Değerli arkadaşım özellikle II kasa scenic hayranıyım ve sadece bu araçlar hakkında iyi sayılabilecek bilgi sahibiyim. Ama scenic hastalığımın ilk başlangıcı 2006 yılında bilmeden sırf bagaj için 1999 model 1.6 8v RTE almıştım ve 2 yıl binmiştim. sizin bahsettiğiniz 2000 den sonraki makyajlı ve tutulan kasaların çevrem de ve iş yerimde samimi arkadaşlarım da vardı. Otomatik vitesinde 1 arkadaşım sıkıntı yaşadı. ( 2001 rxt otomatik ) Bu arkadaşımla beraber uzunca araştırdık Ankara da. servis coştu. yanlış hatırlamıyorsam 2000 civarı bir rakamdı. Piyasa da ise 1000 civarı demişlerdi. sıkıntı ise : araç 90 km hız üstüne çıkmak istediğinizde araç çıkamıyor ve vitesi artırmak yerine düşüyordu. Uzun araştırma yaptığımızda Ootmatik şanzıman daki selenoid valf denen parçalar da kaçak olduğundan bu arızayı yaptığı ; 2 selenoid valf yanılmıyorsam 75-80 tl adet fiyatı olduğu ; şanzıman ustasının azlığı ve dolayısıyla kıymetli olunca da fiyatı bu yüzden yüksek olduğunu öğrendik. Genellikle bu 1.inci kasa otomatiklerde selenoid valfin belli bir km de (yaklaşık 150bin km civarı) sıkıntı yapmaya başladığı ve dolayısıyla bu km aralığında değişmesi gerektiğini servis formeni (ustabaşısı ) söyledi. Arkadaş en son serviste peşin fiyata 600tl ye bu işlemi yaptırmıştı. 1 yıl daha bindi . herhangi bir sorun yaşamadı. sonrada sattı. şimdi son kasasını (2013 model scenic ) kullanıyor. Bir de bu araçlarda ateşleme bobinleri sıkıntılıdır. Orijinal bobinler zamanla görevini yapamaz hale gelir. çoğu 1.inci kasa sahipleri zaten değiştirmiştir. ) birde takım halinde değişmeli. 4 tanedir ve adet fiyatı yanılmıyorsam 70tl. Son olarak sunroofu bozuk yada zor kapanıyor veya açılıyorsa dikkatli olun. bir kötü hastalıgıda tavan bar plastik parçaları sagı solu ve uçları kalkıktır. Sanırsın ki rüzgarda uçup gider. yüksek süratlerde virajı sevmez. Bunun dışında o fiyata ideal mpv sınıfı bir araçtır. Lpg ile sorunu yoktur. bagaj geniş ve fonsiyoneldir.bo bol göz ve çekmece vardır. Motor sağlamdır. ferah ve kullanımı keyiflidir. Saygılarımla