaki motor durumu sorunsuzluk ihtimalini arttırmaz. Sonuç ta karar sizin olacak. Herkes motoru övse ve sorunsuz kullandığını yazsa da şanssız iseniz, bu yazdığınız sorunlar ya da daha fazlasını yaşayabilirsiniz. Kararınızın, sizin için hayırlı olmasını dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
  • Beğen
Tepkiler: Befe
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım. Megane 4 alma arefesindeyim. 1.3 tce motorlar çok ilgimi çekiyor ama benim görüşüm dci gibi henüz kendini ispatlamış bir motor değil, 200 bine gelmiş çok az tce var. Bazı kronik sorunlar duydum , devirdaim kırma,termostat patlatma, yağ ve su eksiltme, enjektör arızaları gibi. Titizim bu konularda biraz o yüzden biraz temkinli yaklaşıyorum.
Siz ne düşünüyorsunuz alsam üzer mi? Uzun zamandır kullanıp memnun olan ya da sorun yaşayan var mı?

Teşekkürler.
2023 model megane 4 icon paket sahibiyim.10 aydir kullaniyorum.Size gore uzun olmayabilir de gayet memnunum.Simdilik herhangi bir sikinti yasamadim ha araci sifir aldim ayri mesele..
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
Bende 1.3 tce 160 HP modelini kullanıyorum. Aracım şuan 31.000 km'de, şu ana kadar herhangi bir sorun yaşamadım, perormansından da çok memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım. Megane 4 alma arefesindeyim. 1.3 tce motorlar çok ilgimi çekiyor ama benim görüşüm dci gibi henüz kendini ispatlamış bir motor değil, 200 bine gelmiş çok az tce var. Bazı kronik sorunlar duydum , devirdaim kırma,termostat patlatma, yağ ve su eksiltme, enjektör arızaları gibi. Titizim bu konularda biraz o yüzden biraz temkinli yaklaşıyorum.
Siz ne düşünüyorsunuz alsam üzer mi? Uzun zamandır kullanıp memnun olan ya da sorun yaşayan var mı?

Teşekkürler.
Hocam selamlar yetkili servis çalışaniyim hiç bulaşmayın uzak durun sorunu sıkıntısı kurtarmazsiniz kendinizi zaten çok tercih edilmiyor kendileri sizde alıp sıkıntıya girmeyin zaten az yakacak diye alıyorsanız aracın kasa motora göre ağır kalıyor şehir içinde tüketim 1.5 motoru geçiyor tavsiye etmem
 
  • Beğen
Tepkiler: Prezidento
Geri
Üst