Abi Yayları işin aslı tek kelimeyle özetlemek gerekirse kestik. Normal bir kesme işlemi değil. Önce bir bakla kestik. Sadece sol tarafı kesip takıp denedik. (Bi çekme sorunum var ve kaynağını bulamıyoruz) Sol ön daha düşük olduğu halde araç sağa doğru çekmeye devam ediyordu (değişen hiçbişey olmadı). Sonra diğer yayıda kesip amortisör bilyalarıyla biraz uğraştık. Bu arada ön takımı nerdeyse komple dağıtıp arızalı kusurlu parça aradık ama görünürde hiçbişey yok. Zaten 7500 km önce amortisörlerden salıncaklara kadar hepsi yenilendi ojinalleriyle. Şüpheli 2 kısım kaldı. Birisi direksiyon kutusu, diğeri ise arka motor kulağı.
Enteresan bişey yayları kesmeme rağmen vuruntu veya sekme yok araçta. Bu işlemi yaparken yeni yay almayı göze alarak işe giriştim. Sonuçtan memnunum. Egzozumun orjinalini bulamadığımdan bir süre beklemede olacağım. Değişik bi sistem düşünüyorum eğer olursa süper olacak. Şu an maddi durumlardan dolayı pek kıpırdanamıyorum. Hafta içi ilk işim filitre borusunu ısı yalıtımlı hale getirmek olacak.
Yay almaktan çekinmemin bir sebebide aracın istediğim kadar düşmeme olasılığı veya istediğimden fazla düşmesi. Çünkü beklentimden fazla düşmesi amortisörleride değiştirmemi gerektirecekti. Tek bakla kestim milimetrik ölçüm yaparak. Şunu söyleyebilirim tam istediğim kıvamda oldu basıklığı.
Ön taraflara 195-45-15 veya 195-50-15 lastik arıyorum hafta sonu kullanabilmek için. Bu lastiklerle 195-50-16 lastikleri yan yana getirmiştim takmadan önce ve enteresandır boyları (yerden yükseklikleri) birebir aynıydı. Daha ufak olur diye beklemiştim oysaki. Açıkçası lastik jant durumunun şu an için bu ebatlarla bana hiçbir avantajı yok gibi görünüyor maalesef.