210.000 Bakımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan c_cihan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

c_cihan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
636
Tepkime puanı
7
Puanları
0
İstanbul'dayım. 186.000 de aldığım 2000 Model Megane Coupe RXİ aracım, 210.000'e geldi. Yağ değişimi gerçekleşecek. En son ustam tarafından elf 10-40 konuldu. Ben hem motorun ömrüne faydası olacak hem de performans olarak katkı sağlayan bir yağ kullanmak istiyorum. Zaten aracımı genelde sakin kullanırım, nadiren basarım. Aracın kilometresi malum motoru koruması da önemli. Sadece yağ için 100 TL'yi gözden çıkardım, yeter ki beni memnun etsin. Hangi yağı önerirsiniz. 5-30 sizce nasıl magnatec'in. ?

Ayrıca 2 yıldır biniyorum arabama, 24.000 km gittim, fren ve ön takıma hiçbir şey yapılmadı, şu an sorun da yok. Bakım aralığı nedir, bir anda sorun çıkar mı ?
 
10.000 km de bir bakım yapmanız sizin için faydalı olur sizin araca 10w40 yağ çok uygun bilginiz olsun.:eyv
 
Benzinli motorların 15binde bir diye biliyorum bakımı ama
 
ben yağ olarak castrol magnatec 10-40 kullanıyorum. memnunum. genelde 10000'de bir değiştiririm ama 13000'de değiştirdiğimde de yağ neredeyse ilk günkü gibiydi.
 
10-40 kullanmaya devam ya da 10-60 yüksek performans tipi kullan. Bu yağ özellikle uzun soluklu sıkıştırmalar da hem özelliğini yitirmiyor hem de aynı zamanda eksiltmeyi önlüyor. Ayrıca contaları besliyor. Kalın yağ olarak adlandırılmaz!. Yüksek kilometreli motorlar için tavsiye edilir ve değişimi en az 15.000 dir.

Fren balatalarını kontrol et, eğer belirginse değiştirme. Hidroliği eğer 3 seneyi geçmiş ise kesinlikle değiştir, fren dozajında hissedilir fark olur.
Dilersen "bu bakım farketsin" diyorsan davlumbazları söktür ve çamurluk içlerine her çamurluk için 1 er kutu pütürlü boya attır, faydasını aracı kullanınca göreceksin. Bunun maliyeti sana 50 TL.
 
quote_icon.png
cantekin67 Nickli Üyeden Alıntı
10-40 kullanmaya devam ya da 10-60 yüksek performans tipi kullan. Bu yağ özellikle uzun soluklu sıkıştırmalar da hem özelliğini yitirmiyor hem de aynı zamanda eksiltmeyi önlüyor. Ayrıca contaları besliyor. Kalın yağ olarak adlandırılmaz!. Yüksek kilometreli motorlar için tavsiye edilir ve değişimi en az 15.000 dir.

Fren balatalarını kontrol et, eğer belirginse değiştirme. Hidroliği eğer 3 seneyi geçmiş ise kesinlikle değiştir, fren dozajında hissedilir fark olur.
Dilersen "bu bakım farketsin" diyorsan davlumbazları söktür ve çamurluk içlerine her çamurluk için 1 er kutu pütürlü boya attır, faydasını aracı kullanınca göreceksin. Bunun maliyeti sana 50 TL.



Arkadaşların da dediği gibi ben yine 10-40 a devam edeyim en iyisi. Ama Elf'ten Magnatec veya mobil 1 e geçmeyi düşünüyorum. Hangisi daha mantıklı sizce? Dediğiniz pütür olayını ilk defa duydum biraz araştırdım ve çok mantıklı geldi. Hatta aracın bütün alt kısmına attırsam mı diye düşünüyorum smile.webp
 
Magnatic'in bir pahalı versiyonu vardı, ben önceki değişimim de almıştım, en büyük farkı harareti düşürüyor ama 10-60'ın farkını motor sessizliği olarak anlamak mümkün.
Pütür boya çok mantıklıdır, altını da yaptırabilirsin aracın.
Bituself diye bir malzeme de var. Eğer aracın sunroof lu ise tavanını da bunla kaplat.
 
330 binde benimde araba, motoru hala taş gibi. 10-40 elf kullanıyorum.
 
Cantekin çok teşekkür ederim bu konudaki bilgilendirmen için, eminim yaptırırsam çok faydasını göreceğim. Evet aracım sunroof lu ama yaparsam kendim yaparım bu uygulamaları, kapılara bitüself uygulayabilirim ama tavan ve döşeme için biraz daha cesaret lazım bana :)
 
Bu arada bakımı yaptırdım arkadaşlar, yine elf 10w-40'tan devam ettim. Yağ, filtreler ve işçilik toplam 130 TL ödedim.
 
Geri
Üst