2014 Megane Sürekli Esc Kontrol Ettirin Hatası Veriyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dsc21
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

dsc21

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2022
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Merhaba, 2014 model Megane 1.6 115 CVT araç sahibiyim. 2 yıldır devam eden ve çözüm bulamadığımız bir sorunla ilgili tecrübeli ve aynı problemi yaşayan arkadaşlarımızdan yardım bekliyorum.

Sabahları aracı çalıştırıp 100-150 metre gittikten sonra yağ ışığı 10-15 saniye süreyle yanıp sönüyor ve sonrasında Esc kontrol ettirin hatası alıyorum. Bu hata ortaya çıkınca araçta titreme sorunu ile beraber hızlanmada ve frende de sorun ortaya çıkıyor. Sorunun tespiti için bilgisayara bağladığımızda her seferinde farklı bir arızadan kaynaklandığını görüyoruz. Tüm müdahalelere rağmen bir türlü sorun çözülmedi.

Hatayı havanın daha soğuk olduğu aralık, ocak aylarında sıklıkla alıyorum. Mesela nisan ayından aralık ayına kadar bir defa bu hatayı verdi. Aralık ve ocak ayında neredeyse 2 günde bir oluyor. Yine örnek olarak 100 defa bu sorun olduysa 98'i sabah ilk çalıştırdığımda ortaya çıktı. Gün içerisinde belki 1-2 defa olmuştur. Diğer bir noktada hatayı aldıktan sonra ortalama bir 4-5 dakika aracı stop ediyorum. Tekrar çalıştırdığımda esc kontrol ettirin yazısı kayboluyor ve araç sorunsuz çalışıyor.

Soğuk havalarda bir şey bunu tetikliyor ama yetkili serviste dahil kaç usta gezdim bir çözüm bulamadım. Bilgisi olanların yardımını bekliyorum. Teşekkürler.
 
Merhaba bende 2015 model megane 1.6 115 CVT ve motor kodu H4M olan araım var ve ilk sahibiyim.
Bendeki sorunda sizinkine benzer olup şu şekildedir;Sabahları aracı çalıştırıp yola çıkıyorum yaklaşık 300-400 m sonra bir kavşağa geldiğimde ayağımı gazdan çekip hafif frene dokunup tekrar gaz verdiğimde bir tepkisizlik oluyor.Bu esnada "ESC devre dışı kontrol ettirin" ibaresi ve motor arıza lambası yanıyor.Bu arızayı verdiğinde ya motor stop ediyor yada rölantiye düşüyor.Motor stop ettiğinde vitesi P konumuna alıp 30-40 sn sonra tekrar çalıştırdığımda herhangi bir arıza lambası,ikaz yazısı olmuyor ve normal çalışıyor.Ve bu durumda gün boyu bir daha hiç yaşanmıyor.Sadece sabahları oluyor.
Yetkili Renault servisine başvurduğumda yazılım kontrol sonucunda buji ve akü arızası tespit edildi,değiştirildi ama 2-3 gün sonra tekrar yaptı.Bunun üzerine servis araç LPG'li olduğundan subap erimesi silindir kapağı açılacak dediler.Benim bildiğim subap erimesinde aracın gücü düşer,yakıt sarfiyatı artar ama bunlar yok.İkna olmadım özel servise başvurdum onlarda bir şey diyemediler buji,ateşleme bobini olabilir deneme yanılma yöntemiyle bakabiliriz deyince arabaya bir şey yaptırmadım.
Araç LPG'li ancak bu sorun benzinde iken yaşanıyor ve yaklaşık 2 aydır benzinli kullanıyorum.
bende bu konuda muzdaribim bir şeyler bulabilirsek birbirimizi haberdar edelim.iyi günler.
 
Merhaba
ayni sorun bende de var bir sonuç aildiysaniz bilgi vermenizi rica ediyorum
 
Merhaba enjektör ve subap değişikliği sonrsi sorun çözüldü bilginize
 
Bahsettiğim sorun çözüldü. Bilgi verme amacıyla yazıyorum. İlk mesajda yazdığım sorunlar devam ederken yeni bir sorun ortaya çıkmaya başladı. Bahsettiğim üzere aracı çalıştırdığımda yağ ışığını 10-15 saniye yakıyor sonrasında ESC hatası veriyordu ve araçta titreme, gaz almama ve fren tutmama (yavaşlarken değil tam durma anında) gibi durumlar yaşanıyordu. Aralık-Ocak-Şubat aylarında hemen hemen her gün sabah aracı çalıştırdığımda bu sorunu yapıyordu. Gün içinde de nadiren oluyordu. Geriye kalan 9 ayda ise ya bir ya da iki defa gerçekleşiyordu. Bu nedenle ben soğuk havanın bunu tetiklediğini düşünüyordum. Yine bahsettiğim üzere aracı kenara çekip stop ettikten 5-10 dakika sonra araç sorunsuz çalışmaya başlıyordu.

Son dönemlere doğru bu sorun artık her an yaşanıyor olmaya başladı. Aracı stop ettiğimde ise artık araç çalışmıyordu. Buna ek olarak seyir halindeyken araç stop etmeye başladı. Bu nedenle bir iki defa ciddi kaza durumu ile karşılaşacaktım.

2023 yılının son aylarına doğru araçtan LPG'yi söktürdüm. Sonrasında motoru açtılar. Subap ayarında sorun vardı çok sıkı dediler. Gerekli ayar yapıldıktan sonra sorunsuz aracı kullanıyorum. Bir daha bu sorunu yapmadı. Belki LPG sökülmeden de subap ayarı ile çözülebilirdi ancak ustamın dediği gibi bence de bu araç tüpü sevmiyor. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlara faydası olması açısından yazayım istedim.
 
Geri
Üst